Σκληρές δοκιμές για το ηλεκτρικό Audi RS Q e-tron για το Ράλι Ντακάρ

Η μπαταρία προκειμένου να ανταπεξέλθει στον πολύ απαιτητικό αγώνα, φορτίζεται κατά την οδήγηση

  • -
  • -

Οι δοκιμές του RS Q e-tron, του ηλεκτρικού πρωτότυπου με το οποίο η Audi θα αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του Ράλι Ντακάρ τον Ιανουάριο του 2022, ξεκίνησαν. O στόχος της εταιρίας επικεντρώνεται στο να είναι ο πρώτος κατασκευαστής που χρησιμοποιεί όχημα με ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα σε συνδυασμό με έναν μετατροπέα ενέργειας, σε ένα από τα πιο δύσκολα ράλι στον κόσμο.

Θυμίζουμε άλλωστε πως είναι η πρώτη εταιρία που κέρδισε τις 24 Ώρες του Le Mans με ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Σύμφωνα με τον Julius Seebach, Διευθύνων Σύμβουλο και υπεύθυνο για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Audi, «τώρα, επενδύουμε στην ανάπτυξη και εξέλιξη της τεχνολογίας e-tron σε ακραίες συνθήκες». Αν λάβουμε υπόψη μας ότι το μέγεθος των ειδικών διαδρομών στο Ράλι Ντακάρ σε καθημερινή βάση, φτάνει τα 800 χιλιόμετρα, είναι από μόνο του μία πρόκληση.

Όπως είναι λογικό στην έρημο δεν υπάρχουν ευκαιρίες φόρτισης και για αυτό στο Audi RS Q e-tron έχει τοποθετηθεί ο κινητήρας TFSI από το DTM. Αποτελεί μέρος ενός μετατροπέα ενέργειας που φορτίζει την μπαταρία υψηλής τάσης κατά την οδήγηση. Δεδομένου ότι ο κινητήρας καύσης λειτουργεί στην αποδοτική περιοχή μεταξύ 4.500 και 6.000 σ.α.λ., η ειδική κατανάλωση είναι πολύ κάτω από 200 γραμμάρια ανά kWh.

Επιπλέον, το Audi RS Q e-tron είναι εξοπλισμένο τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα με μονάδα κινητήρα/γεννήτριας (MGU), που δανείζεται από το μονοθέσιο e-tron FE07 της Audi στη Formula E, με μικρές μόνο τροποποιήσεις ειδικά για το Ράλι Ντακάρ. Μία τρίτη MGU, ίδιου σχεδιασμού, είναι μέρος του μετατροπέα ενέργειας και χρησιμεύει για την επαναφόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης κατά την οδήγηση. Εκτός από τον θερμικό κινητήρα, ενέργεια ανακτάται και κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος. Η μπαταρία ζυγίζει περίπου 370 κιλά και έχει ενεργειακή χωρητικότητα περίπου 50 kWh.

Άλλη μια καινοτομία του καινούργιου αγωνιστικού ηλεκτρικού είναι ότι διαθέτει μία και μόνη σχέση μετάδοσης, με το λογισμικό να αναλαμβάνει την κατανομή ροπής μεταξύ των αξόνων, δημιουργώντας ένα εικονικό και ελεύθερα ρυθμιζόμενο κεντρικό διαφορικό, το οποίο έχει το πλεονέκτημα της εξοικονόμησης βάρους και χώρου.

Οπτικά, το Audi διαφέρει σημαντικά από τα συμβατικά πρωτότυπα του Ντακάρ. Το πρωτότυπο αποκαλύφθηκε νωρίτερα μέσα στον Ιούλιο, με ένα εντατικό πρόγραμμα δοκιμών, που περιλαμβάνει συμμετοχές σε cross-country αγώνες, να έχει ήδη ξεκινήσει. Όπως δήλωσε ο Sven Quandt, επικεφαλής της ομάδας Q Motorsport με την οποία συνεργάζεται η Audi στην εξέλιξη του πρωτότυπου, «το κλειδί της επιτυχίας, εκτός της αξιοπιστίας που είναι πρωταρχικής σημασίας, είναι η επικοινωνία όλων των διαφορετικών συστημάτων μεταξύ τους, καθώς το ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα επιδόσεων, σε ένα τόσο δύσκολο τερέν όπως η έρημος, διακρίνεται για την πολυπλοκότητά του».

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...