Ηλεκτροκίνηση: H άποψη των κατασκευαστών

Οκτώ εταιρείες παρουσιάζουν τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουν την ηλεκτροκίνηση

  • -
  • -

Σχετικά με τις προοπτικές της ηλεκτροκίνησης, τη δραστηριότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας και τα σχέδιά της στο συγκεκριμένο τομέα, απευθυνθήκαμε στις καθ’ ύλην αρμόδιες να μας απαντήσουν: τις κατασκευάστριες εταιρείες. Και όπως μπορείτε να αντιληφθείτε από τις απαντήσεις τους, οι απόψεις τους έχουν ένα κοινό παρονομαστή: την πίστη της αγοράς και την επικέντρωσή της στην ανάπτυξη προγραμμάτων που αφορούν την ηλεκτροκίνηση. Αναλυτικότερα…

 

CHEVROLET

"Για τη Chevrolet η ηλεκτροκίνηση είναι ήδη πραγματικότητα αφού το ηλεκτρικό Volt άρχισε να πωλείται στην Αμερική από τον περασμένο Οκτώβρη. Για την Ευρώπη, η παραγωγή του Volt προγραμματίζεται να ξεκινήσει το τέλος του 2011, ενώ τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένεται να κυκλοφορήσουν πριν την έναρξη του 2012.

Επιπλέον, η GM αναπτύσσει προγράμματα ηλεκτροκίνησης στην Κίνα μέσα από το China Automotive Energy Research Center, στο Πεκίνο. Η κοινοπραξία της με την SAIC και το Tsinghua University προωθεί μία ολοκληρωμένη ενεργειακή στρατηγική για το αυτοκίνητο στην Κίνα. Ήδη, τον περασμένο Μάρτιο, η GM παρουσίασε στο κοινό τα πρωτότυπα EN-V στα πλαίσια της World Expo 2010 στη Σαγκάη. Τα πρωτότυπα αυτά, ενσαρκώνουν το όραμα της εταιρείας για την αστική μετακίνηση το 2030.

Επιπλέον, το Chevrolet Volt είναι ένα ηλεκτρικό όχημα με δυνατότητα επέκτασης της αυτονομίας και διαφέρει από ένα υβριδικό λόγω του ότι κινείται πάντα με ηλεκτρική ισχύ. Το Volt χρησιμοποιεί τον ηλεκτρισμό σαν πρωταρχική πηγή ισχύος και τη βενζίνη σαν δευτερεύουσα πηγή για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Έχει τη δυνατότητα αυτονομίας 60 km μόνο με ηλεκτρισμό από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 16-kWh. Όταν η ενέργεια της μπαταρίας καταναλωθεί, ενεργοποιείται ένας κινητήρας και παράγει ενέργεια για την ηλεκτρική μονάδα κίνησης ενώ ταυτόχρονα διατηρεί τη φόρτιση της μπαταρίας, επεκτείνοντας έτσι την αυτονομία του Volt πάνω από 500 km. Για την επαναφόρτισή του, το Volt συνδέεται σε μία οικιακή πρίζα 230V και η πλήρης φόρτισή του ολοκληρώνεται σε λιγότερο από τρεις ώρες".

Καλλιόπη Μαρούλη

PR & Communications

 

HONDA

"Η Ηonda είναι πρωτοπόρος για περισσότερα από 30 χρόνια στην έρευνα για την ανάπτυξη τεχνολογιών σχετικά με την ενέργεια (τεχνολογίες και καύσιμα)  που δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον και δεν περιορίζουν τους φυσικούς πόρους. Η προσπάθεια της μείωσης των εκπομπών CO2 επιτυγχάνεται μέσω καινοτόμων προϊόντων και τεχνολογιών διαχείρισης και παραγωγής ενέργειας. Ακριβώς γι’ αυτό το λόγο η Honda προσφέρει μία σειρά από εναλλακτικές λύσεις αυτοκίνησης ταυτόχρονα με την ηλεκτροκίνηση, που στόχο έχουν τη μείωση της εκπομπής του CO2. Έτσι αυτή τη στιγμή η εταιρεία διαθέτει μία γκάμα 4 υβριδικών αυτοκινήτων (Civic Hybrid, Insight, CRZ & Jazz Hybrid), ενός μοντέλου που κινείται με φυσικό αέριο (Civic GX) και 2 ηελκτρικών οχημάτων του FCX Clarity και του FIT EV που παρουσιάστηκε πριν από λίγες ημέρες στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Αντζελες."

