Mazda3 & CX-30 SKYACTIV-X. Τεχνολογική Επανάσταση.

Ο κινητήρας Skyactiv-X της Mazda είναι ο πρώτος στον κόσμο που ενσωματώνει τα πλεονεκτήματα της λειτουργίας ενός βενζινοκινητήρα με αυτά ενός diesel και δίνει απαράμιλλη απόδοση και οικονομία

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ακόμη και στο σύντομο μέλλον, όπου τα υβριδικά μοντέλα συνεχώς θα πληθαίνουν, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Με τι καύσιμο όμως; Από τη μια οι βενζινοκινητήρες προσφέρουν ομαλή λειτουργία και επιδόσεις στις υψηλές στροφές, από την άλλη οι diesel διακρίνονται για την χαμηλή κατανάλωση και την πλούσια ροπή τους χαμηλά. Η Mazda κατάφερε να συνδυάσει όλα αυτά τα πλεονεκτήματα σε έναν κινητήρα! Ο νέος SKYACTIV-X είναι ο πρώτος βενζινοκινητήρας μαζικής παραγωγής στον κόσμο που συνδυάζει την ανάφλεξη με σπινθήρα (μπουζί) με την ανάφλεξη συμπίεσης, όπως γίνεται στους diesel! Η καινοτόμος τεχνολογία Spark Controlled Ignition Compression (SPCCI) επιτρέπει στον κινητήρα να αλλάζει ιδανικά μεταξύ της συμβατικής καύσης και της αυτανάφλεξης με συμπίεση. Έτσι ο Skyactiv-X χαρίζει στα νέα Mazda3 και CX-30 τέσσερα βασικά πλεονεκτήματα: εξαιρετική απόδοση και ξεκούραστη οδήγηση, άμεση απόκριση και ευστροφία, πραγματικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων CO2 και NOX.

Mazda3

Ο 2λιτρος κινητήρας Skyactiv-X αποδίδει ισχύ 180 PS στις 6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 224 Nm στις 3.000 σ.α.λ., 10% περισσότερη σε σχέση με τον 2.0 Skyactiv-G. Στην περίπτωση του νέου Mazda3, επιτυγχάνει μικτή κατανάλωση (πρότυπο WLTP) μόλις 5.4-6.9 l/100km. Στο πρότυπο NEDC μάλιστα, βάσει του οποίου υπολογίζονται ακόμη τα τέλη κυκλοφορίας μέχρι την πλήρη εφαρμογή του WLTP, οι εκπομπές CΟ2 δεν ξεπερνούν τα 96 g/km στο νέο Mazda3 Skyactiv-X Sedan! Ο Skyactiv-X μπορεί να συνδυαστεί με 6άρι χειροκίνητο Skyactiv-MT ή με αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων Skyactiv-Drive και συμβάλλει στον ιδιαίτερα δυναμικό και premium οδηγικό χαρακτήρα του Mazda3. Ο οδηγός του ιαπωνικού χάτσμπακ απολαμβάνει πλούσια ροπή από τις χαμηλές στροφές και διάθεση του κινητήρα για άμεση επιτάχυνση, ταυτόχρονα με ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία.

Mazda CX-30

Ο κινητήρας Skyactiv-X μπορεί να συνδυαστεί και με το σύστημα τετρακίνησης i-Activ AWD της Mazda, διευρύνοντας τις δυνατότητες κίνησης του ολοκαίνουριου CX-30 εντός κι εκτός δρόμου. Το μικρομεσαίο SUV εγκαινιάζει μία νέα κατηγορία για τη Mazda και με μήκος 4.395 χλστ. τοποθετείται ανάμεσα στο CX-3 και το CX-5, ικανοποιώντας τις απαιτήσεις των πελατών που επιθυμούν να συνδυάσουν τις συμπαγείς και φιλικές για αστικό περιβάλλον διαστάσεις του πρώτου, με την ευρυχωρία και την πρακτικότητα του δεύτερου. Όπως και στο Mazda3, το ανθρωποκεντρικό εσωτερικό εστιάζει στην εργονομική τελειότητα σε συνδυασμό με την κορυφαία ποιότητα και την προηγμένη τεχνολογία άνεσης και συνδεσιμότητας. Παράλληλα, το υπερπλήρες πακέτο ενεργητικής ασφάλειας i-Activsense περιλαμβάνει σύστημα παρακολούθησης του οδηγού (Driver Monitoring) και εξασφαλίζει στους επιβάτες των CX-30 και Mazda3 αυξημένο επίπεδο ασφάλειας και απολαυστικές εμπειρίες οδήγησης.

Πως λειτουργεί ο κινητήρας SKYACTIV-X

Η τεχνολογία Spark Controlled Ignition Compression (SPCCI) επιτρέπει στον κινητήρα να αλλάζει ιδανικά μεταξύ της συμβατικής καύσης και της αυτανάφλεξης με συμπίεση. Αρχικά, ένα πολύ φτωχό μείγμα καυσίμου-αέρα (με πολύ μεγάλο ποσοστό αέρα) εισέρχεται στο θάλαμο καύσης στη φάση εισαγωγής, στη συνέχεια ένα στρώμα ατμοποιημένου καυσίμου ψεκάζεται ακριβώς γύρω από το μπουζί στη φάση της συμπίεσης. Για να αναφλεγεί το μείγμα την κατάλληλη στιγμή, η μικρή έγχυση καυσίμου/αέρα απευθείας γύρω από το μπουζί δημιουργεί ένα πλουσιότερο μίγμα. Όταν το μπουζί παράγει το σπινθήρα, αναφλέγεται η τοπική ζώνη καυσίμου και αέρα. Αυτό αυξάνει την πίεση και τη θερμοκρασία στο θάλαμο καύσης μέχρι το σημείο όπου ο κύριος όγκος του φτωχού μείγματος καίγεται. Το SPCCI λειτουργεί σε όλο το φάσμα λειτουργίας του κινητήρα εκτός από τις κρύες εκκινήσεις, τη φάση αρχικού ζεστάματος και σε πολύ υψηλά φορτία. Σε αυτές τις περιπτώσεις ο κινητήρας περνάει ανεπαίσθητα σε κανονική λειτουργία με σχέση συμπίεσης 14,7:1. Οι απώλειες και οι μηχανικές τριβές, τέλος, μειώνονται χάρη στη χρήση του κύκλου Miller. Σε συνδυασμό με το ήπιο 24βολτο υβριδικό σύστημα M-Hybrid, ο Skyactiv-X βελτιώνει θεαματικά την κατανάλωση καυσίμου, μειώνει τις εκπομπές του CO2 και του NOX, προσφέρει εξαιρετική απόκριση και ξεκούραστη οδήγηση.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...