Νέα αεροτομή για την Ferrari

  • -
  • -

Στην πίστα πέρασε την Πρωτομαγιά ο οδηγός εξέλιξης της Ferrari, Giancarlo Fisichella. Η Ιταλική ομάδα χρησιμοποίησε μια απο τις 4 μέρες δοκιμών που είχε στην διάθεσή της, για αεροδυναμικές δοκιμές, και έβαλε το νέο αεροδυναμικό πακέτο στο μονοθέσιο ώστε να το αξιολογήσει εν όψει του αγωνιστικού τριημέρου που μας έρχεται στην Ισπανία.

 

Η πίστα που επιλέχθηκε ήταν αυτή του Vairano, μια μεγάλη ευθεία, στην οποία τα μονοθέσια αξιολογούν τα αποτελέσματα της αεροδυναμικής σήραγγας. Το σημαντικότερο εξάρτημα το οποίο αξιολογήθηκε ήταν το λεγόμενο F-Duct. Η ιδέα αυτή υλοποιήθηκε απο την McLaren και πρακτικά δίνει στο μονοθέσιο 5-7 χλμ/ώρα μεγαλύτερη τελική ταχύτητα. Αυτό επιτυγχάνεται ελέγχοντας τον αέρα που περνάει απο το κανάλι και ο οποίος πέφτει στην πίσω αεροτομή αδρανοποιώντας την εν μέρει μειώνοντας τις αεροδυναμικές αντιστάσεις.

 

Η Ferrari εξέλιξε το F-Duct και λεπτομερής ανάλυση των φωτογραφιών που μας έρχονται δείχνουν ότι εκτός απο την κατεύθυνση του αέρα στην πίσω αεροτομή μέσα απο το κανάλι αυτό, ο αέρας έχει την δυνατότητα να κατευθυνθεί και προς τον διάχυτη βελτιώνοντας την λειτουργία του. Το πώς ακριβώς δουλεύει κανένας δεν ξέρει και οι ομάδες έχουν ξεκινήσει έναν αγώνα για να βελτιώσουν την λύση που πρώτη έφερε η McLaren. Η McLaren όμως έχει το πάνω χέρι γιατί κατευθύνει το κανάλι μέσα απο το κοκπιτ και ο οδηγός με το πόδι του διακόπτει ή αφήνει τον αέρα να περάσει ελέγχοντας το φαινόμενο. Και λέμε ότι έχει το πάνω χέρι γιατί οι ομάδες έχουν καταθέσει τα σχέδιά τους απο την αρχή της περιόδου για κάποια σημεία του μονοθεσίου στα οποία απαγορεύεται να τα εξελίξει, και το κοκπιτ είναι ένα απο αυτά.

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...