Γιώργος Παππάς

Δ/ντής Εταιρικής Επικοινωνίας

HYUNDAI

"Αναφορικά με το πρόγραμμα ανάπτυξης τεχνολογιών κίνησης φιλικών προς το περιβάλλον, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι η HMC προβλέπει σοβαρή ανάπτυξη της παραγωγής ηλεκτρικών ή/ και υβριδικών αυτοκινήτων έως το έτος 2020, γι’ αυτό και προετοιμάζεται εντατικά για την αντιμετώπιση και την επιτυχή κάλυψη των νέων αναγκών και απαιτήσεων που δημιουργούνται.

Ήδη από το 2002 έχει ξεκινήσει το δοκιμαστικό πρόγραμμα παραγωγής ηλεκτρικών Santa Fe (California USA) με ηλεκτρική ενέργεια παραγόμενη από χημική αντίδραση (τεχνολογία κυψελών υδρογόνου). Ένα επίσης ηλεκτρικό Santa Fe (με μπαταρίες) είχε σταλεί την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας και προπορευόταν των συμμετεχόντων στην λαμπαδηδρομία  καθώς και των αθλητών του Μαραθωνίου δρόμου.

Πρόσφατα έγινε γνωστό ότι παρουσιάστηκε στην Ν.Κορέα το πειραματικό BlueOn, το οποίο είναι ένα καθαρά ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρίες λιθίου, που σχεδιαστικά βασίζεται στο Hyundai i10. Η επιτάχυνση του συγκεκριμένου οχήματος είναι αποδεκτή και συγκρίσιμη με βενζινοκίνητα μοντέλα παραγωγής και η τελική του ταχύτητα φθάνει τα 130km/h.

Τέλος σας γνωρίζουμε ότι οι επενδύσεις της HMC για τα προγράμματα ανάπτυξης και παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων  είναι υψηλές, δεδομένου ότι η εταιρεία θέλει να είναι πανέτοιμη και ικανή να αντιμετωπίσει τις νέες προκλήσεις κίνησης με μέσα που να μην επιτρέπουν  την οποιοδήποτε επιβάρυνση και μόλυνση του περιβάλλοντος".

Μαρία Φίλου

Assistant to the Mananging Director / Hyundai Hellas

 

KIA

"H KIA MOTORS είναι μία εταιρία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη σε θέματα περιβάλλοντος και για το λόγο αυτό προσπαθεί να αναπτύξει προϊόντα με την ελάχιστη περιβαλλοντική επιβάρυνση. Στην υπερσύγχρονη «πράσινη» παραγωγική μονάδα της στην Ζιλίνα της Σλοβακίας κατασκευάζει αυτοκίνητα δίνοντας μεγάλη βαρύτητα και σεβασμό στην προστασία του περιβάλλοντος. Το ενδιαφέρον της Kia τα τελευταία χρόνια στρέφεται ολοένα και περισσότερο σε νέες, λιγότερο ρυπογόνες τεχνολογίες, παράγοντας αυτοκίνητα με χαμηλές εκπομπές ρύπων και χαμηλή κατανάλωση, χωρίς αυτά να υστερούν σε απόδοση και μοντέρνο σχεδιασμό.  Επίσης, μεγάλη έμφαση έχει δώσει και στον τομέα της ηλεκτροκίνησης με πρόσφατο παράδειγμα το Kia “POP”. Πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο πρωτότυπο αστικoύ χαρακτήρα (με μήκος μόλις 3 μέτρα), τριθέσιο, αμιγώς ηλεκτροκίνητο το οποίο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον περασμένο Σεπτέμβριο στο Παρίσι.  Με το “POP” η Kia Motors σηματοδοτεί την παρουσία της στην ηλεκτροκίνητη τεχνολογία του μέλλοντος με μηδενικές εκπομπές ρύπων αλλά και εντυπωσιακό σχεδιασμό. Για την Kia Motors τόσο η ηλεκτροκίνηση όσο και άλλες «οικολογικές» τεχνολογίες αποτελούν κύριο μέλημα και στόχο ανάπτυξης με σκοπό την ένταξη όλο και περισσότερων «πράσινων» μοντέλων στην γκάμα της στο μέλλον".

