Παρατηρήσεις από το Grand Prix της Αμερικής

  • -
  • -

Την Κυριακή έκανα κάτι που δεν είχα κάνει ποτέ. Είδα όλο τον αγώνα που έγινε στην Αμερική από το κοκπιτ του νικητή, την McLaren του Lewis Hamilton. Αυτό έγινε δυνατό έχοντας το Βρετανικό Sky Sports F1 και χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες που παρέχει επιλέγοντας την on-board κάμερα του μονοθεσίου του Hamilton και απενεργοποιώντας τον σχολιασμό. Από κει και πέρα είχα μόνο το τι έβλεπε ο Hamilton, τον ήχο του κινητήρα της Mercedes και την χρονομέτρηση που μου έδινε η εφαρμογή της F1 στo iPad.

 

Η εντύπωση που αποκόμισα από τον αγώνα ήταν ότι ο Lewis Hamilton οδήγησε στο όριο την McLaren MP4-27 από την αρχή ως το τέλος, μια απόδοση που τον τοποθετεί ανάμεσα στις καλύτερες που έχουμε δει. Ειλικρινά δεν θα έπρεπε να κερδίσει τον αγώνα, αλλά τον κέρδισε χάρη στην εξαιρετική απόδοση του μονοθεσίου σε πολύ μεγάλες ταχύτητες συνδυασμένες με την ικανότητα του Lewis να πιέζει γύρο με τον γύρο.

 

Αφού πέρασε τον Mark Webber κατά την πρώτη φάση του αγώνα, ο Hamilton πλησίασε τον Vettel για να ανακαλύψει ότι το να τον περάσεις είναι πολύ δύσκολο. Στο πρώτο κομμάτι, στις στροφές 1 και 2 ακολουθούμενες από τις 3 έως 6, η McLaren ήταν 0.3-0.4 δευτ πιο γρήγορη από την Red Bull. Στο μεσαίο κομμάτι είχαμε μια ισορροπία, με τον Vettel ίσως κατά 0.1δευτ πιο γρήγορο λόγω της απόδοσης στις στροφές 7, 8 και 9, ενώ στο τελευταίο σκέλος που ήταν και πιο στενό, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής ήταν πολύ πιο γρήγορος από τον Hamilton, κάποιες φορές μέχρι και 0.5 δευτ.

 

Σαν αποτέλεσμα ήταν ότι φάνηκε ξεκάθαρα ότι ο μόνος τρόπος να περάσει ο Hamilton και να κερδίσει τον αγώνα ήταν να χρησιμοποιήσει το πλεονέκτημα στον τομέα 1, να πάει κοντά στον Vettel ενεργοποιώντας το DRS 150μέτρα μετά από την στροφή 10 και να κάνει το προσπέρασμα στην στροφή 12. Σίγουρα όχι κάτι εύκολο.

 

Ο Hamilton υπολειπόταν του Vettel στην αρχή της ευθείας-τερματισμού κατά 1.5 – 2 δευτ, έτσι έπρεπε να πιέσει πολύ στην στροφή 1, κάτι που συνήθως έφερνε προβλήματα. Αυτό σήμαινε ότι έπρεπε συνέχεια να κάνει διορθώσεις λόγω της απότομης υποστροφής ή υπερστροφής ανάλογα με την ταχύτητα εισόδου. Αυτό του κόστιζε πολύτιμα δέκατα και δεν μπορούσε να είναι αρκετά κοντά στον Vettel στο σημείο ενεργοποίησης του DRS.

 

Όμως για καλή τύχη του Hamilton υπήρχε ο Narain Karthikeyan. Ο οδηγός της HRT είχε ταχύτερο πρώτο σκέλος 28.452δευτ, με τον Vettel να έχει 27.440δευτ. Ο οδηγός της Red Bull ήταν ένα γεμάτο δευτερόλεπτο πιο γρήγορος από το μονοθέσιο του Ινδού, και όλο αυτό ερχόταν από τις στροφές 3 μέχρι 6, στις οποίες ο Karthikeyan δεν μπορούσε να είναι γρήγορος.

 

Ο Vettel έπιασε τον Karthikeyan στον γύρο 42 και ο Hamilton έκατσε πίσω βλέποντας την Red Bull να χάνει ένα δευτερόλεπτο για να περάσει την HRT. Αυτό σήμαινε ότι ο Hamilton ήταν ακριβώς πίσω από τον Vettel έτοιμος να κάνει ένα τέλειο προσπέρασμα με DRS. Ο χρόνος του Vettel στον 41ο γύρο ήταν 1:40.850, αλλά στον γύρο που προσπεράστηκε έχασε σχεδόν 2 δευτερόλεπτα, κάνοντας 1:42.746 ενώ ο Hamilton είχε 1:41.001 γιατί δεν τον καθυστέρησε ο Karthikeyan.

 

Κάποια στοιχεία βγήκαν από αυτό. Πρώτα η RB8 και η McLaren MP4-27 ήταν ισοδύναμες στην Circuit of the Americas.  Διαφορετικοί τομείς έδειξαν διαφορετικά δυνατά στοιχεία των μονοθεσίων. Κατά δεύτερον, οι Vettel και Hamilton πίεσαν στο όριο από την αρχή έως το τέλος με την McLaren να κερδίζει κατά 0.675δευτ.

 

Κατά τρίτον το συμπέρασμα που έβγαλα είναι ότι για να κερδίσει τον αγώνα ο Lewis Hamilton αλλά και τον Vettel, ήταν να οδηγεί μια McLaren-Mercedes MP4-27, και ομοίως ο μόνος τρόπος που θα μπορούσε η McLaren να κερδίσει ήταν με τον Lewis Hamilton στο τιμόνι. Εάν το USGP απέδειξε κάτι ήταν ότι το «διαζύγιο» ανάμεσα στην ομάδα και τον οδηγό δεν βγάζει κανένα νόημα. Θα είναι πολύ δύσκολο για τον Button και τον Perez να έχουν απόδοση τέτοια που φέρνει ο Hamilton στην McLaren, και ακόμα πιο δύσκολο είναι για την Mercedes να δώσει στον Hamilton την ταχύτητα που έχει συνηθίσει. Έχοντας παρακολουθήσει τον αγώνα από το κοκπιτ, είναι μια τραγωδία και για τις δυο πλευρές που αυτή σχέση έχει ακόμα μια βδομάδα ζωής. Αυτός είναι ένας ακόμα καλός λόγος να δούμε το Βραζιλιάνικο GP την Κυριακή.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...