ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Νέο Toyota RAV4 Hybrid

Το RAV4 ανανεώνεται αισθητικά κι αποκτά υβριδική έκδοση με προίκα τον περιπετειώδη χαρακτήρα του ιδρυτή των SUV

  • -
  • -
με μια ματιά

Η μικρή σχεδιαστική ανανέωση ήρθε να φρεσκάρει λίγο την εικόνα του γνωστού μας RAV4, αλλά το σημαντικό γεγονός αφορά την έλευση του υβριδικού που αποτελεί την οικολογική option στην οικογένεια.

Ήταν θέμα χρόνου και προσήλωσης των Ιαπώνων στις τεχνολογικές τους αξίες για να φέρουν στην κυκλοφορία το πρώτο υβριδικό SUV με το σήμα της Toyota. Η εταιρεία επιτάχυνε το βήμα της τα τελευταία χρόνια για να καταφέρει το στόχο ώστε μέχρι το 2020 το 50% των πωλήσεων της να είναι υβριδικά. Ήδη στην Ευρώπη έχει πραγματοποιήσει ένα εκατομμύριο πωλήσεις υβριδικών και το μερίδιο της ανήλθε σε ποσοστό 75%. Η τέταρτη γενιά που παρουσιάστηκε το 2013 έφερε τη σχεδιαστική φόρμα πιο κοντά στις σύγχρονες τάσεις χωρίς ωστόσο να αλλάξει ο κοινός παρανομαστής που είναι ο δίλιτρος κινητήρας. Το ανανεωμένο μοντέλο είναι το πρώτο υβριδικό, το πιο ισχυρό ever, αλλά κι αυτό με την υψηλότερη τιμή πώλησης.

Atkinson και 2,5 λίτρα

Η βενζινοκίνητη καρδιά στο RAV4 Hybrid λειτουργεί σύμφωνα με το κύκλο Atkinson, όπως και τα υπόλοιπα υβριδικά της Toyota, αλλά διαθέτει αρκετά μεγαλύτερο κυβισμό στα 2.494 κ.εκ. Ο κινητήρας είναι 4κύλινδρος,16βάλβιδος με βαλβίδες εισαγωγής μεταβλητού χρονισμού και μέγιστη ισχύ 152 ίππους στις 5.700 rpm. Ο θερμοδυναμικός κύκλος Atkinson έχει μεγαλύτερο βαθμό απόδοσης καθώς η φάση της εκτόνωσης διαρκεί περισσότερο συγκριτικά με αυτή της συμπίεσης, έτσι μεγαλύτερο μέρος ενέργειας του καυσίμου μετατρέπεται σε έργο. Η λοιπή υβριδική διάταξη αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη με ισχύ 105 kW που κινεί τους εμπρός τροχούς και μια συστοιχία 204 κυψελών Υδριδίου Νικελίου Μετάλλου που είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα. Συνδυαστικά η ισχύς του συστήματος φτάνει τους 197 ίππους και το συγκεκριμένο RAV4 είναι το ισχυρότερο που έχει παραχθεί, αλλά και το πλέον οικονομικό καθώς η κατανάλωση σε μικτό κύκλο φτάνει τα 4,9 lt/100km που αντιστοιχούν σε 115 g/km εκπομπές CO2.

