ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Mercedes-Benz V-Class

Το νέο πολυτελές MPV της Mercedes σε ρόλο έως και 8θέσιας υπερταχείας

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ένα MPV σε premium εκτέλεση, με αχανείς χώρους και πολυχρηστική καμπίνα. Η φινέτσα, η τεχνολογία και το επίπεδο μετακίνησης-συμπεριφοράς-απόδοσης προσομοιώνουν τις ποιο πολυτελείς Mercedes της σύγχρονης εποχής.

Η φρεσκάδα στην γκάμα της Mercedes-Benz είναι δεδομένη και ξεκινάει από χαμηλά μέχρι τις top επιλογές πολυτέλειας και αριστοκρατικής διάθεσης. Από ρεπερτόριο μικρομεσαίων μέχρι κομψά και mainstream μεσαία και από πληθωρικές εξωτικά σπορ κατασκευές μέχρι λιμουζινάτες προτάσεις και ανέσεις. Αν κάπου όμως υπήρχε στασιμότητα ήταν στην λιγότερο διαδεδομένη αλλά επίσης σημαντική για την εταιρεία κλάση των premium MPV. Η αντίστοιχη έκδοση του Viano, έκανε την πορεία της και έφτασε η στιγμή να δώσει την θέση του στον αντικαταστάτη που πλέον σταδιοδρομεί με ονοματεπώνυμο V-Class και είχαμε την ευκαιρία να το ζήσουμε στην ευρύτερη περιοχή γύρω από το Αμβούργο που πραγματοποιήθηκε η επίσημη οδηγική παρουσίαση.

 

Άλμα πολυτέλειας

Φυσικά οι διαστάσεις και το γενικότερο στιλ σχεδίασης παραμένει στην πληθωρική λογική της κατηγορίας, όμως στις λεπτομέρειες η V-Class διαθέτει την σύγχρονη ταυτότητα των επίκαιρων Mercedes-Benz. Η συντηρητικότερη εικόνα του Viano έμεινε στην ιστορία και τώρα η V-Class διαθέτει περισσότερο εξωστρέφεια σε εμφάνιση που ταιριάζει στην νέα εποχή που λανσάρει η εταιρεία. Η μάσκα και τα φωτιστικά σώματα για παράδειγμα παραπέμπει στην οικογενειακή εικόνα που αντικρίζει και σε άλλα μοντέλα της γκάμας και τονίζει την σημασία των Γερμανών στο νέο τους μοντέλο που δεν είναι απλά μια πολιτική έκδοση βγαλμένη από τα επαγγελματικά της. Το νέο MPV της Mercedes-Benz θα είναι διαθέσιμο σε τρία μεγέθη (Compact, Long και Extra Long) με το μήκος να παίζει από τα 4.895 mm έως τα 5.370 mm. Η συνταρακτική αλλαγή είναι εμφανής από την στιγμή που περάσεις στο εσωτερικό, με κυρίαρχη την εικόνα της προσεγμένης ποιότητας και την σύγχρονης πολυτέλειας. Ένα εντελώς νέο ταμπλό που κοπιάρει το στιλ της S-Class, γοητεύει το μάτι, ενώ ανάλογη προσέγγιση έχει γίνει και όσον αφορά τα υλικά και το γενικότερο φινίρισμα. Μέσα στην V-Class νιώθεις αριστοκρατικά κάτι που κολακεύει ιδιαίτερα την σχεδιαστική προσέγγιση των ανθρώπων της εταιρείας, ενώ συναντάς ένα μακρύ κατάλογο τεχνολογικών εφαρμογών άνεσης, ασφάλειας, ψυχαγωγίας που τονίζουν τον VIP χαρακτήρα. Οι πλαϊνές συρόμενες και η πίσω πόρτα ανοιγοκλείνουν με ηλεκτρομηχανισμό, ενώ όλα τα συστήματα της Mercedes-Benz δηλώνουν παρών. Το ενεργό Cruise Control με το σύστημα Distronic Plus που προσφέρει έως και πλήρη ακινητοποίηση, το Collision Prevention Assist για αποφυγή ατυχήματος με τον προπορευόμενο, το Attention Assist που ανιχνεύει την κούραση του οδηγού αλλά και πολλά άλλα γνώριμα συστήματα που πλουτίζουν τον εξοπλισμό του. Στην βάση της κονσόλας και εκεί που συνήθως πάει ο χέρι να συναντήσει τον επιλογέα των ταχυτήτων, ξεχωρίζει το Touch app κάτι που εφαρμόζεται στην νέα C και S-Class. Πρακτικά πρόκειται για ένα κομψό και εργονομικό σύστημα που προσομοιώνει το ποντίκι ενός laptop με περιφερειακούς διακόπτες για την πλήρη λειτουργία του τελευταίας γενιάς Command Online με τις πληροφορίες να εμφανίζονται στην κορυφή της κονσόλας, στην έγχρωμη οθόνη των 8,4’’. Για την ψυχαγωγία πέρα από το σύστημα πολυμέσων με πλήθος εφαρμογών μέσω smartphone, το υψηλής πιστότητας προαιρετικό ηχοσύστημα της Burmester με τα 16 ηχεία εξασφαλίζει κάτι παραπάνω από ποιοτικό ήχο. Στα χωροταξικά χωράφια της V-Class, συναντάμε δυο σειρές εντελώς ανεξάρτητων καθισμάτων πίσω από οδηγό και συνοδηγό, με δυνατότητες περιστροφής και ανεξάρτητων ρυθμίσεων. Στις επιλογές υπάρχει φυσικά πτυσσόμενο τραπεζάκι με ποτηροθήκες, ενώ αυτονόητη πρέπει να θεωρείται και η αφαίρεσή τους για να υποστηρίζει τον πολυμορφικό χαρακτήρα. Μέρος της πρακτικότητας που προσφέρει είναι και το ανεξάρτητα ανοιγόμενο κρύσταλλο της πίσω πόρτας, ενώ εκτός από την 6θέσια διάταξη μπορεί ο ενδιαφερόμενος να το επιλέξει με δυο σειρές των τριών καθισμάτων πίσω από το πλήρωμα.

