ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Νέο Ford Mondeo 2015

Με extreme γκάμα κινητήρων και έμφαση στην αισθητική, την τεχνολογία και την οδηγική ευχαρίστηση, έρχεται για να σπάσει ταμεία

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η 4η γενιά του οικογενειακού Ford έρχεται σε εκδόσεις σεντάν, 5θυρες και Wagon και με πλούσια γκάμα κινητήρων βενζίνης, diesel και Hybrid.

Ανδαλουσία. Υπέροχο σκηνικό με στριφτερές διαδρομές. Ιδανικό μέρος για να αναδείξεις τις αρετές ενός καλοστημένου αυτοκινήτου. Ενός Ford. Του νέου Ford Mondeo, στην περίπτωσή μας, του οποίου η πανευρωπαϊκή οδηγική παρουσίαση έγινε ανάμεσα σε Μάλαγα και Γρανάδα. Η 4η γενιά του μοντέλου συνεχίζει στο ίδιο σενάριο, της ευρυχωρίας και της οδηγικής ευχαρίστησης, εμπλουτίζοντας με πλούσιες δόσεις τεχνολογίας και σχεδίαση που συναρπάζει.

γλυκά
  • Σχεδίαση μέσα - έξω
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση - ποιότητα κύλισης
  • Εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας
  • Δυνατοί κινητήρες
  • Χώροι
  • Τεχνολογία
ξινά
  • Κατανάλωση σε σβέλτη οδήγηση
ΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ

Στη βάση της γκάμας του Mondeo βρίσκεται το μικρό διαμάντι της Ford, ο 1.000άρης EcoBoost που αποδίδει 125 ίππους. Αν και ο κυβισμός προκαλεί εύλογα ερωτηματικά για το κατά πόσο θα τα καταφέρνει με το μεγάλο αμάξωμα του Mondeo, η εμπειρία που έχουμε από το Transit Connect VAN μας προϊδεάζει για θετική έκπληξη. Συνολικά, η γκάμα του Mondeo έχει ως εξής:

  • 1.0 EcoBoost 125 PS (2015)
  • 1.5 EcoBoost 160 PS
  • 2.0 EcoBoost 203 PS &  240 PS
  • 1.6 TDCi diesel 115 PS
  • 1.5 TDCi diesel 120 PS (2015)
  • 2.0 TDCi diesel 150 PS, 180 PS & 210 PS
MONDEO HYBRID

Το νέο Mondeo Hybrid είναι το πρώτο υβριδικό Ford για την Ευρώπη. Αποκλειστικά 4θυρο, συνδυάζει έναν 2λιτρο βενζινοκινητήρα και 2 ηλεκτροκινητήρες: ο ένας υποστηρίζει το βενζινοκινητήρα και ο άλλος ανακτά ενέργεια στο φρενάρισμα για τη φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου. Η συνολική απόδοση φτάνει τους 187 ίππους, ενώ η μέση κατανάλωση είναι 4,2 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 99 g/km. Επίσης σημαντικό: το Mondeo Hybrid μπορεί να καλύψει 135 km/h μόνο με ηλεκτρική ενέργεια.

CAR CINEMA

Στη μακροσκελή λίστα προαιρετικού εξοπλισμού του νέου Mondeo συγκαταλέγεται το σύστημα ήχου της Sony. Ειδικά εξελιγμένο για το μοντέλο, στην ανώτερη έκδοσή του αποδίδει 3900 Watt και απαρτίζεται από πηγή ήχου, ενισχυτή, 12 ηχεία και subwoofer. Όπως διαπιστώσαμε, προσφέρει εξαιρετική ακουστική είτε απολαμβάνεις τα αγαπημένα σου μουσικά κομμάτια, είτε συνηθίζεις να μετατρέπεις το αυτοκίνητό σου σε... κινηματογραφική αίθουσα!

 

Δυναμισμός σε πρώτο πλάνο

Το ολοκαίνουργιο Mondeo γράφει ωραία στο φακό, αλλά από κοντά είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό. Το πρώτο που σε κερδίζει είναι η δυναμική αισθητική του. Η νέα, χαρακτηριστική πλέον μάσκα της Ford βρίσκει εδώ την καλύτερη εφαρμογή της και συνδυάζεται αρμονικά με τα στενόμακρα φώτα που φέρνουν λίγο σε Μustang και τις ακμές στο καπό και στο πλάι. Πίσω, τα φωτιστικά σώματα και οι δύο απολήξεις της εξάτμισης δίνουν τον ανάλογο δυναμικό τόνο χωρίς να προκαλούν. Ειδικά στην πεντάθυρη έκδοση, το σχήμα θυμίζει περισσότερο κουπέ παρά χάτσμπακ χάρη στο αρμονικό τελείωμα της ουράς.

