ΟΔΗΓΟΥΜΕ Opel Mokka 1.6 diesel 136 PS

Ταξιδεύουμε στην Ιρλανδία για να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το crossover της Opel με τον καινούργιο 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα

  • -
  • -
Ισχύς136 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,9 sec
Μέση κατανάλωση4,1 lt/100km
Εκπομπές CO2109 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το crossover της Opel φορά τον καινούργιο 1.6 diesel των 136 ίππων και φρεσκάρει τη θέση του έναντι του ανταγωνισμού.

Τετρακίνηση on demand

Το Mokka είναι διαθέσιμο είτε ως προσθιοκίνητο (FWD), είτε ως τετρακίνητο (AWD). Τα κύρια συστατικά του συστήματος τετρακίνησης είναι τα διαφορικά εμπρός και πίσω, ο άξονας μετάδοσης, η μονάδα ελέγχου, ο ηλεκτρομαγνητικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης και οι απαραίτητοι αισθητήρες που συντονίζουν τα παραπάνω μέρη. Το σύστημα AWD ενεργοποιείται αυτόματα και μόνον όταν είναι απαραίτητο, μεταβάλλοντας την κατανομή της ροπής γραμμικά, από 100-0 (εμπρός-πίσω) μέχρι 50-50 σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Όταν η επιφάνεια του δρόμου είναι στεγνή, μόνο οι εμπρός τροχοί κινούν το όχημα ώστε η κατανάλωση να διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα. Ανάλογα με τις οδικές συνθήκες, έως και 50% της ροπής μεταφέρεται στον πίσω άξονα, ενώ για δύσκολες καταβάσεις υπάρχει και το Hill Descent Control (HDC) που κρατά αυτόματα σταθερή ταχύτητα καθόδου χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να φρενάρει. Υπάρχει μάλιστα η δυνατότητα ρύθμισης της ταχύτητας καθόδου από 5 έως 20 km/h.

γλυκά
  • Απόδοση & λειτουργία κινητήρα
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Σχεδίαση μέσα - έξω
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Χώροι - εξοπλισμός
  • Ασφαλή οδική συμπεριφορά
ξινά
  • Χαμηλός εμπρός προφυλακτήρας
  • Ταχύτητα αλλαγών αυτόματου κιβωτίου

Ένας νέος κινητήρας είναι αρκετός. Είναι αρκετός για να μας φέρει στο Πράσινο νησί, στη μακρινή Ιρλανδία. Είναι αρκετός για να οδηγήσουμε ανάποδα (στα αριστερά των δρόμων) για 150 km σχεδόν. Το σημαντικότερο όμως είναι πως, ένας νέος κινητήρας είναι αρκετός για να φέρει το Opel Mokka σε ακόμη πιο πλεονεκτική θέση στα μικρά crossover. Πρόκειται για τον ολοκαίνουργιο 1.6 CDTI των 136 ίππων που ήδη τοποθετείται στα Astra, Zafira Tourer και Meriva.

 

Συν σε απόδοση, μείον σε κυβικά και κατανάλωση

Ο καινούργιος αλουμινένιος, τετρακύλινδρος diesel αντικαθιστά τον 1.7 CDTΙ. Είναι ελαφρώς μικρότερος, στα 1.600 κυβικά εκατοστά και εφαρμόζει όλες τις σύγχρονες τεχνικές όπως το Start/Stop, τον υπερσυμπιεστή VTG με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και το σύστημα ψεκασμού common-rail υψηλής πίεσης (μέχρι 2.000 bar και 10 παλμούς ψεκασμού ανά κύλινδρο). Συγκριτικά με τον προηγούμενο 1.700άρη πετρελαιοκινητήρα, ο 1.6 CDTI αποδίδει 6 παραπάνω ίππους (136 από 130) και 20 περισσότερα Nm ροπής (320 από 300), ενώ παράλληλα πετυχαίνει χαμηλότερη κατανάλωση (4,1 lt/100/km, από 4,6) και εκπομπές CO2 (109 από 120).

