ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Mitsubishi Space Star 1.2 στην Ελλάδα

Η Mitsubishi ποντάρει στην οικονομία και στο πακέτο ‘ελκυστική τιμή - πλούσιος εξοπλισμός - πρακτική καμπίνα’ για να δελεάσει στην πιο δημοφιλή κατηγορία της ελληνικής αγοράς

  • -
  • -
με μια ματιά

Το νέο σουπερμίνι της Mitsubishi που αναπληρώνει το κενό του Colt, ήρθε στην Ελλάδα σε μια έκδοση εξοπλισμού και με κινητήρα 1.2 80 ίππων.

γλυκά
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Ζωηρός κινητήρας
  • Ευρυχωρία καμπίνας
  • Εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας
  • Άνεση
  • Ευκολία οδήγησης
  • Τιμή
ξινά
  • Αεροδυναμικός θόρυβος στις υψηλές ταχύτητες

Το νέο Space Star στοχεύει στο κοινό που αναζητά ένα προσιτό και οικονομικό στη χρήση σουπερμίνι χωρίς όμως συμβιβασμούς σε επιδόσεις, χώρους ή εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Ουσιαστικά αναπληρώνει το κενό που αφήνει το Colt στη γκάμα της Mitsubishi, ακολουθώντας μια εντελώς καινούργια γραμμή στη σχεδίαση: λιτή μέσα-έξω, με καλύτερες στιγμές το πίσω μέρος και την κεντρική κονσόλα αντίστοιχα. Η πρώτη θετική εντύπωση έρχεται μόλις μπεις στο εσωτερικό. Με μήκος 3,7 μόλις μέτρα, θα περίμενες το Space Star να μένει πίσω σε χώρους. Αντίθετα, διαθέτει πολύ μεγαλύτερη ευρυχωρία από ότι θα περίμενες, με τέσσερις ενήλικες ανεξαρτήτως ύψους να βολεύονται με άνεση στην αεράτη καμπίνα. Η μόνη μας παρατήρηση αφορά το πορτμπαγκάζ των 235 λίτρων που είναι απλώς ικανοποιητικό σε χωρητικότητα – βολικό για σουπερμίνι, περιορισμένο μόνο αν ξεγελαστείς από τους χώρους επιβατών και αποφασίσεις να το δεις σαν μικρό οικογενειακό. Κατά τα λοιπά, τα υλικά είναι σκληρά στο σύνολό τους και με την εικόνα πως θα μείνουν έτσι για μια ζωή, ενώ θέση οδήγησης, εργονομία και ορατότητα συγκαταλέγονται στα θετικά του νέου μοντέλου.

 

Με το πόδι στο γκάζι

Παρά τους μόλις 80 ίππους και τα 106 Nm, το Space Star έχει πολύ καλές επιδόσεις. Στα χαρτιά, η Mitsubishi αναφέρει 0-100 km/h σε 11,7 sec και τελική ταχύτητα 180 km/h. Στην πράξη, ο 1.200άρης 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας κινεί με ζωηράδα το μικρό Mitsubishi, εκμεταλλευόμενος άριστα το ελαφρύ (845 kg) και αεροδυναμικό αμάξωμα (0.27 Cd). Το καλό 5άρι κιβώτιο αλλάζει πρόθυμα σχέσεις και σε βοηθά να κρατήσεις γρήγορο ή απλά σβέλτο ρυθμό, αναλόγως της βαρύτητας που δίνεις στην κατανάλωση. Η τελευταία είναι το δυνατό χαρτί του 1.2 MIVEC. Με μέση εργοστασιακή τιμή τα 4,3 lt/100 km, το Space Star στριμώχνει στη γωνία ακόμη και diesel ανταγωνιστές, ενώ ατού αποτελούν και οι εκπομπές CO2 των 100 g/km που συνεπάγονται μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Στη σύντομη διαδρομή που οδηγήσαμε το Space Star και με όχι ιδιαίτερη προσοχή στο γκάζι, η μέση κατανάλωση που είδαμε στο trip computer ήταν στα 6 lt/100 km, όχι μακριά δηλαδή από την τιμή που ανακοινώνει η Mitsubishi. Άλλωστε, όπως απέδειξε και ο “μάγος της οικονομικής οδήγησης” Felix Egolf, το Space Star μπορεί να κάψει ακόμη και 3,38 lt/100 km! Στον οικονομικό χαρακτήρα του ιαπωνικού σουπερμίνι συμβάλλουν τόσο το στάνταρ σύστημα Auto Stop & Go (AS&G) που σβήνει αυτόματα τον κινητήρα στις στάσεις και τον επανεκκινεί μόλις ο οδηγός θελήσει να ξεκινήσει, όσο και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας στο φρενάρισμα (Regenerative Braking System). Να σημειώσουμε επίσης το “Eco Drive Assist” που επεξεργάζεται το στυλ και τις συνθήκες οδήγησης σε πραγματικό χρόνο, επιβραβεύοντας τον οδηγό με μια green ένδειξη στο ταμπλό.

