Ανάλυσέ το : Το μεταγραφικό παζάρι

  • -
  • -
Ανάλυσέ το : Το μεταγραφικό παζάρι

Ολοκληρώθηκε ο 6ος αγώνας της σαιζόν του 2010 και απέχουμε 3 αγώνες μέχρι να φτάσουμε στην μέση του πρωταθλήματος. Μπορεί να παρακολουθούμε τους αγώνες την Κυριακή και να παίρνουμε την εξέλιξη από αγώνα σε αγώνα, αλλά στο παρασκήνιο οι εξελίξεις είναι καθημερινές και τρέχουν εδώ και καιρό. Το παζάρι των οδηγών δεν αποτελεί εξαίρεση και είναι ένα από τα πιο «γαργαλιστικά» στοιχεία της F1. Η λεγόμενη “silly season” βρέθηκε στο αποκορύφωμά της στον αγώνα του Μονακό.

 

Στο τέλος του 2010 λήγουν πολλά από τα συμβόλαια και υπάρχουν θέσεις διαθέσιμες. Πρακτικά υπάρχουν 15 θέσεις κενές! Οι μόνοι που έχουν συμβόλαιο για του χρόνου είναι οι Alonso (Ferrari), Senna (HRT), Trulli (Lotus), Kovalainen (Lotus), Button (McLaren), Hamilton (McLaren), Schumacher (Mercedes GP), Vettel (Red Bull Racing) και Glock (Virgin). Μην ξεχνάμε ότι περιμένουμε και την 13η ομάδα που θα ανακοινωθεί σε περίπου ένα μήνα, οπότε θα έχουμε και άλλες δυο θέσεις. Υπάρχουν πολλά μεγάλα ονόματα που δεν έχουν κλείσει για του χρόνου, μέσα στα οποία είναι και τα ονόματα των Massa, Kubica, Webber. Από την λίστα που αναφέραμε δεν υπάρχει για παράδειγμα ο Rosberg, ο οποίος δεν έχει κλείσει για το 2011, αλλά όπως όλα δείχνουν δεν πρόκειται να μετακινηθεί, ειδικά μετά από τις εμφανίσεις του. Από την άλλη αναφέραμε τον Schumacher ο οποίος ναι μεν έχει 3ετές συμβόλαιο με την Mercedes, αλλά έχει και όρο που του επιτρέπει να αποχωρήσει οποιαδήποτε στιγμή το θελήσει. Μην ξεχνάμε όμως και τον Kimi Raikkonen ο οποίος μπορεί να τρέχει στο WRC, αλλά δεν θα είναι λίγοι οι ενδιαφερόμενοι εάν αποφασίσει να γυρίσει στις πίστες.

 

Η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, έχει μεγάλο ενδιαφέρον. Η θέση που «καίει» είναι αυτή της Ferrari. Τα ονόματα που θα παίξουν είναι αυτά του Massa, Kubica και Webber. H Scuderia βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να έχει μια θέση κενή το 2011 και παράλληλα την ευκαιρία, να επιλέξει οδηγό. Η κίνηση που έχει κάνει ήδη από τον Νοέμβριο του 2009 ήταν να συμφωνήσει με τον Kubica και να υπογράψουν ένα προσύμφωνο. Τα προσύμφωνα στην F1 είναι κοινή τακτική και ένας τρόπος να δεσμεύουν κάτι. Όπως και να το κάνουμε είναι μελάνι σε χαρτί και ότι μια χειραψία.

 

Τι μπορεί να λέει αυτό; Εάν κρίνουμε από τις προηγούμενες περιπτώσεις στην Ferrari (Raikkonen και Alonso) κάτι του τύπου «εάν υπάρχει μια θέση κενή το 2011 θα συζητήσουμε πρώτα μαζί σου γιατί σε θέλουμε». Το προσύμφωνο αυτό έχει ισχύ μέχρι τα μέσα Ιουλίου, οπότε και η Ferrari θα πρέπει να έχει αποφασίσει τι θα κάνει. Ο Alonso ήρθε στην ομάδα και μπήκε αμέσως στο πνεύμα. Η εικόνα που μας δίνει είναι ενός οδηγού που είναι χρόνια στην ομάδα και αυτή έχει αρχίσει να δουλεύει πάνω του. Αυτό ακριβώς το στοιχείο είναι κλειδί για την έλευση ή όχι κάποιου οδηγού.

 

