Ford Fiesta ECOnetic

Απλές λύσεις που κάνουν τη διαφορά

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
  • Εκπομπές CO2: 98 g/km
  • Μέση κατανάλωση 3,7 lt/100 km
  • Απλές λύσεις σε αμάξωμα και μοτέρ
  • Βελτιωμένη αεροδυναμική
  • Κινητήρας 1.6 diesel με σχύ 90 ίππων
  • Διατηρεί τα δυναμικά χαρακτηριστικά των υπόλοιπων Fiesta

Η Ford έχει ήδη χαράξει την green στρατηγική της για τα επόμενα χρόνια, και τα μοντέλα ECOnetic είναι μέρος της. Με το Fiesta ECOnetic η Ford αποδεικνύει πως δεν απαιτούνται εξεζητημένες τεχνολογίες για να πετύχεις χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2. Αντίθετα, αυτά μπορούν να επιτευχθούν χρησιμοποιώντας με έξυπνο τρόπο συμβατική τεχνολογία. Το Fiesta ECOnetic σπάει το φράγμα των 100 g/km στις εκπομπές CO2, εκπέμποντας κατά μέσο όρο 98 g/km. Αντίστοιχα, η μέση κατανάλωση είναι 3,7 lt/100 km.

green tech

Ο 1.6 TDCi κατασκευάζεται από κράμα αλουμινίου, κάτι που μειώνει το βάρος συμβάλλοντας στην άμεση απόκριση και την καλή οικονομία. Έχει αναβαθμιστεί σημαντικά όσον αφορά στη χαρτογράφηση. Χρησιμοποιεί ένα σύστημα ελέγχου Bosch με μέγιστη πίεση καυσίμου 1.600 bar. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στη ρύθμιση των αλληλεπιδράσεων του συστήματος με την ανακύκλωση καυσαερίων, την πίεση στη μπεκιέρα και το χρονισμό ψεκασμού. Έτσι επιτυγχάνεται πιο αθόρυβη λειτουργία, κυρίως στις χαμηλές στροφές και φορτία. Ένα άλλο στοιχείο του μοτέρ είναι οι στροφές ρελαντί που ρυθμίζονται ανάλογα με το φορτίο. Το σύστημα ελέγχου του κινητήρα ανιχνεύει παράγοντες υψηλού φορτίου, όπως το air-condition, και μεταβάλλει ανάλογα τις στροφές του ρελαντί. Το σύστημα αυτό εκτελεί ευφυείς ελέγχους προκειμένου να διασφαλίζεται ότι οι στροφές του ρελαντί διατηρούνται όσο το δυνατόν πιο χαμηλά για ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης.

τo gocar λέει…

Η Ford με τη γκάμα ECOnetic αποδεικνύει πως δεν χρειάζονται ακριβές και εξειδικευμένες τεχνικές για να μειώσεις κατανάλωση και εκπομπές ρύπων. Ειδικά στην περίπτωση του Fiesta ο όρος ECOnetic βρίσκει την καλύτερή του εφαρμογή, με τις εκπομπές CO2 να πέφτουν κάτω από το όριο των 100 g/km

 

Γνήσιο Fiesta στο δρόμο

Εμφανισιακά το ECOnetic δεν διαφοροποιείται αισθητά από τα υπόλοιπα Fiesta. Το ίδιο ισχύει και στην οδήγηση, τομέας όπου το μικρό Ford διακρίνεται σε κάθε του έκδοση. Άλλωστε, σύμφωνα με τη Ford, το Fiesta ECOnetic απευθύνεται στους οδηγούς που θέλουν να είναι green αλλά δεν είναι διατεθιμένοι να συμβιβαστούν στους τομείς της άνεσης και των δυναμικών χαρακτηριστικών.

Τα στοιχεία που διαφοροποιούν το ECOnetic από τα υπόλοιπα Fiesta  και συμβάλλουν στο χαμηλό επίπεδο εκπομπών CO2 είναι:

  • Χαμηλότερη κατά 10 mm απόσταση από το έδαφος. Το Fiesta ECOnetic δανείζεται τη χαμηλωμένη ανάρτηση του Fiesta Sport, που βελτιώνει την αεροδυναμική απόδοση.
  • Αεροδυναμικές βελτιώσεις, όπως λασπωτήρες και ειδικά τάσια τροχών που βελτιώνουν την αεροδυναμική.
  • Ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης σε οικονομικό προφίλ 175/65R14 που εξοικονομούν καύσιμα.
  • Μακρύτερη σχέση τελικής μετάδοσης, 3,05:1 από 3,37:1.
  • Διαφορετικές ρυθμίσεις και λιπαντικό χαμηλής τριβής στον κινητήρα.