Μαίρη Παλαιολόγου

PR & Product Assistant

 

MITSUBISHI MOTORS

"Οι παγκόσμιες προκλήσεις της μόλυνσης του περιβάλλοντος, της  παγκόσμιας αύξησης της θερμότητας και της εξάντλησης αποτελούν ταυτόχρονα και τις μεγαλύτερες προκλήσεις της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας τα τελευταία χρόνια. Στα προβλήματα αυτά η διάδοση και η εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης  θα αποτελέσει την αιχμή του δόρατος της Mitsubishi Motors στο άμεσο μέλλον, ανοίγοντας νέους δρόμους για την οικολογική αυτοκινητιστική κουλτούρα. Για περισσότερα από 40 χρόνια η Mitsubishi Motors πρωταγωνιστεί στην έρευνα και εξέλιξη ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, παρουσιάζοντας το πρώτο ηλεκτρικό όχημα, το Minica EV το 1971 στην Ιαπωνία. Η Mitsubishi Motors ήταν επίσης από τις πρώτες κατασκευάστριες που αναγνώρισε την υπεροχή της μπαταρίας ιόντων λιθίου έναντι των μπαταριών οξέων μολύβδου σε ό,τι αφορά την ενέργεια και την πυκνότητα ισχύος και ήταν η πρώτη εταιρεία στον κόσμο που ξεκίνησε την παραγωγή ενός κανονικού EV μαζικής παραγωγής με το i-MiEV τον Ιούνιο του 2009. Αυτή τη στιγμή η παραγωγή του ηλεκτρικού οχήματος (EV) i-MiEV νέας γενιάς έφτασε στις 5.000 μονάδες*1 στο εργοστάσιο του Mizushima και πρόκειται να αυξηθεί τους επόμενους μήνες καθώς έχει προγραμματιστεί και εξαγωγή του μοντέλου στην Ευρώπη και την Αμερική."

Γιώργος Παππάς

Δ/ντής Εταιρικής Επικοινωνίας

 

PORSCHE 

"Στην έκθεση Γενεύης τον περασμένο Μάρτιο, η Porsche παρουσίασε το πρωτότυπο μοντέλο υψηλών επιδόσεων 918 Spyder με τον κινητήρα στο κέντρο και υβριδικό σύστημα που διαθέτει δυνατότητα επαναφόρτισης και από το ηλεκτρικό δίκτυο, επιδεικνύοντας ξακάθαρα τη δύναμη της εταιρείας στην υβριδική τεχνολογία των αυτοκινήτων.

Το 918 Spyder συνδυάζει υψηλής τεχνολογίας αγωνιστικά χαρακτηριστικά και ηλεκτροκίνηση, προσφέροντας μια εντυπωσιακή γκάμα πλεονεκτημάτων: από τη μία πλευρά εκπομπές ρύπων που περιορίζονται στα 70 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο και ελάχιστη κατανάλωση καυσίμου –μόλις τρία λίτρα/100 χιλιόμετρα - τιμές πραγματικά εντυπωσιακές ακόμα και για ένα πολύ μικρό αυτοκίνητο πόλης, και από την άλλη επιδόσεις supercar και επιτάχυνση από στάση στα 100km/h σε 3,2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα της τάξης των 320km/h!

Μετά από λίγους μόνο μήνες, στα τέλη Ιουλίου, η Στουτγάρδη έδωσε το πράσινο φως για την παραγωγή της Porsche 918 Spyder. Απόφαση βασισμένη στην εντυπωσιακά θετική ανταπόκριση του κοινού και των πελατών μας στο αρχικό concept study.

