Fiat 500 ΜΥ 2014

Φρεσκάρισμα, εκτοξευμένη δυνατότητα εξατομίκευσης και μια νέα έκδοση premium έκδοση

  • -
  • -
με μια ματιά

Η ανανέωση για το Fiat 500 διευρύνει την γκάμα, προσθέτει απόδοση, τεχνολογία και φινέτσα αλλά και την απαραίτητη χρυσόσκονη που χρειάζεται για να επιβληθεί σε επίδοξους ανταγωνιστές. 

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Νεορετρο στιλ
  • Κομψότητα μέσα έξω
  • Premium αισθητική
  • Χαρακτήρας
  • Απόδοση
  • Εκδόσεις
  • Νέα όργανα
ξυνά
  • Χώροι
  • Κατανάλωση (TwinAir Turbo)

Το επίσημο ντεμπούτο της ανανεωμένης γκάμας του Fiat 500 έγινε στην έκθεση της Γενεύης 2014, ωστόσο λίγες μέρες νωρίτερα προηγήθηκε η επίσημη παρουσίαση στην περιοχή του Μπαλόκο στην βόρειο Ιταλία όπου πήραμε την πρώτη οδηγική γεύση. Από τη πρώτη στιγμή του λανσαρίσματος του μοντέλου το 2007, το 500 πούλησε περισσότερες από 1.200.000 μονάδες και έδωσε κυριολεκτική ανάσα στην ψυχολογία και στα οικονομικά της Fiat. Σήμερα κατασκευάζεται στην Πολωνία και στο Μεξικό για να καλύψει την εκπροσώπηση στις παραπάνω από 100 χώρες που διατίθεται (μαζί με τις ΗΠΑ) και έχει συνδέσει το όνομά του με την νοσταλγική ιστορία της ιταλικής φίρμας και το -σημαντικότερο- με την επιτυχία.

 

Model Year 2014

Φυσικά η μαγιά παραμένει ίδια και σχεδόν απαράλλακτη και δύσκολα θα διακρίνεις αλλαγές στην βασική σχεδιαστική κεντρική ιδέα. Οι Ιταλοί άλλωστε, όσο «μάστορες» του design και αν θεωρούνται γνωρίζουν καλά ότι το χαριτωμένο μικρό δεν είχε ανάγκη από ριζικές αλλαγές που θα "καθόντουσαν" έντονες στο μάτι. Επικεντρώθηκαν λοιπόν σε απαλές διορθώσεις στην αισθητική λεπτομέρεια και σε φινετσάτες αλλαγές στον διάκοσμο, πλούτισαν τη γκάμα των αποδοτικών κινητήριων σύνολων και έδωσαν την απαραίτητη σύγχρονη τεχνολογική ανάσα στον εξοπλισμό. Πρακτικά, η νέα έκδοση Cult που αποτελεί την top και πιο premium εκδοχή του 500, την βλέπεις ίδια, όμως η αριστοκρατική αύρα είναι ακόμα εντονότερη και το οφείλει στις χρωμιωμένες λεπτομέρειες που δένουν πάνω στο αμάξωμα, στις νέες ζάντες αλουμινίου και στα 3 επιπλέον χρώματα (Lattementa Green, Three-layer White και Italia Blue - το τελευταίο αποκλειστικά στην έκδοση Sport).
Ακόμα πιο πειστική εικόνα εκσυγχρονισμού διαπιστώνεις όταν εισβάλεις στο χωροταξικά απαράλλακτο σαλόνι, όπου δεσπόζει η προσεγμένη φινέτσα, ο κομψός διάκοσμος σε ύφασμα ή δέρμα (ανάλογα με τον συνδυασμό και την έκδοση) και φυσικά ο νέος πίνακας οργάνων. Στάνταρ στις εκδόσεις Cult και Sport (προαιρετικά στη Lounge), ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη TFT 7 ιντσών, είναι προϊόν συνεργασίας με την Magneti Marelli και αναβαθμίζει συνολικά το επίπεδο επικοινωνίας οδηγού και αυτοκινήτου, χωρίς να αλλοιώνει την εικόνα και τον χαρακτήρα του 500. Αποτελεί ένα ιδανικό πάντρεμα της ρετρό αισθητικής με τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό. Ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό της οθόνης TFT είναι η ενσωμάτωση των ενδείξεων του συστήματος πλοήγησης Blue & Me TomTom 2, συγκεντρώνοντας τελικά στην ίδια οθόνη όλες τις πληροφορίες για το ηχοσύστημα, το τηλέφωνο και τον υπολογιστή ταξιδιού, μαζί με την πλοήγηση. Το επίπεδο εξοπλισμού της έκδοσης Cult ενσωματώνει μεταξύ άλλων το σύστημα hands-free Blue & Me με Bluetooth, αλλά και τον αυτόματο κλιματισμό ενώ στην νέα οθόνη εμφανίζεται και το σήμα ενεργοποίησης του διακόπτη "Sport", με τον κινητήρα 0.9 TwinAir Turbo 105 ίππων.