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι συνδεδεμένος με τον ηλεκτροκινητήρα με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης E-CVT και πλανητική διάταξη, η οποία επιτρέπει τον ομαλό συγχρονισμό των στροφών του κινητήρα με την ταχύτητα κίνησης και τη ροή ενέργειας από τις μπαταρίες, ανάλογα τις ανάγκες ή το mode λειτουργίας του Shiftmatic. Εκτός από τις χειροκίνητες αλλαγές μεταξύ των προκαθορισμένων θέσεων των τροχαλιών του CVT, υπάρχουν επιλογές ‘Sport’, ‘ECO’ και ‘EV’ που προσαρμόζουν ανάλογα την απόκριση στο γκάζι, τις αλλαγές στο κιβώτιο και επιτρέπουν την ανάκτηση περισσότερης ενέργειας για μεγαλύτερη οικονομία ή την κίνηση αποκλειστικά με ηλεκτρισμό ως τα 50 Km/h. Κατά τη φάση της πέδησης ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως συσσωρευτής κι έτσι η χωρητικότητα των 1,59 kWh της μπαταρίας επαρκεί για να κινηθεί με επιδόσεις που θα ζήλευαν πολλά σπορ SUV της κατηγορίας. Οι εργοστασιακές τιμές του 0-100 km/h σε χρόνο 8,3 sec και η τελική των 180 km/h θα ικανοποιήσουν απόλυτα χωρίς η οικονομία να φεύγει από το κάδρο.

 

AWD με ηλεκτροκινητήρα

Η τετρακίνητη έκδοση AWD έχει μια σημαντική ιδιαιτερότητα καθώς εφοδιάζεται με έναν ακόμη ηλεκτροκινητήρα που κινεί αποκλειστικά τον πίσω άξονα. Έχει ισχύ 50 kW και λειτουργεί ανεξάρτητα από τον εμπρός ηλεκτροκινητήρα που είναι κοινός με την δικίνητη έκδοση. Η επιλογή αυτή παρακάμπτει τη χρήση κεντρικού άξονα και απαλλάσσει από τα χωροταξικά προβλήματα στην καμπίνα επιβατών, αλλά κυρίως από τις μηχανικές απώλειες. Η εμπλοκή της τετρακίνησης γίνεται αυτόματα σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης ή όταν το επιλέξει ο οδηγός για κίνηση σε απαιτητικό τερέν. Ένα μέρος της παραγόμενης ισχύος του κινητήρα βενζίνης μετατρέπεται σε ηλεκτρική και χρησιμοποιείται στον πίσω άξονα ώστε η μετάδοση σε όλους τους τροχούς να είναι δεδομένη σε όλες τις περιστάσεις χωρίς να εξαρτάται από τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας. Αυτό στην πράξη σημαίνει υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, υψηλότερη ασφάλεια και ικανότητα έλξης 1.650 κιλών που ξεπερνά ακόμη και μεγαλύτερης κατηγορίας σκληροπυρηνικά τετρακίνητα.

 

Δίλιτροι σε βενζίνη και diesel

Πέρα από την προσθήκη του RAV4 Hybrid, η Toyota πραγματοποίησε μικρές αισθητικές παρεμβάσεις εξωτερικά και εσωτερικά και βελτιώθηκαν τα χαρακτηριστικά του δίλιτρου βενζίνης και του 2.0 D4-D diesel. Παρότι το μεταξόνιο παρέμεινε ίδιο, αυξήθηκε το μήκος κατά 35mm και τα νέα φανάρια εμπρός είναι τοποθετημένα ψηλότερα αφήνοντας χώρο για διαφοροποιήσεις στη μάσκα, που στόχο είχαν τη δημιουργία ενός πιο επιθετικού σχήματος. Κι ενώ το εμπρός μέρος παραπέμπει στη νέα εταιρική ταυτότητα της Toyota, στο πίσω μέρος αποκαλύπτεται πολύ λαμαρίνα που δεν κολακεύει το σύνολο. Στο εσωτερικό οι παρεμβάσεις ήρθαν να διορθώσουν μικροατέλειες ή παραλείψεις του προκατόχου. Στον πίνακα οργάνων υπάρχει οθόνη 4,2’’ και στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μια οθόνη αφής 7,0’’ με το σύστημα πολυμέσων Touch 2. Χωροταξικά δεν υπάρχουν μεταβολές, όμως στο υβριδικό το πορτμπαγκάζ έχει μικρύνει στα 501 λίτρα από τα 547 των συμβατικών εκδόσεων, λόγω των μπαταριών, ωστόσο και πάλι είναι επαρκές και εύχρηστο.

