ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Diesel

Ενδιαφέρουσα σχεδίαση, απαράμιλλη πρακτικότητα, κορυφαίο κράτημα και μοναδικός συνδυασμός επιδόσεων με οικονομία καυσίμου απαρτίζουν τα όπλα της νέας έκδοσης του Civic

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η έκδοση wagon του Civic διαθέτει στυλ, πρακτικότητα και τον εξαιρετικό 1.600άρη diesel των 120 ίππων.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Πρακτικότητα
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Κινητήρας - κιβώτιο
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση - ποιότητα κύλισης
ξινά
  • Ανύπαρκτος χώρος κάτω από τα εμπρός καθίσματα για τα πέλματα των επιβατών
  • Τσιμπημένη τιμή
Adaptive Damper System

Το Civic Tourer είναι το παγκοσμίως πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που διαθέτει σύστημα ενεργής προσαρμογής των πίσω αμορτισέρ. Τα αμορτισέρ εφοδιάζονται με μία ηλεκτρομαγνητικη βαλβίδα, η οποία ελέγχει τη ροή του λαδιού που καθορίζει τη δύναμη της απόσβεσης. Το Comfort mode προσφέρει πιο μαλακή ρύθμιση, ενώ το Dynamic κάνει σκληρότερη τη ρύθμιση με έμφαση στη δυναμική συμπεριφορά. Ανεξάρτητα από το επιλεγμένο πρόγραμμα, το σύστημα πίσω προσαρμοζόμενων αποσβεστήρων ρυθμίζει την απόσβεση σύμφωνα με τις εντολές του οδηγού και τις οδηγικές συνθήκες.

Ασφάλεια ADAS

Το ADAS Pack είναι ένα πακέτο υποστήριξης του οδηγού που κάνει ντεμπούτο στο Civic Tourer και περιλαμβάνει συστήματα όπως τα City-Brake Active System (CTBA), Προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης (Forward Collision Warning - FCW), Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition System - TSR), Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας (Lane Departure Warning - LDW), Πληροφορίες Τυφλών Σημείων (Blind Spot Information - BSI) και Έλεγχο Διασταυρώσεων - Cross Traffic Monitor (CTM).

Από το 2001 είχαμε να δούμε έκδοση wagon στη γκάμα του Civic. Μόνο που αυτή τη φορά, η Honda επέλεξε να επιστρέψει στην κατηγορία με στυλ – και όχι μόνο. Βασισμένο στην 5θυρη έκδοση του ιαπωνικού μικρομεσαίου, το Tourer θυμίζει Civic και στο πίσω μέρος, αλλά με τον δικό του, πολύ διαφορετικό τρόπο. Η αλήθεια είναι πως οι - εντυπωσιακές κατά τα άλλα - φωτογραφίες δεν μπορούν να αποδώσουν την αρμονικότητα της σχεδίασης του μοντέλου που είναι μόλις 235 mm μακρύτερο από την 5θυρη έκδοση, φτάνοντας τα 4,54 m σε μήκος. Το κέρδος αποτιμάται ολόκληρο στο χώρο αποσκευών που (με τα καθίσματα στη θέση τους και μέχρι το ύψος της εταζέρας) έχει χωρητικότητα 624 λίτρων – πραγματική σπηλιά. Και αν υπάρχει η ανάγκη περισσότερου χώρου, η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος εκτινάσσει τη χωρητικότητα στα 1.668 λίτρα. Και αν αναρωτιέστε που χρησιμεύει τόσος πολύς χώρος, ρωτήστε τους φιλόζωους ή τους οικογενειάρχες με δυο μικρά παιδιά στις διακοπές τους.