 

900άρης 105 ίππων: Μικρός και αποδοτικός

Συνολικά 5 εκδόσεις κινητήρων θα είναι διαθέσιμες για το Mοdel Year 2014 και πρόκειται για τους 0.9 TwinAir Turbo βενζίνης 105 και 85 ίππων, 1.3 diesel MultiJet II 95 ίππων καθώς και τον αειθαλή ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο βενζίνης 1.2 των 69 ίππων. Ο τελευταίος μαζί με τον μικρό σε απόδοση TwinAir Turbo θα είναι διαθέσιμοι και με το αυτόματο κιβώτιο Dualogic, ενώ ο 1.200άρης θα προσφέρεται και σε έκδοση υγραερίου LPG.
Ο νέος κινητήρας 0.9 TwinAir 105 HP, η νέα μονάδα της οικογένειας κινητήρων TwinAir, συνδυάζει τη φιλοσοφία του "downsizing" και συνδυάζεται με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο. Αποδίδει 105 ίππους στις 5.500 rpm με μέγιστη ροπή τα 145 Nm στις 2.000 rpm, ενώ εκπέμπει CO2 μόλις 99 gr/km. Το ECO mode όπως και το σύστημα Start&Stop είναι επίσης διαθέσιμο στη νέα έκδοση με την απόδοση υπό αυτές τις συνθήκες να περιρίζεται στα 120 Nm και τους 98 ίππους. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Fiat είναι εξαιρετικές: 0-100 km/h σε 10’’, τελική ταχύτητα 188 km/h. Κάτι που διαπιστώσαμε ως αίσθηση περισσότερο και λιγότερο σαν επιβεβαίωση των αριθμών, στη σύντομη βόλτα πίσω από το τιμόνι του ανανεωμένου 500. Στις διαπιστώσεις μέσω του ψηφιακού υπολογιστή ταξιδίου καταγράφονται και οι τσιμπημένες ενδείξεις πραγματικής μέσης κατανάλωσης που γυροφέρνουν τα 7 με 8 lt/100 km, αρκετά πάνω από τα 4,2 lt/100 km που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Φυσικά, δεν έφτανε ο χρόνος για να τσεκάρουμε τις οικονομικές του προθέσεις, ενώ από την άλλη μας έπεισε με την ψυχωμένη του διάθεση να φορτώνει με στροφές και χιλιόμετρα τα αρμόδια όργανα. Η οδική του συμπεριφορά παραμένει αποτελεσματική και ευχάριστη και όσο ο δρόμος είναι καλοστρωμένος δεν θα εκδηλώσει τις αδυναμίες του κοντού μεταξονίου εν μέσω αναταράξεων. Σημασία έχει ότι το καλό έγινε ακόμα καλύτερο στα σημεία, ανανέωσε την σχέση του με την επικαιρότητα και απέκτησε λόγους να εξακολουθεί να γοητεύει νεανικό -και μη- κοινό.

συμπέρασμα
Η αίγλη του Fiat 500 έδειχνε ελαφρώς ξεθυμασμένη από τον χρόνο και οι Ιταλοί βρήκαν την εποχή πρόσφορη για να το επαναφέρουν στην θέση που του αρμόζει. Η κεντρική ιδέα σχεδιαστική και ουσιαστική παρέμεινε αλώβητη, άλλωστε ομάδα που κερδίζει δεν διανοείσαι να την αλλάζεις και το φρεσκάρισμα ήρθε σε επίπεδο αισθητικής, χρωμάτων, αυξημένης εξατομίκευσης, τεχνολογίας και απόδοσης. Η βεντέτα στην γκάμα νέα έκδοση Cult συγκεντρώνει όλα τα αριστοκρατικά και μη εφόδια για να γοητεύσει τα πλήθη, ενώ οι τιμές για το νέο 500 με προωθητικές ενέργειες και όφελος απόσυρσης διαμορφώνονται από τα € 11.290 έως τα € 14.590 στις πλουσιότερες εκδόσεις και θα είναι διαθέσιμο στις εκθέσεις μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2014.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...