Το στοίχημα για τους σχεδιαστές του εσωτερικού ήταν να συνεχιστεί η πρώτη, εξαιρετική εντύπωση και στη καμπίνα. Και το πέτυχαν. Η αίσθηση που παίρνεις μπαίνοντας για πρώτη φορά στο οικογενειακό Ford είναι αυτή ενός ποιοτικού, καλοφτιαγμένου, ευρύχωρου αυτοκινήτου με πλούσιο εξοπλισμό τεχνολογίας. Και όσο βρίσκεσαι μέσα και το περιεργάζεσαι, κάθε λεπτομέρεια ενισχύει την αρχική σου εντύπωση. Τα υλικά σε ταμπλό και πόρτες είναι μαλακά, η κεντρική κονσόλα έχει λιτή premium εικόνα με λιγοστούς, εύχρηστους διακόπτες και το σύστημα SYNC 2 ελέγχεται εύκολα από την οθόνη αφής και φροντίζει για την ψυχαγωγία αλλά και την ασφάλεια. Ο οδηγός βολεύεται με ευκολία στη θέση οδήγησης, έχοντας εμπρός του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων στον οποίο μπορεί να βρει κάθε πληροφορία που τον αφορά και χρειάζεται: από τις κλασικές ενδείξεις αυτοκινήτου και trip computer μέχρι οδηγίες του συστήματος πλοήγησης. Οι χώροι βολεύουν έως και 5 ενήλικες και το πορτμπαγκάζ καταπίνει μέχρι και 550 λίτρα αποσκευών στην 5θυρη έκδοση (525 στο σεντάν και το Wagon - με κιτ επισκευής ελαστικού). Η διαφορά που παρατηρήσαμε ανάμεσα στο 5θυρο και το Wagon, έχει να κάνει με τον ακόμη περισσότερο αέρα για το κεφάλι που προσφέρει το δεύτερο.

 

Blockbuster στην οδήγηση

Στενές διαδρομές, σφικτό στροφιλίκι, ανοιχτές καμπές, φθορές σε κάποια σημεία: οι επαρχιακοί δρόμοι της Ανδαλουσίας είναι ιδανικοί για να βγάλουν στην επιφάνεια τις αδυναμίες ενός μέτρια στημένου αυτοκινήτου, ή να αναδείξουν τις αρετές ενός σωστά μελετημένου πλαισίου. Κανείς δεν περίμενε φυσικά ένα Ford να συγκαταλέγεται στην πρώτη περίπτωση. Το νέο Mondeo θυμίζει σφιχτή Μερσεντές στην οδήγηση. Η ανάρτηση λειτουργεί σαν μαγικό χαλί και συνδυάζει με μοναδικό τρόπο έννοιες αντίθετες: είναι μαλακή όπου πρέπει απορροφώντας ανωμαλίες και κακοτεχνίες, αλλά σφιχτή όπου χρειάζεται για να περιορίσει κλίσεις και να προσφέρει εξαιρετικό κράτημα και πληροφορία στον οδηγό. Το οικογενειακό Ford δεν είναι μόνο αποτελεσματικό, αλλά και πολύ ευχάριστο. Σου δίνει αυτοπεποίθηση και σε ωθεί να το πιέσεις. Και όσο το πιέζεις, τόσο αυτό ανταποκρίνεται με άνεση σε ότι του ζητήσεις. Νιώθεις ότι το φοράς, με το βάρος και το μέγεθος να κρύβονται πίσω από το καλό σε αίσθηση τιμόνι και τις ακριβείς αντιδράσεις του πλαισίου.

Το αποτέλεσμα; Να βάζεις εσύ ο ίδιος την αποδοτικότητα των κινητήρων σε δεύτερη μοίρα (δες όλη τη γκάμα στο ΒΟΧ πάνω αριστερά). Η αλήθεια είναι πως πιέσαμε αρκετά το Mondeo, τόσο με τον καινούργιο 1.500άρη EcoBoost με τους 160 ίππους όσο και με τον 2λιτρο turbodiesel των 180 ίππων, στέλνοντας την κατανάλωση σε υψηλά νούμερα. Όταν πάντως “συμμορφωθήκαμε προς τας υποδείξεις” οικονομικής οδήγησης, καταφέραμε να δούμε τιμές κοντά στα 7 lt/100 km (στο 1.5). Κατά τα λοιπά, και οι δύο κινητήρες διακρίνονται για τη δύναμη, τη γραμμικότητα και την ήσυχη λειτουργία τους, ενώ συνεργάζονται με πολύ καλό σε αίσθηση κιβώτιο 6 ταχυτήτων.