Οι πληροφορίες που έχει το GoCar στην διάθεσή του από τους ανθρώπους που κινούν τα νήματα αναφέρουν ότι οι «ενδιαφερόμενοι» για την θέση αυτή στην Ferrari έχουν προβληματιστεί με την τακτική του Alonso και σκέφτονται το μέλλον τους στους κόκκινους. Παίζουν όμως το παιχνίδι ο καθένας για δικούς του λόγους. Ο Kubica θέλει να έχει την Renault σε ετοιμότητα και σε εγρήγορση και ο Webber για να μπορέσει να περάσει τις δικές του απαιτήσεις στην Red Bull Racing ζητώντας διετές συμβόλαιο με την ομάδα να του προσφέρει μονοετές. Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους οι πληροφορίες που έχουμε στην διάθεσή μας αναφέρουν ότι μόνο ο Kubica είναι στο στόχαστρο των κόκκινων, όχι ο Webber. Και οι δυο οδηγοί είναι φίλοι του Alonso, αλλά αυτό δεν παίζει κανένα ρόλο. Ο Kubica βλέπει ότι η Renault κάνει φιλότιμες προσπάθειες και προσπαθεί να του δώσει το περιβάλλον στο οποίο θα τον καταστήσει καθαρά νούμερο 1 οδηγό, αλλά ταυτόχρονα να του δώσει ένα μονοθέσιο ικανό για να χτυπήσει τίτλο. Διαβάζοντας ανάμεσα στις γραμμές έχει μεγάλο ενδιαφέρον. Σε συνέντευξή του το αφεντικό της Renault είπε μέσες άκρες ότι «Εδώ θα έχει ότι θέλει, έχει την ευκαιρία να χτίσει μια ομάδα γύρω του, βλέπει ότι βελτιωνόμαστε και πως δουλεύουμε». Δεν είναι σίγουροι όμως για την κίνηση του Πολωνού και ανησυχούν, οπότε θα συνεχίσουν τέτοιες δηλώσεις, ενώ από την άλλη οι υπεύθυνοι της Red Bull λένε στον Webber «εμείς είμαστε ευχαριστημένοι και θέλουμε να συνεχίσουμε όπως είμαστε, δεν βλέπουμε τον λόγο να αλλάξουμε», ενώ ο Webber δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να πάει κάπου αλλού. Δείχνει δηλαδή ότι με κάτι δεν είναι ικανοποιημένος, και αυτό όπως αναφέραμε είναι η διάρκεια του συμβολαίου. Ο Πολωνός έχει γεννηθεί το 1984, ενώ ο Webber το 1976. Για τον Webber ίσως θα ήταν μια τελευταία ευκαιρία να οδηγήσει για την Scuderia, ενώ ο Kubica είναι σχετικά μικρός και κάποια στιγμή θα πάει στο Maranello (παρόμοια κίνηση με τον Alonso). Αυτό που μας μεταφέρεται σαν αίσθηση από την Ferrari είναι ότι λόγω του ότι υπάρχει φόβος από τους υποψηφίους για την 2η θέση της Ferrari όσον αφορά την παρουσία του Alonso, η Ferrari θα κινηθεί για να ανανεώσει την συνεργασία της για ένα ακόμα χρόνο με τον Felipe Massa. Η Ferrari όμως φαίνεται ότι κοιτάζει και αλλού, πέρα από τον Kubica. O Vettel δεν θα πάει τώρα στο Maranello για τον λόγο που προαναφέραμε, οπότε δεν αποτελεί λύση ούτε για αυτόν, ούτε για την Ferrari στην παρούσα φάση. Θα μου πείτε ότι έχει συμβόλαιο και το 2011 με την Red Bull Racing. Όλα τα συμβόλαια σπάνε, είναι η απάντηση, απλώς η κίνηση θα ήταν λάθος.

 

Όπως καταλαβαίνετε το κουβάρι έχει μπλέξει για τα καλά. Μάλιστα δεν έχει μπερδευτεί μόνο ο κόσμος που διαβάζει τα ρεπορτάζ και «χαμένες στην μετάφραση» ειδήσεις αριστερά και δεξιά, αλλά και οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές. Επειδή δεν μπορούμε να βασιστούμε στις ειδήσεις που κυκλοφορούν ήρθαμε σε επαφή με διάφορους μάνατζερ οδηγών και ζητήσαμε την γνώμη τους για το που κινείται το παζάρι για να πάρουμε μια αίσθηση από πρώτο χέρι. Οι απαντήσεις που πήραμε ήταν οι ίδιες. Το παζλ φέτος είναι δύσκολο, πολλοί οι οδηγοί χωρίς να έχουν συμβόλαιο για το 2011, πολλές οι ομάδες που έχουν οψιόν πάνω στους οδηγούς. Το παιχνίδι αυτό που παίζεται έχει τους δικούς του κανόνες.

 

Εάν είσαι «μεγάλος οδηγός» βάζεις τους κανόνες σου. Όπως γίνεται με τους Schumacher, Alonso, Vettel, Hamilton, Kubica και Button. Βάζεις εσύ τα πόσα χρόνια θες να μείνεις ή βάζεις τους στόχους που πρέπει να πετύχει η ομάδα. Εάν είσαι «μικρομεσαίος» τότε αφήνεσαι στα χέρια των ομάδων. Αυτό ισχύει για ένα ποσοστό πάνω από το 80% τα τελευταία χρόνια. Πρακτικά οι ομάδες δένουν τους οδηγούς με μεγάλης διάρκειας συμβόλαιο (μπορεί να φτάνει και 10ετία!) το οποίο έχει όρους που πρέπει να καλύπτει από χρονιά σε χρονιά. Εάν πετύχει η επένδυση που κάνουν και θέλει κάποια άλλη ομάδα να τον αποκτήσει τότε θα πρέπει να εξαγοραστεί όλη η διάρκεια του συμβολαίου.

 

Οι εξελίξεις στην F1 είναι ανατρεπτικές και το σκηνικό μπορεί να αλλάξει. Το πόκερ είναι σκληρό και οι οδηγοί όπως Rosberg, Alonso, Vettel και Kubica παίζουν τουρνουά στα αγωνιστικά τριήμερα. Θα παίξουν και στο παζάρι των οδηγών;

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...