 

Βελούδινος ταξιδιώτης

Τρεις εκδόσεις κινητήρων με την ίδια χωρητικότητα (2.143 cc) θα εξοπλίζουν την νέα V-Class με την διαφορά να έγκειται στην απόδοση. Η V200 CDI αποδίδει 136 ίππους, η V220 CDI 163 και η ισχυρότερη V250 BlueTEC 190 ίππους. Όπως είναι εμφανές πρόκειται για τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα με διπλά turbo με τις δυο πρώτες εκδόσεις να συνδυάζονται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ η ισχυρότερη που πληροί και προδιαγραφές Euro6, έρχεται αποκλειστικά με το 7G-Tronic Plus. Με την V250 BlueTEC είχαμε και την οδηγική  γνωριμία μας στους γερμανικούς δρόμους και πίσω από το τιμόνι της αισθάνεσαι σαν σε μια ψηλότερη και εμφανώς πιο ευρύχωρη S-Class. Τα χειριστήρια πέφτουν σωστά στα χέρια, τις επιλογές για το κιβώτιο τις συναντάς είτε με paddles πίσω από το τιμόνι είτε δεξιά στην κολόνα του τιμονιού και από τα πρώτα μέτρα δείχνει στιβαρό και καλοστημένο κρύβοντας το 5μετρο μέγεθος. Το τιμόνι δείχνει υπάκουο και η ευελιξία του χαρακτηρίζει την σωστή δουλειά των τεχνικών γύρω από το στήσιμο της ανάρτησης που ταυτόχρονα μπορεί να απορροφά εύστοχα και να κρύβει διαστάσεις και κιλά. Φυσικά οι επιβάτες νιώθουν φιλτραρισμένους τους ήχους στην καμπίνα και η ηχομόνωση και κύλιση είναι εντυπωσιακή για MPV ακόμα και αν πλησιάζεις την τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου. Η αίσθηση στην ευθεία είναι ακλόνητη και μεταφέρει απόλυτη ασφάλεια σε επιβάτες και οδηγό δίχως να φανερώνει την ταχύτητα με την οποία κινείσαι. Στις λίγες στροφές που υπήρχαν στην διαδρομή η V250 έδειξε διάθεση να ξαφνιάσει τον οδηγό της για το φιλότιμο και την αποτελεσματικότητα που τις αντιμετώπισε, ενώ επιδόσεις και κατανάλωση όσο και αν δεν συμβαδίζουν με ένα αυτοκίνητο που πλησιάζει τους 2,2 τόνους, εντούτοις συνυπάρχουν σαν έννοιες. Τα 440 Nm ροπής από τις 1.400 rpm κάνουν θαύματα σε όλους τους τομείς. Η Mercedes-Benz μιλάει για 9,1’’ για το 0-100 km/h και 206 km/h τελικής ταχύτητας στοιχεία που σχεδόν επιβεβαιώθηκαν, ενώ ως επίσημη τιμή ανακοινώνει 6 lt/100 km σε συνδυασμένο μικτό κύκλο. Αν κρίνουμε από το 10ρικο με βαρύ πόδι και τα 8,5 lt/100 km με πιο σύνεση, ίσως να επιβεβαιωθεί αν εξαντλήσεις το εγχειρίδιο της οικονομικής οδήγησης.

Η V-Class αναμένεται το καλοκαίρι στην Ελλάδα σε Long μέγεθος (5.140 mm) με τιμές που ξεκινούν από τα 56 χιλιάδες ευρώ για την V200 CDI, εννιακόσα ευρώ ψηλότερα για την V220 CDI και λίγο πριν τα € 62.000 για την κορυφαία έκδοση V250 BlueTEC.

συμπέρασμα
Η αίγλη του κορυφαίου MPV στην κλάση μπορεί εύκολα να χαρακτηρίζει την νέα V-Class της Mercedes. Με υπερπλήρη εξοπλισμό τεχνολογίας, άνεσης και ασφάλειας, αποδοτικούς και οικονομικούς κινητήρες και πολυχρηστική καμπίνα ανάλογα με τα γούστα του ιδιοκτήτη και της παρέας του η νέα πρόταση των Γερμανών της Στουτγκάρδης βάζει πλώρη για εξασφαλισμένη επιτυχία στην κλάση του. Ταξιδεύει σβέλτα και ποιοτικά, η κύλιση και ηχομόνωση δεν προβληματίζει ακόμα και σε ταχύτητες που ξερογλείφονται τα ραντάρ της τροχαίας και η αίσθηση και αισθητική της συνολικά φλερτάρει με υπερθετικούς χαρακτηρισμούς. Το κατόρθωμα της Mercedes με την V-Class είναι ότι νιώθεις ευχάριστα είτε την οδηγείς, είτε απολαμβάνεις τις υψηλές της υπηρεσίες σαν επιβάτης.
POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
86
GOCAR Magazine #86

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...