H Alfa Romeo GP Tipo 159 “Alfetta” στη Formula 1 (video)

Η εξέλιξη του μονοθέσιου μέσω του οποίου θριάμβευσε ο Nino Farina το 1950 θα δώσει το «παρών» στο προσεχές GP της F1

  • -
  • -

Η ιστορία έχει «γράψει» πως η πρώτη νίκη στον παρθενικό αγώνα (Silverstone, 1950) της Formula 1 επετεύχθη από τον Nino Farina, στο τιμόνι μιας θρυλικής Alfa Romeo GP Tipo 158 “Alfetta”.

Η ιταλική μάρκα δεν λησμονεί τη μεγάλη της επιτυχία. Αντιθέτως, την «επαναφέρει» στην… επιφάνεια. Ειδικότερα, στο πλαίσιο του προσεχούς GP της Μεγάλης Βρετανίας στην πίστα του Silverstone, η εμβληματική GP Tipo 159 “Alfetta”, η εξέλιξη της 158, θα δώσει το «παρών» ξυπνώντας… μνήμες κυριαρχίας. Στο πιλοτήριό της θα κάτσει ο νυν οδηγός της Alfa Romeo Racing Team, Kimi Raikkonen.

 ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ALFA ROMEO GIULIA VELOCE 2.2D Q4

Ξετυλίγοντας το κουβάρι της ιστορίας, η 158 αποτελεί ένα εκ των μονοθεσίων  που επωμίστηκαν τον δύσκολο ρόλο να εγκαινιάσουν το ταξίδι της μάρκας στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, κατά την μεταπολεμική περίοδο. Το μονοθέσιο είχε γλυτώσει από την λαίλαπα της παγκόσμιας σύρραξης κρυμμένο σε μία φάρμα.

Το 1950 ήταν προγραμματισμένο να ξεκινήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1. Η ισχύς αυξήθηκε στους 350 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και η τελική ταχύτητα έφτασε τα 290 χλμ./ώρα.

Τη σεζόν 1951, η ιταλική μάρκα επιστράτευσε την εξέλιξη της 158, με τις αλλαγές να είναι τόσο εκτενείς που δεν της άφησαν άλλη επιλογή από το να μετονομάσει το μονοθέσιο σε 159. Η ισχύς ανέβηκε στους 425 ίππους και η τελική ξεπέρασε τα 300 km/h. Στο τέλος της χρονιάς, ο Αργεντινός «θρύλος» Juan Manuel Fangio κατέκτησε τον τίτλο.

 

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...