Περνώντας στη καμπίνα, οι χώροι πίσω για τους επιβάτες είναι ίδιοι με το 5θυρο Civic, με αρκετό χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι. Μόνη παρατήρηση η αδυναμία να χωρέσουν τα πέλματα κάτω από τα εμπρός καθίσματα, αναγκάζοντας έτσι τους ενήλικες να έχουν αρκετά λυγισμένα τα πόδια τους, κάτι που σε ταξίδι γίνεται κουραστικό. Στον αντίποδα, τo γνωστό σύστημα Magic Seats που επιτρέπει την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ή το ανασήκωμα των εδράνων για τη δημιουργία ενός μεγάλου και ψηλού χώρου φόρτωσης, δίνει πολύτιμους πόντους στην πρακτικότητα. Φτάνοντας στις εμπρός θέσεις, τα πάντα είναι γνώριμα από το 5θυρο Civic: η σωστά μελετημένη εργονομία, η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός, η βολική θέση οδήγησης και οι αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα.

 

Με σπορτίβικη διάθεση

Δεδομένου πως το νέο Civic αποτελεί μια σωστή βάση για καλό κράτημα και άνεση, θα αρκούσε ίσως μια διαφορετική ρύθμιση της ανάρτησης για να προσαρμοστεί στις ιδιαιτερότητες της έκδοσης Tourer. Οι μηχανικοί της Honda ωστόσο εξέλιξαν ένα σύστημα ενεργής προσαρμογής των πίσω αμορτισέρ για να εξασφαλίσουν άριστο αποτέλεσμα. Το Adaptive Damper System διαθέτει τρεις ρυθμίσεις, Comfort, Normal και Sport και προσαρμόζει αυτόματα την απόσβεση της πίσω ανάρτησης σε κλάσματα του δευτερολέπτου σύμφωνα με τις οδηγικές συνθήκες. Στην πράξη, το Tourer εντυπωσιάζει με τον τρόπο που κάθεται στο δρόμο. Το νιώθεις να πατάει γερά και ακόμη κι όταν το πιέσεις, ανοίγει γλυκά την πορεία του δίνοντάς σου χρόνο και περιθώριο να διορθώσεις την τροχιά με το πολύ καλό σε αμεσότητα τιμόνι. Να πούμε εδώ ότι η ιδανικότερη επιλογή στην ανάρτηση είναι η Normal, μιας και στην Sport η ρύθμισή είναι τόσο σφικτή που οι συνεχείς μικρές ανωμαλίες του οδοστρώματος δεν αποσβαίνονται αποτελεσματικά. Στο Normal mode αντίθετα η άνεση και η ποιότητα κύλισης είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο και γίνονται ακόμη καλύτερες στο Comfort mode.

Το Civic Tourer φορά τον εξαιρετικό 1.600άρη diesel των 120 ίππων και 300 Nm, που συνδυάζει ιδανικά τις υψηλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 10,1 sec) με τη χαμηλή κατανάλωση (3,8 lt/100 km). Μάλιστα, η βασική έκδοση Comfort απαλλάσσεται και από τα τέλη κυκλοφορίας μιας κι εκπέμπει κατά μέσο όρο 99 g CO2 ανά km! Στο δρόμο ο 1.6 i-DTEC κινεί με προθυμία του Tourer προσφέροντας πολιτισμένη λειτουργία και πλούσια ροπή σε όλο το εύρος των στροφών. Στα συν και τα εξαιρετικό σε αίσθηση κιβώτιο των 6 σχέσεων. Διαθέσιμος κατόπιν παραγγελίας είναι και ο βενζινοκινητήρας 1.8 i-VTEC των 142 ίππων, χωρίς ωστόσο να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην ελληνική αγορά.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

συμπέρασμα

Το Tourer έχει τον τρόπο να προσελκύσει αγοραστές πέρα από τα όρια της κατηγορίας wagon, συνδυάζοντας ιδανικά την πρακτικότητα με τις μεγαλύτερες μεταφορικές δυνατότητες, το ξεχωριστό στυλ, τις υψηλές επιδόσεις και την πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Honda Civic Tourer 2014 advanced driving assist systems

Honda_Civic_Tourer_2014

Honda Civic Tourer

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
86
GOCAR Magazine #86

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...