ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Νέο Honda Jazz 1.3 2015

Τζαζίστας της καθημερινότητας και ταλαντούχος εκφραστής της πολυχρηστικής έννοιας σε supermini αμάξωμα. Το νέο Jazz έρχεται από το Φθινόπωρο για ανακεφαλαιοποίηση της κατηγορίας

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η 3η γενιά Jazz, μεγαλώνει ωφέλιμα χωρίς να ξεφεύγει σε διαστάσεις, ωριμάζει την οδική συμπεριφορά του, εκσυγχρονίζει εμφάνιση, τεχνολογία, εξοπλισμό και φοράει νέο κινητήρα.

Εκδόσεις

Ένας και μοναδικός ατμοσφαιρικός κινητήρας και δυο εξοπλιστικά πακέτα θα είναι διαθέσιμα στην Ελληνική αγορά από τον Οκτώβριο όπου και χρονολογικά αναμένουμε το νέο Jazz. Η βασική Trend και η ενδιάμεση Comfort θα απασχολήσουν το αγοραστικό κοινό της χώρας, με την ανώτερη Elegance να μην προβλέπεται για την ώρα εξαιτίας της υψηλής τιμολογιακής αξίας. Η βασική και ενδιάμεση έκδοση έρχεται εξοπλισμένη με 6ταχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ το 7αρι CVT μπορεί κανείς να το αποκτήσει μόνο αν επιλέξει την Elegance. Τιμές ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί, με το Jazz παραδοσιακά να βρίσκεται στην ακριβή κλίμακα της κατηγορίας, ενώ ο εξοπλισμός που αναμενόμενα εξαρτάται από την έκδοση κρίνεται καλός. 

Το Jazz έχει χαρακτηριστεί για την χωροταξική του ευφυΐα, κάτι προφανές από την πρώτη γενιά, ενώ η επόμενη έδωσε το έναυσμα για ένα ακόμα χειροκρότημα συνδυάζοντας πολυμορφικές λύσεις και ευρυχωρία πρωτόγνωρη για αυτοκίνητο της κλάσης των supermini. Με την 3ηγενιά Jazz να είναι γεγονός, το μικρό Honda διατηρεί την έμμονη στις αξίες που το καθιέρωσαν στην πολυπληθή κλάση ως ποιοτικό και έξυπνο αυτοκίνητο που σου λύνει τα χέρια, κάτι σαν τον ελβετικό σουγιά.

 

Made in Japan

Η γραμμή παραγωγής του Jazz δεν απασχολεί ευρωπαϊκά ή περιφερειακά ασιατικά εργοστάσια, αλλά εργοστάσιο της Ιαπωνίας και αυτό από μόνο του δίνει επιπλέον αίγλη στην προσοχή που δίνει η Honda για το παγκόσμιο αστικό τέκνο της. Ιαπωνική κατασκευή, αλλά ξεκάθαρα ευρωπαϊκή λογική σχεδίασης που είναι εμφανής με το καλημέρα. Μπορεί να μην έχει αλλάξει την κεντρική ιδέα διατηρώντας το πρακτικό στιλ ενός όγκου, όμως τώρα το αμάξωμα έχει αποκτήσει εμφανή σημάδια δυναμικών γραμμών τόσο στην μάσκα και στους προφυλακτήρες όσο και στα νεύρα που συναντά το μάτι σε καπό και πόρτες. Δυναμικό χωρίς να προκαλεί το Jazz δεν μένει σε απλή επέκταση των διαστάσεων και βελτίωση της εικόνας του, αλλά εμβαθύνει καθολικά. Καταφέρνει να διατηρηθεί κάτω από τα 4m, ψυχολογικό όριο της κατηγορίας supermini, με το μήκος να έχει ωφεληθεί κατά 95 mm (συνολικό: 3.995 mm), ενώ η νέα πλατφόρμα στην οποία χτίζεται το Jazz του 2015 είναι 12% ελαφρύτερη αυξάνοντας μάλιστα την ακαμψία, ενώ προσφέρει και 30 mm επιπλέον στο μεταξόνιο, που τώρα εκπροσωπείται από 2.530 mm. Πρακτικά αυτό σημαίνει ακόμα πιο ευρύχωρο σαλόνι με την εταιρεία να ανακοινώνει ευχάριστα νέα για τους πίσω επιβάτες (επιπλέον χώρος 115 mm για τα πόδια, 65 mm στα γόνατα). Οι αυξημένες διαστάσεις και η ενδελεχής χωροταξική μελέτη έχουν ωφελήσει και το εσωτερικό ζωτικό πλάτος των επιβατών στην περιοχή των ώμων(30 mm για τους εμπρός και 20 mm για τους πίσω), αλλά και τον χώρο αποσκευών κατά 17 lt. Ο τελευταίος κάνει πρωταθλητισμό στην κατηγορία με τα 354 lt, ενώ με πλήρη αναδίπλωση των καθισμάτων αποκτά εκτός από επίπεδο χώρο και 1.314 lt διαθέσιμα για μεταφορές ογκωδών αντικειμένων. Η καινοτομία Magic Seats χαρακτηρίζει από την πρώτη του εμφάνιση το Jazz και εδώ για ακόμα μια φορά εκθέτει τα πολυδιαφημισμένα πολυμορφικά της πιάτσας. Τα έδρανα, που είναι ουσιαστικά ένας πάγκος με χώρο από κάτω ακόμα και για παιδικό καρότσι, σηκώνονται και με ακροβατικές επιδείξεις προσφέρουν συνδυασμό επιλογών. Ανοίγοντας τις πίσω πόρτες μπορείς να φορτώσεις αντικείμενα με ύψος, όπως γλάστρες, ποδήλατα και ότι άλλο φαντάζεσαι. Σε συνδυασμό μάλιστα με την αναδίπλωση της πλάτης του καθίσματος συνοδηγού, το Jazz μπορεί να δεχτεί στο εσωτερικό αντικείμενα έως 2.480 mm μήκους.