Οι συμβατικές εκδόσεις σε βενζίνη και diesel θα εξακολουθήσουν να αποτελούν την τροχοπέδη λόγω του ελληνικού φορολογικού κατεστημένου. Βλέπετε η Toyota, σκεπτόμενη με άλλες προτεραιότητες πιστεύει ότι ένα μικρομεσαίο SUV χρειάζεται τουλάχιστον δίλιτρο μοτέρ για να κινηθεί αξιοπρεπώς. Ο δίλιτρος βενζίνης αποδίδει όπως και πριν 151 ίππους και έχει επαναπρογραμματιστεί ώστε οι εκπομπές ρύπων και η κατανάλωση να μειωθούν τουλάχιστον ως προς τις τυποποιημένες μετρήσεις. Ο 2.0 D4-D από την άλλη είναι αναβαθμισμένος στους 143 ίππους από τους 124 του προκατόχου και η ροπή των 320 Nm αρκεί για κάνει τα πάντα ευκολότερα.

 

Πρώτη φορά υβριδικά
Το RAV4 facelift είναι ήδη διαθέσιμο στη χώρα μας για παραγγελίες και οι βασικές εκδόσεις ξεκινούν από 24.870 ευρώ και 25.363 ευρώ για βενζίνη και diesel αντίστοιχα μαζί με το όφελος απόσυρσης. Διατίθενται τέσσερα πακέτα εξοπλισμού που προσθέτουν στοιχεία πολυτέλειας και άνεσης με αφετηρία ένα πλήρες βασικό. Το RAV4 Hybrid στην δικίνητη έκδοση ξεκινά από 33.770 ευρώ και στην AWD από 35.770 ευρώ και φτάνει τα 49.290 ευρώ της πιο πλούσιας και ακριβής έκδοσης σε όλη τη γκάμα.

 

Τέσσερις γενιές και μία υβριδική

Το RAV4 αποτελεί ένα σπουδαίο κεφάλαιο για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία καθώς δημιούργησε την κατηγορία των SUV. Οι 6,5 εκατομμύρια πωλήσεις συνεισέφεραν στην κερδοφορία της Toyota για δύο δεκαετίες και βάλε.

Η πρώτη γενιά παρουσιάστηκε στην Ιαπωνία τον Μάιο του 1994 και έγινε το πρώτο όχημα ελευθέρου χρόνου της μικρομεσαίας κατηγορίας. Παρά τις τετρακίνητες δυνατότητες και τη σπορ εμφάνιση, προορίζονταν για τους δραστήριους των πόλεων. 

Η δεύτερη γενιά παρουσιάστηκε το 2000, μεγάλωσε σε διαστάσεις και βελτιώθηκε πολύ σε τομείς όπως το φινίρισμα και η ποιότητα κατασκευής. Όπως και η πρώτη γενιά, ήταν διαθέσιμη σε 3θυρες και 5θυρες εκδόσεις.

Η τρίτη γενιά έκανε την επίσημη πρεμιέρα της το 2006 και στόχος των Ιαπώνων ήταν να αποκτήσει την οδηγική αίσθηση ενός συμβατικού ΙΧ με αντίστοιχη ποιότητα κύλισης. Εκτός από μεγαλύτερους χώρους, βελτιώθηκε σε τομείς όπως η χρηστικότητα. Καταργήθηκε η τρίθυρη έκδοση και πλέον το RAV4 παράγονταν μόνο σε 5θυρο αμάξωμα.

Το 2013 η τέταρτη γενιά απέκτησε πιο σύγχρονο πρόσωπο με νέα εταιρική ταυτότητα. Η προσφερόμενη άνεση αυξήθηκε, το ίδιο και οι διαθέσιμοι χώροι, ενώ τα στοιχεία εξοπλισμού αυξήθηκαν προς χάρην της πολυτέλειας.


 

VIDEOS

Toyota RAV4 Hybrid

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...