Τα παραπάνω, θεωρώ πως καθιστούν ξεκάθαρη ένδειξη για το ποιό θα είναι το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Δεν είναι μυστικό πως η Porsche εξετάζει τρόπους να εμπλουτίσει την ήδη υπάρχουσα γκάμα της. Είναι πιθανόν λοιπόν στο μέλλον η εταιρεία να επεκτείνει τη νέα αυτή τεχνολογία σε περισσότερα μοντέλα. Είναι όμως πολύ νωρίς για να μιλήσουμε για κάτι τέτοιο".

Μαρίζα Πετράκου

PR & Marketing Manager


RENAULT

"Η πλήρης σειρά των ηλεκτρικών μοντέλων της Renault αποτελεί ένα ακόμη σημαντικό βήμα στον τομέα τόσο του σχεδιασμού όσο και των οδηγικών συνηθειών, δεδομένου ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα είναι η μοναδική λύση που κάνει την αυτοκίνηση με μηδενικούς ρύπους προσιτή σε όλους τους οδηγούς. Με γνώμονα πάντα την πολιτική Renault eco² σε ότι αφορά την προστασία του περιβάλλοντος, η μαζική παραγωγή των ηλεκτρικών μοντέλων της σειράς Renault Z.E. έχει πλέον αρχίσει να σημειώνει εντυπωσιακά βήματα προόδου. Πιστή στην μακροχρόνια φιλοσοφία της η Renault διατηρεί και στα ηλεκτρικά της μοντέλα, το - ήδη γνωστό – υψηλό επίπεδο ποιότητας κατασκευής, ασφάλειας, εσωτερικών χώρων, και άνεσης.

Το πρόγραμμα παραγωγής των ηλεκτρικών οχημάτων RENAULT:

Μέσα στο 2011, με την παρουσίαση 4 διαδοχικών μοντέλων, η Renault θα ξεκινήσει την πώληση των ηλεκτρικών οχημάτων:

- Το Renault Fluence Z.E. και το Renault Kangoo Express Z.E. προέρχονται και τα δύο από μοντέλα που σήμερα παράγονται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, και θα είναι διαθέσιμα στα μέσα του 2011.

- Στη συνέχεια η γκάμα θα εμπλουτιστεί με δύο εντελώς νέα μοντέλα με ξεχωριστό στυλ που σχεδιάστηκαν από την αρχή σαν ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Το Renault Twizy (στην αγορά στα μέσα του 2011), και το Renault ZOE (στα μέσα του 2012).

Το πλάνο αυτό έχει στόχο να δώσει στο αγοραστικό κοινό τη δυνατότητα να επιλέξει ποιο τύπο ηλεκτρικού αυτοκινήτου, από τα μοντέλα της σειράς Renault Z.E, επιθυμεί. Είναι γεγονός ότι τα τέσσερα συγκεκριμένα μοντέλα – ένα όχημα πόλης, ένα hatchback, ένα οικογενειακό σεντάν και ένα μικρό van – καλύπτουν ένα μεγάλο ποσοστό των αναγκών των Ευρωπαίων οδηγών.

Εν τω μεταξύ, η Renault προχωρά στην ανάπτυξη των υποδομών που αφορούν στην φόρτιση των μπαταριών, η οποία υπολογίζεται να είναι έτοιμη ταυτόχρονα με την παρουσίαση της γκάμας των μοντέλων Renault Z.E. Είναι επίσης γεγονός ότι ο όμιλος Renault-Nissan, έχει υπογράψει συμφωνίες με δημόσιους φορείς, εταιρείες παροχής ενέργειας, και ομίλους όπως η Better Place, ώστε να γίνει πραγματικότητα η μαζική κυκλοφορία των ηλεκτρικών οχημάτων. 63 είναι οι συμφωνίες που έχουν μέχρι σήμερα υπογραφεί.