 

Focus στην τεχνολογία

Η τεχνολογία έρχεται να συμπληρώσει την εξαιρετικά ολοκληρωμένη αίσθηση που σου αφήνει το Mondeo, με την τελευταία λέξη συστημάτων άνεσης, ασφαλείας κι επικοινωνίας. Η Ford άλλωστε μας έχει συνηθίσει να εξοπλίζει κάθε νέο της μοντέλο με την αφρόκρεμα της τεχνολογίας. Στο νέο Mondeo κάνει ντεμπούτο το σύστημα Inflatable Rear Seatbelts. Αφορά τις πίσω ζώνες ασφαλείας που έχουν ενσωματωμένους αερόσακους και σε περίπτωση ατυχήματος διογκώνονται σε 40 χιλιοστά του δευτερολέπτου για την κατανομή των δυνάμεων κρούσης στο σώμα του επιβάτη σε επιφάνεια πέντε φορές μεγαλύτερη από αυτήν μιας συμβατικής ζώνης. Φυσικά υπάρχουν άλλοι εννέα αερόσακοι, μεταξύ των οποίων αυτός για την προστασία γονάτων οδηγού. Πρωταγωνιστής στο εσωτερικό όμως είναι το SYNC 2, μέσω του οποίου μπορείς να ελέγχεις σημαντικά συστήματα του αυτοκινήτου με απλές φωνητικές εντολές ή από την έγχρωμη οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης 8 ιντσών. Για τη συνδεσιμότητα φροντίζει το Bluetooth και οι θύρες USB και SD card.

Το νέο Mondeo βοηθά τον οδηγό και στο παρκάρισμα. Μία προηγμένη έκδοση του Active Park Assist featuring Perpendicular Parking βοηθά στον εντοπισμό κατάλληλων χώρων στάθμευσης και στο αυτόματο παρκάρισμα με όπισθεν, παράλληλα με το δρόμο ή κάθετα με το δρόμο και παράλληλα με άλλα αυτοκίνητα. Το σύστημα αυτό συνοδεύεται από το Park-Out Assist, που βοηθά τον οδηγό να βγαίνει κάθετα από παράλληλους χώρους στάθμευσης και το Side Parking Aid, που προσφέρει μία οπτική απεικόνιση στην οθόνη και ηχητική προειδοποίηση για εμπόδια που βρίσκονται δίπλα, μπροστά και πίσω από τα οχήματα. Στην οδήγηση, οι προσαρμοζόμενοι προβολείς LED συνδυάζουν την διαύγεια του φωτός ημέρας των προβολέων LED με το Adaptive Front Lighting System της Ford για να προσαρμόζει τη γωνία δέσμης και την ένταση του προβολέα στο οδηγικό περιβάλλον.

Άλλα συστήματα που συναντάμε στο καινούργιο μοντέλο είναι το Lane Keeping Alert, το Torque Vectoring Control, το Traffic Sign Recognition, το MyKey, το Pre-Collision Assist με Pedestrian Detection που μπορεί να ανιχνεύει πεζούς στο δρόμο ή που σκοπεύουν να περάσουν μπροστά από το όχημα και φρενάρει αυτόματα αν ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις και το Active City Stop που μειώνει τις επιπτώσεις ή αποφεύγει εντελώς μία σύγκρουση με προπορευόμενο όχημα σε ταχύτητες έως 40 km/h. Για την άνεση, τέλος, φροντίζουν και τα εμπρός καθίσματα Ford Multi-Contour Seats με λειτουργία Active Motion που ρυθμίζονται προς 10 κατευθύνσεις, ενσωματώνουν λειτουργίες θέρμανσης και ψύξης και χρησιμοποιούν ένα σύστημα 11 μαξιλαριών για μασάζ σε μηρούς, γλουτιαίους και μέση, για να μειώνουν την κόπωση στα μακρινά ταξίδια. Τεχνολογίες που όταν δεν τις έχεις, ίσως δεν τις αναζητάς, αλλά όταν τις χρειαστείς, τις εκτιμάς δεόντως!

 

Coming Soon

Το καινούργιο Mondeo αναμένεται στην ελληνική αγορά στα τέλη Νοεμβρίου με τιμή € 23.635 (με απόσυρση) για την έκδοση 1.6 TDI Trend 5d. Αργότερα θα ακολουθήσουν οι υπόλοιποι κινητήρες, με τον 1.000άρη EcoBoost να ρίχνει ακόμη πιο χαμηλά τις τιμές. Σίγουρα, ο δρόμος μόνο με ροδοπέταλα δεν είναι στρωμένος, μιας και ο κύριος ανταγωνισμός που ακούει στο όνομα Passat είναι ήδη εδώ, εντελώς καινούργιος και αυτός. Το Ford όμως έχει τα φόντα για να στεφθεί ηγέτης στην κατηγορία.

ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ, FORD

συμπέρασμα

Πιο όμορφο, πιο δυνατό, πιο ευρύχωρο και καλύτερα εξοπλισμένο, το νέο Mondeo είναι παντού καλύτερο από το μοντέλο που αντικαθιστά και σίγουρα ένας από τους πρωταγωνιστές της κατηγορίας.

Ford Mondeo 5d 2015

Ford Mondeo Wagon 2015

NEW FORD MONDEO

Ford - Inflatable Rear Seatbelt

Ford - The Car That Brakes For Pedestrians

POLL

Ποιο ηλεκτρικό πόλης προτιμάτε;

  • Honda e
  • SEAT Mii Electric
  • smart EQ fortwo coupe
  • smart EQ fortwo cabrio
  • smart EQ forfour
75
GOCAR Magazine #75

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...