Χωροταξικά λοιπόν διατηρεί και με το παραπάνω το άριστα στην βαθμολόγηση, σερβίροντας τροφή για σκέψη στους ανταγωνιστές του. Αυτό που κλέβει τις εντυπώσεις είναι οι αρχοντικοί χώροι για τέσσερις και εξαιρετικοί για πέντε δυτικούς ενήλικες. Παράπονα για την θέση οδήγησης είναι δύσκολο να προκύψουν και με τις πολλαπλές ρυθμίσεις θα βολευτούν από μινιατούρες μέχρι δίμετρα λεβεντόπαιδα! Εντελώς νέο είναι και το σαλόνι, με τους σχεδιαστές να έχουν λάβει σαφή κατεύθυνση για ένα πιο οδηγοκεντρικό περιβάλλον κρίνοντας από το σύγχρονο και ανανεωμένο ταμπλό. Ελαφρώς στραμμένο προς τον οδηγό έως την κονσόλα με την μεγάλη οθόνη αφής δικαιολογεί τις προθέσεις για δυναμικότερο Jazz, ενώ ο διάκοσμος και η ποιότητα βρίσκονται στα σύγχρονα δεδομένα που μας έχει συνηθίσει η Honda. Συνολικά μπορεί να μην του βάζεις premium ταμπέλα, όμως το άψογο φινίρισμα και η άρτια συναρμολόγηση στα σκληρά αλλά ποιοτικά υλικά που συναντάς στο εσωτερικό σε πείθει ότι ο χρόνος θα επηρεάσει ελάχιστα το μικρό Honda με τις μεγάλες δυνατότητες. Η πρακτικότητα είναι δεδομένη με τις πολλές και βολικές θήκες μικροαντικείμενων, η τριγύρω ορατότητα εξαιρετική και η καλοεξοπλισμένη σύγχρονη καμπίνα προσφέρει μοντέρνα διάθεση για καθημερινές και ταξιδιωτικές απαιτήσεις. Ο high tech τόνος προκύπτει από το πακέτο ενεργητικής ασφάλειας που περιλαμβάνει πέρα από τα συνήθη, συστήματα όπως: Forward Collision Warning, Traffic Sign Recognition, Intelligent Speed Limiter, Lane Departure Warning and High-beam Support. Φυσικά και ο infotainment χαρακτήρας μέσω έγχρωμης οθόνης 7’’ (Honda Connect με δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Garmin), είναι προνόμιο που δεν συναντάς στην βασική έκδοση.