Αλλά και πριν από τα μέσα του 2011 όπου θα πραγματοποιηθεί η επίσημη παρουσίαση των μοντέλων της γκάμας Renault Z.E., το κοινό θα έχει τη δυνατότητα να τα δει να κυκλοφορούν στο δρόμο. Από τα τέλη του 2010 και μέχρι τα πρώτα μοντέλα παραγωγής να βγουν στο δρόμο στα μέσα του 2011, η Renault θα παραχωρήσει στους συνεργάτες της πάνω από 600 πρωτότυπα με στόχο την αξιολόγησή τους. Τα πρωτότυπα αυτά θα κυκλοφορήσουν πιλοτικά σε πάνω από 10 χώρες".

Μάρθα Γεωργιλά

P.R & Communications Director

 

SEAT

"Η SEAT είναι ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων με ιδιαίτερα υψηλό βαθμό εμπειρίας σε φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες. Τα τελευταία χρόνια έχει επιτύχει την κατανάλωση καυσίμου να μειώνεται συστηματικά σε όλη την γκάμα των μοντέλων, ιδιαίτερα στα SEAT ECOMOTIVE που απολαμβάνουν τεράστια επιτυχία στην αγορά, ως brand για εξαιρετικά αυτοκίνητα υψηλής απόδοσης. Το αποκορύφωμα είναι το Ibiza ECOMOTIVE, τo οποίo αποδίδει  59 kW (80 hp) καταναλώνει μόλις 3,7 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα και εκπέμπει μόλις 98 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο.

Η SEAT συνεχίζει να επεκτείνει τη γκάμα ECOMOTIVE, με τα Leon, Altea, Altea XL και Alhambra επίσης, που περιλαμβάνει εξαιρετικά χαμηλής κατανάλωσης κινητήρεςTDI.

Το επόμενο βήμα στη στρατηγική της SEAT είναι το Leon Twin Drive ECOMOTIVE. Μοντέλο που προέρχεται από έναν συνδυασμό κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα. Ωστόσο, είναι πολύ περισσότερο από ένα συμβατικό υβριδικό όχημα.  Με μπαταρία ιόντων λιθίου  μπορεί να φορτίζεται σε κανονική ηλεκτρική πρίζα και εχει αυτονομία φορτισμένο για περίπου 50 χιλιομέτρα. Για μεγαλύτερα ταξίδια, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αναλαμβάνει τα ηνία.  Η πρώτη έκδοση μαζικής παραγωγής του Leon Twin Drive ECOMOTIVE έχει προγραμματιστεί για το 2014.

Ο στόχος είναι η ανάπτυξη όλων των ηλεκτρικών οχημάτων, με το SEAT IBE concept να χρησιμεύει ως πρωτότυπο. Το ΙΒΕ αποδίδει 75KW(102HP), ροπή 200Νm, 9.4’’στα100Km/h και τελική ταχύτητα 160km/h ιόντων λιθίου

Την ίδια στιγμή, το IBE σηματοδοτεί την έναρξη για την προώθηση και ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ισπανία. Η Cenit VERDE συγκεντρώνει τις δυνατότητες από 16 κορυφαίες εταιρείες τεχνολογίας και 16 κορυφαία πανεπιστήμια και ερευνητικά ιδρύματα.

Με την πείρα της στον τομέα της έρευνας, ανάπτυξης και παραγωγής, η SEAT έχει τεθεί επικεφαλής για την εξέλιξη αυτού του έργου, με υποστήριξη από το Ισπανικό Υπουργείο Επιστημών και Καινοτομίας (CDTI), η εταιρεία θα διερευνήσει, αναπτύξει και θα καθορίσει τη θεμελίωση για την ηλεκτροκίνηση".

Νίκος Παπασταθόπουλος

PR και Sport Manager

 

Από τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό ότι η ηλεκτροκίνηση έχει πολλές συγκινήσεις ακόμα να μας προσφέρει. Άλλωστε είμαστε ακόμα στο (νέο) ξεκίνημά της και οι εξελίξεις που θα παρουσιάσει ο συγκεκριμένος τομέας τα επόμενα χρόνια θα είναι ακόμα πιο εντυπωσιακές...

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...