Το βασικότερο όλων ωστόσο, είναι η αξιοσημείωτη βελτίωση σε θόρυβο και λειτουργία. Κάτι που διαπιστώσαμε από την πρώτη στιγμή που βρεθήκαμε στο τιμόνι του Mokka. Ο νέος 1.6 CDTI είναι όντως πολύ πιο ήσυχος τόσο στο ρελαντί όσο και στην επιτάχυνση, ενώ δίνει και καλές επιδόσεις: 0-100 km/h σε 9,9 sec σύμφωνα με την Opel. Όσο για την κατανάλωση, οδηγώντας κυρίως σε επαρχιακό δρόμο και αυτοκινητόδρομο αλλά χωρίς να προσέξουμε ιδιαίτερα το δεξί πόδι, είδαμε στο trip computer γύρω στα 5,5 lt/100 km. Νούμερο που στην αυτόματη έκδοση ανεβαίνει στο 6. Και μιας και μιλάμε για μετάδοση κίνησης, το νέο Mokka 1.6 CDTI εφοδιάζεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο σε προσθιοκίνητες FWD και τετρακίνητες AWD εκδόσεις, καθώς και με εξατάχυτο αυτόματο (μόνο FWD). Από τα δύο κιβώτια, μας άρεσε περισσότερο το χειροκίνητο. Γιατί μπορεί το αυτόματο να μας απάλλαξε από τις αλλαγές δίνοντάς μας την ευκαιρία να χαζεύουμε λίγο παραπάνω τα πανέμορφα τοπία νότια του Δουβλίνου, ωστόσο αργεί ελαφρώς στο kickdown αλλά και στα ανεβάσματα στη χειροκίνητη λειτουργία. Αφήστε που στη θέση Manual ο λεβιές είναι αρκετά πίσω και σε αναγκάζει να ψάξεις να βρεις πάνω στη λαβή του το μπουτόν με το οποίο ανεβάζεις ή κατεβάζεις σχέση. Παρόλα αυτά, πρέπει να του αναγνωρίσουμε πως πραγματοποιεί ομαλότατες αλλαγές.

 

Γνωστή ποσότητα & ποιότητα

Το Mokka δεν χρειάζεται συστάσεις. Είναι ένα λαμπρό αστέρι στη γκάμα της Opel έχοντας ξεπεράσει από τα τέλη του 2012 τις 350.000 παραγγελίες. Και όχι άδικα αφού δεν υστερεί σημαντικά σε κανένα τομέα. Είναι όμορφο, έχει καλούς χώρους, είναι ποιοτικά κατασκευασμένο, πλούσια εξοπλισμένο και κινείται με περίσσεια ασφάλεια και άνεση στο δρόμο. Ο μόνος αντίλογος αφορά τον εμπρός προφυλακτήρα που φτάνει πολύ χαμηλά και κινδυνεύεις να τον τραυματίσεις αν αποφασίσεις να εξερευνήσεις τις off road ικανότητες της έκδοσης AWD. Από την άλλη, η τετρακίνηση είναι αρκετά αποτελεσματική και σε βγάζει ασπροπρόσωπο σε ολισθηρά εδάφη. Έχουμε δηλαδή να κάνουμε με ένα καλό crossover που με τον νέο 1.600άρη diesel γίνεται ακόμη πιο ενδιαφέρον. Θυμίζουμε τέλος, πως το νέο Opel Mokka 1.6 CDTI είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με τιμές που ξεκινούν από 22.170 ευρώ με απόσυρση.

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ
ΤΙΜΕΣ ΝΕΟΥ OPEL MOKKA 1.6 CDTI

ΔΟΚΙΜΗ: Opel Mokka 1.4 Turbo 4x4

ΔΟΚΙΜΗ: Opel Mokka 1.4T FWD

ΠΡΩΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ: Opel Mokka
 

Opel Mokka 1.6 CDTI

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κίνηση

Εμπρός (FWD) ή adaptive 4x4 (AWD)

Προδιαγραφές ρύπων

EURO 6

Καύσιμο

Diesel

Αριθμός κυλίνδρων

4

Κυβισμός cm3

1.598

Μέγιστη ισχύς PS / rpm

136 / 3500-4000

Μέγιστη ροπή Nm / rpm

320 / 2000-2250

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

 

Τελική ταχύτητα (km/h)

0-100 km/h
(sec)

Ρεπρίζ
80-120 km/h με 5η σχέση
(sec)

Κατανάλωση lt / 100 km

Εκπομπές CO2

g / km

Εντός πόλης

Εκτός πόλης

Μικτός κύκλος

FWD

190

9,9

9,9

4,8-4,7

4,0-3,8

4,3-4,1

114-109

 

 

 

 

 

 

 

 

4x4 AWD

187

10,3

10,5

5,2-5,0

4,4-4,2

4,7-4,5

124-119

 

 

 

 

 

 

 

 

AUTO FWD

188

10,9

6,1-5,9

4,5-4,3

5,1-4,9

134-129

 

 

συμπέρασμα

Ο νέος 1.600άρης diesel αναβαθμίζει το Mokka, καθιστώντας το πιο ευχάριστο στην οδήγηση όχι τόσο γιατί είναι πιο δυνατός, αλλά κυρίως επειδή είναι αισθητά πιο ήσυχος και πολιτισμένος συγκριτικά με τον προηγούμενο 1.7 CDTI. Στα συν και η χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου που δίνει ένα ακόμη πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού αλλά και των βενζινοκίνητων εκδόσεων του μικρού crossover.

Opel Mokka - Velvet Red

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...