ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Audi TT Coupe

Παίρνουμε μια πρώτη οδηγική γεύση από την τρίτη γενιά του μικρού σπορ κουπέ της Audi

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Προχωρώντας με σίγουρο βηματισμό και το σωστό τέμπο, το ΤΤ έφτασε πλέον στο σημείο να είναι ένα αυτόνομο σπορ κουπέ που συνδυάζει γοητευτικά τη μηχανολογία με την τέχνη.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Σπορ πάτημα στο δρόμο
  • Κράτημα
  • Στιβαρότητα αμαξώματος
  • Εργονομία
  • Σχεδίαση και ποιότητα καμπίνας
  • Απόλυτα λογική (2.0 TFSI) έως εξαιρετική κατανάλωση (2.0 TDI)
ξυνά
  • Περιορισμένη –προς το παρόν- γκάμα κινητήρων

Από το 1998 που το Audi ΤΤ ξεκίνησε ως ένα Α3 ντυμένο με ένα ριζοσπαστικό κουπέ αμάξωμα το οποίο δεν άρεσε απαραίτητα σε όλους, έχουν αλλάξει πολλά. Την αρχή ενός πραγματικά αυτόνομου σπορ μοντέλου έκανε το 2006 η δεύτερη γενιά, για να δώσει τη σκυτάλη σε ένα ακόμα καλύτερα στημένο σπορ κουπέ στα τέλη του 2014. Αναπαράγει με πιστότητα τις κλασικές πλέον σχεδιαστικές αναλογίες των TT, όμως όσο το κοιτάζεις τόσο εντοπίζεις διαφορές σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Είναι σαφώς πιο επιθετικό αλλά και κομψό, με τις εξωτερικές διαστάσεις να παραμένουν αυστηρά κόμπακτ: μήκος 4,18, πλάτος 1,83, ύψος 1,35 m. Η μεγαλύτερη μεταβολή είναι η αύξηση των 3,7 cm (στα 2.505 mm) στο μεταξόνιο κάτι που σημαίνει πιο μικρούς προβόλους και καλύτερη κατανομή βάρους στο αμάξωμα. Διαφορά υπάρχει και στο ελάχιστα πιο φαρδύ πίσω μετατρόχιο. Το πάτωμα του νέου TT είναι ένα υβρίδιο της πλατφόρμας MQB στο οποίο το αλουμίνιο είναι σαφώς περισσότερο από το ατσάλι. Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο με συνολικό βάρος 1.305 kg (με τον οδηγό) στη χειροκίνητη έκδοση 2.0 TFSI. Είναι δηλαδή 10 kg πιο ελαφρύ από το αντίστοιχο προηγούμενο, κάτι που σε συνδυασμό με τους ισχυρότερους κινητήρες σημαίνει και καλύτερη αναλογία κιλών/ίππων, άρα ακόμα καλύτερο συνδυασμό επιδόσεων και οικονομίας.

 

Μην το είδαΤΤε!

Προς το παρόν το ΤΤ είναι διαθέσιμο μόνο με δύο 2λιτρους κινητήρες. Έναν βενζίνης (TFSI) με 230 ίππους και έναν πετρελαίου (TDI) με 184 ίππους. Ο TFSI είναι καταιγιστικός δίνοντας 0-100 km/h σε 5,3 sec και τελική 250 km/h στο S tronic quattro, ενώ ο TDI απλώνει ρωμαλέα 184 ίππους και 380 Nm ροπής έως τα 241 km/h, με 7,1 sec για το 0-100 km/h. Μόνο ο πρώτος μπορεί προς το παρόν να συνδυαστεί με το 7άρι S tronic και τετρακίνηση, ενώ ο TDI μετά τις 1.700 rpm έχει ευστροφία και απόκριση στο γκάζι πρωτόγνωρη για πετρελαιοκινητήρα, χωρίς ο ήχος να σε χαλάει. Με δύο λόγια, εάν θέλεις εκρηκτικότητα διαλέγεις βενζίνη, ενώ εάν θέλεις έμφαση στον GT χαρακτήρα θα απολαύσεις το πολύ μεγάλο βεληνεκές του diesel μέχρι το επόμενο πρατήριο. Όταν πάλι επιτεθείς, αντιλαμβάνεσαι ότι η ανεξαρτήτως κινητήρα η καλοζυγισμένη μάζα του ΤΤ στρίβει όχι μόνο πολύ γρήγορα αλλά και με σωστή επικοινωνία μαζί σου. Όχι υπερυψηλής ανάλυσης, αλλά σίγουρα σωστή και ποτέ κουραστική. Δείχνει ελαφρύ, με απίστευτη στιβαρότητα και χαμηλό κέντρο βάρους, γι’ αυτό κι εμπνέει τεράστια εμπιστοσύνη ανεξάρτητα από το εάν επιταχύνεις, στρίβεις ή φρενάρεις. Κι αυτό ισχύει με ή χωρίς quattro. Το ρεζουμέ είναι ότι ευχαριστιέσαι κάθε διαδρομή χωρίς μεγάλη προσπάθεια, ενώ τα γόνατα McPherson εμπρός και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω ελέγχουν αυστηρά το αμάξωμα και φιλτράρουν ποιοτικά τις λακκούβες.

 

Πολύ μπροσΤΤά

Η Audi ξεπέρασε τον εαυτό της με την καμπίνα του νέου ΤΤ. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων σε καλωσορίζει στο μέλλον, τα ενσωματωμένα στους κεντρικούς αεραγωγούς χειριστήρια του κλιματιστικού ανοίγουν το δρόμο για την αποθέωση του μίνιμαλ και τα μικρά τζάμια δίνουν την αίσθηση απόλυτης προστασίας από τον έξω κόσμο. Η τελευταία πολλαπλασιάζεται από την άριστη ηχομόνωση που μαζί με τα κορυφαία υλικά δίνει ένα αριστοτεχνικό κέντημα premium και σπορ ατμόσφαιρας. Όλα περιστρέφονται γύρω από τον οδηγό, με τη θέση του να έχει κορυφαία ανατομία, άριστη εργονομία, αποδεκτή ορατότητα και άπλετο χώρο. Το πρακτικό στοιχείο δε λείπει, ενώ η φιλοσοφία των 2+2 θέσεων σημαίνει, αναμενόμενα, πως είναι καλύτερο να χρησιμοποιείς το πίσω κάθισμα ως αποθηκευτικό χώρο, επιπρόσθετο του πορτμπαγκάζ των 305 λίτρων που έχει παραδοσιακά ψηλό κατώφλι.

Από όπου και να το πιάσεις πάντως, η καμπίνα του νέου ΤΤ σου βγάζει ένα συναίσθημα απόλυτης ικανοποίησης και σε πείθει για το ότι είναι μελετημένη μέχρι και την τελευταία της λεπτομέρεια, χωρίς ούτε μισό ψεγάδι.

συμπέρασμα

Με δύο λόγια, δύσκολα θα μπορούσες να σκεφτείς ένα καλύτερο περιβάλλον από αυτή την καμπίνα για να απολαμβάνεις ένα εντυπωσιακό σε όλα του, premium σπορ κουπέ. Το οποίο μάλιστα με την υπόστασή του υποστηρίζει ρεαλιστικά την τιμή, ειδικά για το ευκατάστατο κοινό στο οποίο απευθύνεται.

Audi TT History

Audi TT Coupe 2014

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
66
GOCAR Magazine #66

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...