Γιατί θέλει η Ferrari να δώσει κινητήρες στην Red Bull;

Οι Ιταλοί είναι πρόθυμοι την στιγμή που από την Mercedes κάνουν πίσω

  • -
  • -

Η Red Bull Racing βρίσκεται πλέον σε αδιέξοδο. Μετά από το διαζύγιο με την Renault και το «όχι» που πήρε τελικά από την Mercedes δεν έχει άλλη επιλογή από την προμήθεια κινητήρων από την Ferrari. Γιατί όμως είπαν «όχι» από την Mercedes και «ναι» από την Ferrari; Δεν φοβάται η Ferrari αυτή την κίνηση;

 

Ας ξεκινήσουμε από την Mercedes και το «όχι» που τελικά έδωσε. Στην αρχή ήταν αρνητική, στην συνέχεια έδωσε το «πράσινο φως» αλλά το ξανασκεφτήκαν και τελικά έδωσαν το «όχι».  Ο πρόεδρος της Mercedes Dieter Zetsche ήταν στην Monza και έβαλε μια τελεία στο θέμα, σύμφωνα με τις πηγές του Autosport. Το σκεπτικό είναι ότι η Mercedes περίμενε 60 χρόνια για να βρεθεί στην θέση που βρίσκεται τώρα και δεν θέλει να βοηθήσει μια ομάδα με την δυναμικότητα της Red Bull Racing για να γίνει σημαντικός αντίπαλος. Θέση είχε πάρει και ο Lewis Hamilton ο οποίος είπε : «Εάν είναι σοβαροί για να κερδίσουν το πρωτάθλημα, πιθανώς όχι. Η Red Bull είναι μια μεγάλη ομάδα, αλλά θα είναι σαν να δίνουμε στην Ferrari τους κινητήρες μας. Δεν το χρειαζόμαστε. Είμαστε καλά εδώ που είμαστε».  Ο Wolff παλαιότερα είχε σχολιάσει : «Βλέποντάς το γενικά, η Red Bull είναι ένα απίστευτο brand το οποίο στοχεύει νεαρές ηλικίες και καταναλωτές». Όπως και να έχει αυτή η πιθανότητα συνεργασίας πλέον δεν υπάρχει.

 

Γιατί όμως την θέλει η Ferrari; Ρωτήσαμε ανθρώπους από διάφορους τομείς, τόσο από τεχνικής πλευράς, όχι και από εμπορικής. Η πρώτη προσέγγιση στην Red Bull Racing έγινε όταν ο ισχυρός άντρας της FIAT και πρόεδρος της Ferrari, Sergio Marchionne πήγε στο GP του Καναδά και πρότεινε στους ανθρώπους της Red Bull Racing να τους προμηθεύσουν με κινητήρες, όταν έβλεπε ότι η σχέση με την Renault είχε γίνει τοξική. Την Κυριακή που μας πέρασε συναντήθηκε και πάλι μαζί τους στον χώρο φιλοξενίας της Ferrari στην Monza. Στοιχείο σημαντικό είναι ότι η Ferrari βρίσκεται στην διαδικασία να μπει στο χρηματιστήριο της Wall Street. Αυτή τη στιγμή η Ferrari εκτός από τον εαυτό της δίνει κινητήρες στην Manor και την Sauber. Η Manor βρίσκεται σε κουβέντες με την Mercedes για να πάρει κινητήρες από αυτούς, ενώ μπαίνει στην F1 η Haas με κινητήρες Ferrari. Έτσι η Ferrari θα δίνει σε Sauber, Haas, Red Bull Racing και Toro Rosso. Εάν αναλογιστούμε ότι η μονάδα ισχύος κοστολογείται γύρω στα 20εκ τον χρόνο, τότε θα παίρνει 40 εκ περισσότερα από φέτος. Νούμερα σημαντικά για την κερδοφορία που θέλει να βλέπει ένας επενδυτής στο χρηματιστήριο, αλλά και χρήματα που μπορούν να μπουν πάλι μέσα στην ομάδα για εξέλιξη.

 

Και συνεχίζουμε. Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι δεν θα δίνει κινητήρες με την τελευταία εξέλιξη, αλλά ένα βήμα πίσω. Οπότε θα έχει την Red Bull Racing υπο έλεγχο. Μπαίνει βέβαια πίεση στην ομάδα που ασχολείται με το σασί, που θα πρέπει να ανταγωνιστούν το καλύτερο ίσως σασί στην F1 (αυτό της Red Bull), αλλά θα έχουν το πλεονέκτημα ότι θα είναι μπροστά από πλευράς κινητήρα και θα έχουν τα πάντα κάτω από μια στέγη.

 

Άλλο πλεονέκτημα είναι ότι θα έχουν πρόσβαση στα δεδομένα των οδηγών της Red Bull και ειδικά για τους Verstappen και Sainz. Δεν μπορούμε να αποκλείσουμε το γεγονός να υπάρχει μια σημαντική έκπτωση στους κινητήρες εάν και εφόσον υπάρχει κάποιος οδηγός της Red Bull (βλέπε Verstappen) θα μετακινηθεί στο Maranello.

 

Άλλο πιθανό πλεονέκτημα είναι το ότι δυναμώνει το brand Ferrari στην Formula 1. Τόσο στις εσωτερικές διαδικασίες και στις ψήφους που χρειάζεται για να περάσει την θέση της, όσο και στον κόσμο που θέλει να βλέπει ψηλά το όνομα Ferrari, ακόμα και εάν αυτό δεν είναι από την «μαμά» ομάδα της F1. Αυτή την εποχή ζούμε το έργο που οι κινητήρες Mercedes να επικρατούν με τις ομάδες της Williams, της Force India ακόμα και της Lotus (στο Βέλγιο). Η Ferrari θέλει να περάσει και αυτή την δική της γραμμή. Δεν συζητάμε ότι θα έχει και επιπλέον δεδομένα για τους κινητήρες της από δυνατές ομάδες. Στοιχεία τα οποία θα μπορούν να βελτιώσουν ακόμα περισσότερο την  μονάδα ισχύος.

 

Κάποιος με αυτούς που μιλήσαμε μας είπε απλά και ότι «καλύτερα να παλεύεις με τις Red Bull με τον ίδιο κινητήρα, παρά να έχουν Mercedes», δείχνοντας προς την κατεύθυνση του ότι ο αντίπαλος, που είναι η Mercedes, θέλει δυνατές ομάδες για να μπορέσει να χάσει. Όπως είπε και στην Monza ο Marchionne «Η Mercedes είναι ευάλωτη όταν την πιέσεις». Αλλά είναι και ένας τρόπος για την Ferrari ταυτόχρονα να "ελέγχει" την Red Bull.

 

Ο Marchionne είναι μάνατζερ που κοιτάζει τα νούμερα και η απόφαση που πάρθηκε δεν είναι αγωνιστική. Πιθανώς οι άνθρωποι στο Maranello να μην είναι πολύ ενθουσιασμένοι για την εξέλιξη και να τους πέφτει και άλλο βάρος στις πλάτες, τώρα που όλα δείχνουν ότι θα χρειαστεί να κερδίσουν τις Red Bull με ίδιους σχεδόν κινητήρες.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...