 

Ένας και μοναδικός ατμοσφαιρικός

Οι επίσης ατμοσφαιρικοί 1.2 και 1.4 αποσύρονται και το Jazz θα είναι διαθέσιμο με ένα νέο κινητήρα τεχνολογίας Euro6, 1.318 cc που αποδίδει 102 ίππους στις 6.000 σ.α.λ και 123 Nm ροπής στις 5.000 σ.α.λ.. Ο 1.3 i-VTEC ανήκει στη νέα γενιά μηχανικών συνόλων της Honda Earth Dreams Technology και συνδυάζει στις χαμηλές στροφές λειτουργία με κύκλο Atkinson και στις ψηλές με κλασικό κύκλο Otto, αλλαγή που αναλαμβάνει το εξελιγμένο σύστημα VTEC. Ο κινητήρας προσφέρεται είτε με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο είτε με 7άρι CVT με τις επιδόσεις να είναι υπέρ του χειροκίνητου(0-100 km/h σε 11,2’’ και τελική ταχύτητα 190 km/h) και το πακέτο κατανάλωση-ρύποι υπέρ του CVT( 4,6 lt/100km, CO2: 106 gr/km). Ακόμα όμως και με 183 km/h τελικής και με 12’’ για τα 0-100 km/h δεν την λες και αργή την έκδοση CVT, ούτε τα 5 lt/100 km και τα CO2:116 gr/km είναι τιμές υπερβολικές για την χειροκίνητη περίπτωση. Στην πράξη διαπιστώνεις ότι ο κινητήρας είναι ελαστικός από χαμηλά και πρόθυμος όσο ανεβαίνουν οι στροφές να βγάλει ψυχή και να επιβεβαιώσει τις ανακοινώσεις του κατασκευαστή. Ποιο ήρεμη λειτουργία με το χειροκίνητο που μπορεί να δουλεύει με χαμηλότερες στροφές και περισσότερο ζωηρή ηχητικά με το CVT που εκ των πραγμάτων όταν επιταχύνεις διατηρεί ψηλά τη βελόνα στο στροφόμετρο. Η ηχομόνωση και η ποιότητα κύλισης παρόλα αυτά είναι εμφανώς βελτιωμένη, ενώ σε επίπεδο συμπεριφοράς το νέο πλαίσιο, η αναβαθμισμένη και πιο σφιχτή ανάρτηση με παχύτερες αντιστρεπτικές και το Agile Handling Assist που ουσιαστικά περιορίζει την υποστροφή αποδίδουν. Τουλάχιστον στην σύντομη οδηγική γνωριμία με το αυτοκίνητο στα πέριξ της Φρανκφούρτης, απέδειξε ότι εκτός από φιλικό, εύκολο και ασφαλές, στοιχεία δεδομένα για Jazz, τώρα κερδίζει δόσεις οδηγικού δυναμισμού. Το τιμόνι δείχνει επικοινωνιακότερο η ανάρτηση διαβάζει σωστά ισορροπώντας άνεση και αποτελεσματικότητα και οι κλίσεις έχουν περιοριστεί θεαματικά. Συνολικά, η 3η γενιά Jazz, πείθει ότι διαθέτει υπόβαθρο και βελτιώσεις που έπιασαν τόπο. Μένει μόνο η έλευση στην Ελλάδα για να διαπιστώσουμε με πλήρη δοκιμή τις ικανότητές του.

συμπέρασμα

Το μεγάλο ατού του Honda Jazz ήταν οι χώροι και το κερασάκι η ευελιξία των καθισμάτων που με τις ακροβατικές τους επιδείξεις κατάφερναν να προσφέρουν σε ένα και με τη βούλα supermini, ευφάνταστες χωροταξικές ικανότητες που δύσκολα έβρισκες ακόμα και σε φτασμένα πολυμορφικά. Η 3η και φρεσκότερη γενιά φυσικά και δεν ξέχασε τον στόχο της και φυσικά δεν έριξε πουθενά νερό στο κρασί της. Αντιθέτως φέρνει καθολική βελτίωση χωρίς καμία έκπτωση στις αξίες που συνόδευαν το ανατρεπτικό supermini της Honda και κάνει ένα ακόμα μεγάλο βήμα μπροστά. Ακόμα πιο ευρύχωρο ευεργετημένο από το νέο πλαίσιο, αναβαθμισμένο στην οδική συμπεριφορά και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά κύλισης, με φρεσκότατο ατμοσφαιρικό μοτέρ που συνδυάζει απόδοση και οικονομία και την μοντέρνα προσέγγιση της εποχής σε θέματα τεχνολογίας, εξοπλισμού εμφάνισης, το νέο Jazz βάζει υποψηφιότητα για ιδανικό αυτοκίνητο την κλάση του και όχι μόνο. Μένει μόνο να μας δείξει την τιμή του από Οκτώβριο που θα καταφτάσει στην Ελληνική αγορά.

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...