Κατά τα λοιπά, το μικρό Mitsubishi διακρίνεται σε ευελιξία και ευκολία οδήγησης, χάρη και στο τιμόνι που κόβει πολύ (μικρός κύκλος στροφής ακτίνας 4,6 m). Άλλωστε, η ίδια η Mitsubishi κάνει ξεκάθαρο πως προτεραιότητα ήταν η οδηγική άνεση, υιοθετώντας την κλασική για την κατηγορία και προσιτή σε κόστος διάταξη των γονάτων McPherson εμπρός και του ημιάκαμπτου άξονα πίσω για την ανάρτηση. Οδηγικά λοιπόν, το Space Star εμπνέει ασφάλεια, πατάει καλά στο δρόμο και προειδοποιεί τον οδηγό του πολύ πριν οι τροχοί αρχίσουν να χάνουν την πρόσφυσή τους στην άσφαλτο. Οδηγώντας σβέλτα και στρωτά, οι κλίσεις είναι λογικές και η ανάρτηση αποσβένει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες, προσφέροντας υψηλό επίπεδο άνεσης. Ακόμη και όταν αρχίσεις τις “ατασθαλίες” και το αμάξωμα αρχίσει να γέρνει αισθητά, χωρίς όμως να χάνεται εύκολα η πρόσφυση, το στάνταρ ASC είναι εκεί για να σε βοηθήσει όταν το παρακάνεις ή υπερεκτιμήσεις τις δυνατότητες του αυτοκινήτου και τις δικές σου. Πολύτιμος σύμμαχός σου σε κάθε περίπτωση είναι τα δυνατά φρένα. Έτσι, το μόνο ουσιαστικό που έχουμε να παρατηρήσουμε, είναι ο αεροδυναμικός θόρυβος μετά τα 120-130 km/h.

 

Με το χέρι στην τσέπη

Το Mitsubishi Space Star διατίθεται σε μια καλά εξοπλισμένη έκδοση και αποκλειστικά με τον 1.200άρη βενζινοκινητήρα. Ονομάζεται Intense και κοστίζει 11.860 ευρώ, τιμή που πέφτει στα 10.990 με απόσυρση. Ο εξοπλισμός ασφάλειας περιλαμβάνει στάνταρ 6 αερόσακους, ABS και σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ASC), ενώ στον τομέα της άνεσης έχουμε κλιματισμό, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων και υαλοκαθαριστήρων, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, ζάντες αλουμινίου 15’’, σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, ράδιο-CD με MP3/USB/AUX και τηλεχειριζόμενο κεντρικό κλείδωμα.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
TEST_MITSUBISHI_SPACE_STAR

συμπέρασμα

Το Space Star μπαίνει στην καρδιά της πιο δημοφιλούς κατηγορίας όντας 100% επίκαιρο. Δίνει με άλλα λόγια έμφαση στην ουσία, συνδυάζοντας με επιτυχία έννοιες αντίθετες: μικρές διαστάσεις με μεγάλη ευρυχωρία, χαμηλή κατανάλωση με ζωηρές επιδόσεις, ελκυστική τιμή με πλούσιο εξοπλισμό. Δίχως φανφάρες και ανούσιους εντυπωσιασμούς και χωρίς να υπολείπεται σημαντικά σε κάποιο τομέα, προσφέρει ένα δυνατό πακέτο που αξίζει την προσοχή του υποψήφιου αγοραστή.

VIDEOS

Mitsubishi Space Star 2013

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...