Τεχνολογική ματιά – Alfa Romeo Giulietta

Ψαγμένη στο έπακρο

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η έλευση της Alfa Romeo Giulietta φέρνει για τα καλά τον αέρα της ανανέωσης, που είχε εισβάλλει με την Mito, στην γκάμα της ιταλικής φίρμας. Στοιχείο κλειδί της συμπεριφοράς της Giulietta στο δρόμο είναι το νέο συμπαγές πλαίσιο πάνω στο οποίο βασίζεται. Οι μηχανικοί του Fiat Group κατασκεύασαν μια πλατφόρμα η οποία θα υποστηρίζει διάφορα  μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας (segment-C), προσφέροντας ποιοτικά χαρακτηριστικά στο δρόμο και ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά, στοιχεία που θα κατατάσσουν τα μοντέλα αυτά στην κορυφή της κατηγορίας τους. Το νέο πάτωμα διαθέτει ένα ευμετάβλητο κεντρικό τμήμα, το οποίο μπορεί να προσαρμοστεί σε διάφορα μεταξόνια, για την παραγωγή διαφορετικών μοντέλων, ενώ προβλέπονται και τετρακίνητες εκδόσεις της Giulietta.

Πλαίσιο & Ανάρτηση

Υψηλής αντοχής υλικά, τα οποία προσφέρουν στιβαρότητα και μελετημένη σχεδίαση η οποία επιτρέπει όμως τη διατήρηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα χαρακτηρίζουν τα δομικά μέρη της Giulietta. Η δημιουργία μιας τρίτης ζώνης παραμόρφωσης, υπογραμμίζει την στιβαρότητα του πλαισίου και βελτιώνει σημαντικά την παθητική ασφάλεια. Παράλληλα έχουν χρησιμοποιηθεί και ελαφριά υλικά, όπως το αλουμίνιο στο εμπρός μέρος και θερμοπλαστικά (Xenoy) στο πίσω μέρος. Με τη χρήση τέτοιων υλικών επιτεύχθηκε 8.5 kg μείωση βάρους εμπρός και 4 kg πίσω, χωρίς να επηρεαστεί η παθητική ασφάλεια του αμαξώματος. Η εμπρός ανάρτηση της Giulietta αποτελείται από γόνατα McPherson κατασκευασμένα από αλουμίνιο, τα οποία είναι 4kg ελαφρύτερα σε σχέση με αυτά από χυτοσίδηρο. Η πίσω ανάρτηση είναι νέας σχεδίασης, ανεξάρτηση σε διάταξη πολλαπλών συνδέσμων (Multilink), χωρίς να καταλαμβάνει ωφέλιμο χώρο από αυτόν για τις αποσκευές. Χάρη στα αλουμινένια ψαλίδια (συνδέσμους) ζυγίζει περίπου 10kg λιγότερο από αντίστοιχες κατασκευές του ανταγωνισμού. Όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με κορυφαία παθητική ασφάλεια, στοιχείο που αντικατοπτρίζεται και στην κορυφαία βαθμολογία στην δοκιμασία του EuroNCAP. Οι 6 αερόσακοι ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό, συνοδεύονται από ζώνες με διπλούς προεντατήρες, κολώνα τιμονιού και πεντάλ που υποχωρούν σε περίπτωση σύγκρουσης, ενεργά προσκέφαλα και προεγκατάσταση Isofix.

Γονιδιακή οδήγηση (D.N.A)

Πολύτιμος συνεργάτης του οδηγού της νέας Giulietta είναι το σύστημα DNA το οποίο παραμετροποιεί την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, έχοντας τρεις επιλογές ρύθμισης Dynamic, Normal και All Weather. Κύριοι τομείς που επηρεάζουν τα τρία προγράμματα είναι η ρύθμιση του συστήματος ευστάθειας, η υποβοήθηση της ηλεκτρικής κρεμαγιέρας και η λειτουργία του κινητήρα. Η επιλογή Normal εξυπηρετεί κανονικές συνθήκες κίνησης, παρέχοντας ένα βασικό προφίλ ρυθμίσεων.Το πρόγραμμα All Weather βοηθά σε χαμηλής πρόσφυσης οδοστρώματα (πάγος κτλ), κάνοντας κυρίως την επέμβαση των ηλεκτρονικών συστημάτων πιο αποτελεσματική. Για τους πιο απαιτητικούς το πρόγραμμά Dynamic επιτρέπει πιο επιθετική οδήγηση, τo ηλεκτρονικό συστήμα ευστάθειας (VDC) παρεμβαίνει λιγότερο, ενώ ο κινητήρας αποκτά επιπλέον νεύρο με την λειτουργία overboost. Το σύστημα διεύθυνσης γίνεται πιο βαρύ, το πεντάλ του γκαζιού γίνεται πιο άμεσο σε απόκριση και ενεργοποιείται το ηλεκτρονικό διαφορικό e-Q2. Το τελευταίο προσπαθεί να αντικαταστήσει το ρόλο του μηχανικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, με την χρήση των φρένων. Επί της ουσίας μόλις το σύστημα ευστάθειας αντιληφθεί κατά την επιτάχυνση μέσα στη στροφή σπινάρισμα του εσωτερικού τροχού, επεμβαίνει στα φρένα, μεταφέροντας τη ροπή στον εξωτερικό τροχό που έχει περισσότερη πρόσφυση.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...