Επιπλέον, μια πράσινη λυχνία στον πίνακα οργάνων επισημαίνει την ιδανική στιγμή που πρέπει να αλλάξει ο οδηγός ταχύτητα για μέγιστη οικονομία καυσίμου.

 

Κινητήρας Duratorq: Μια πολύ καλή βάση

Το Fiesta ECOnetic χρησιμοποιεί μία ειδικά ρυθμισμένη έκδοση του πετρελαιοκινητήρα 1.6 Duratorq TDCi που κινεί το Fiesta 1.6 Diesel. Έχει ισχύ 90 PS, χρησιμοποιεί λιπαντικό χαμηλής τριβής και σε συνδυασμό με τη μακρύτερη σχέση τελικής μετάδοσης (3.055:1) και τις αεροδυναμικές βελτιώσεις στο αμάξωμα καταφέρνει μείωση περίπου 10% σε κατανάλωση και εκπομπές ρύπων σε σχέση με το συμβατικό Fiesta 1.6 Diesel. Η μέση κατανάλωση του συγκεκριμένου κινητήρα είναι 3,7 λίτρα diesel για κάθε 100 km, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 98 g/km. Για τη συγκράτηση των μικροσωματιδίων (PPM), έχει τοποθετηθεί ένα φίλτρο Diesel Particulate Filter με ειδική επίστρωση (c-DPF). Το c-DPF δεν έχει απαιτήσεις συντήρησης καθώς έχει σχεδιαστεί για να αυτοκαθαρίζεται κάτω από κανονικές συνθήκες οδήγησης.

Βασικό στοιχείο του 1.6 Duratorq TDCi είναι ο προηγμένος άμεσος ψεκασμός καυσίμου common rail προσφέροντας αυξημένη οικονομία καυσίμου, χαμηλότερες εκπομπές CO2 και βελτιωμένες επιδόσεις. Η βελτιωμένη αθόρυβη λειτουργία του κινητήρα Duratorq οφείλεται κατά ένα μέρος στις προσεκτικές ρυθμίσεις των στροφών ρελαντί. Με στόχο να επιτύχουν ένα ομαλό και σταθερό ρελαντί, οι μηχανικοί κινητήρων της Ford έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στις ρυθμίσεις παροχής καυσίμου και χρονισμού. Επίπονες δοκιμές πραγματοποιήθηκαν ακόμα και με καύσιμα χαμηλής ποιότητας προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο κινητήρας θα διατηρούσε την ομαλή λειτουργία του στο ρελαντί, προσομοιώνοντας τις χειρότερες συνθήκες. Οι στροφές του ρελαντί παίζουν ιδιαίτερο ρόλο και στην κατανάλωση, γι’ αυτό και στον 1.6 TDCi ρυθμίζονται αυτόματα ανάλογα το φορτίο (βλέπε green tech).

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά Ford Fiesta ECOnetic

Κινητήρας

Diesel, 1.596 cc

Ισχύς

90 PS

Ροπή

204 Nm

0-100 km/h

12,3 sec

Τελική ταχύτητα

178 km/h

Μέση κατανάλωση

3,7 lt/100 km

Εκομπές CO2

98 g/km

Αεροδυναμικός συντελεστής

0,33 Cd

Ρεζερβουάρ

40 lt

green μοντέλα της Ford

Focus ΕCOnetic II

To πιο green Ford στην Ελλάδα με 1.6 diesel 109 PS και εκπομπές CO2 115 g/km.

Ka 1.2

Το πιο green βενζινοκίνητο Ford στην Ελλάδα, με εκπομπές CO2 119 g/km

Ford Transit Connect & Focus Electric

Τα δύο πρώτα ηλεκτρικά μοντέλα της Ford που λανσάρονται το 2010 και 2011 αντίστοιχα

Ford Fiesta ECOnetic

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
88
GOCAR Magazine #88

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...