Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Dacia Bigster! Πόσο θα κοστίζει;

Η Dacia κάνει δυναμική είσοδο στα C-SUV θέλοντας να προσφέρει την πιο value for money πρόταση στην κατηγορία.

  • -
  • -

Στο ριζικά ανανεωμένο Duster η Dacia αποκάλυψε τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας. Η νέα ταυτότητα της ρουμάνικης εταιρείας είχε σαφείς επιρροές από το πρωτότυπο Bigster, το οποίο και παρουσιάστηκε με κάθε επισημότητα ως ο εκπρόσωπος της μάρκας στα C-SUV. Η Dacia κάνει για πρώτη φορά το άλμα στη μεγαλύτερη κατηγορία, με το νέο Bigster να έχει έναν ξεκάθαρο στόχο. Να διατηρήσει ακέραιες της αξίας της μάρκας στο άκρως ανταγωνιστικό segment, προσφέροντας εξαιρετικό δείκτη τιμής/αξίας.

Σχεδίαση: Το Duster μεγάλωσε

Βασίζεται στη πλατφόρμα CMF-B και η σχεδίαση του αμαξώματος παραπέμπει σε πολύ μεγάλο βαθμό στο νέο Duster. Σκληροτράχηλο, διατηρώντας τις ακμές, τις γωνίες και τη στιβαρότητα που διακρίνει τον εκπρόσωπο της μάρκας στα B-SUV, είναι εντυπωσιακό με την πρώτη ματιά. Η χαρακτηριστική μάσκα της Dacia με το νέο λογότυπο το καθιστά εντυπωσιακό, ενώ οι τροχοί που μπορούν να φτάσουν έως και τις 19 ίντσες γεμίζουν τους μεγάλους θόλους. Οι διαστάσεις του χαρίζουν μία επιβλητική εικόνα, ενώ υπόσχονται άφθονους χώρους στο εσωτερικό. Το μήκος των 4,57 m, το καθιστά το μεγαλύτερο σε διαστάσεις μοντέλο που έχει παράγει η Dacia μέχρι σήμερα. To πλάτος του αγγίζει τα 1,81 m, ενώ το ύψος είναι 1,71 m. H απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη φτάνοντας τα 22 cm, στοιχείο που του επιτρέπει να «πατάει» σε κάθε είδους επιφάνεια.

Εσωτερικό: Εργονομία και κορυφαίοι χώροι στην κατηγορία! 

Η πρώτη εικόνα θυμίζει σε μεγάλο βαθμό το Duster, με το τριάκτινο τιμόνι, την οθόνη αφής, αλλά και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, να μοιάζουν δανεισμένα από το Duster. H σημαντικότερη διαφορά εντοπίζεται στην υπερυψωμένη κονσόλα ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό, η οποία διαχωρίζει ξεκάθαρα το διαθέσιμο χώρο τους. Η οθόνη αφής των 10,1’’ περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει διάσταση από 7’’ έως και 10’’, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού.

Η Dacia αναφέρει ότι το νέο Bigster είναι το πιο ευρύχωρο C-SUV, αφού μπορεί να φιλοξενήσει άνετα πέντε ενήλικες και τις αποσκευές τους. Ο αέρας για το κεφάλι των εμπρός και πίσω επιβατών είναι κορυφαίος στην κατηγορία, ενώ το ίδιο ισχύει και για το διαθέσιμο χώρο των γονάτων όσων βρεθούν στην πίσω σειρά καθισμάτων. Στο ίδιο πνεύμα και αυτός των αποσκευών, ο οποίος με χωρητικότητα 667 lt το τοποθετεί στις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας. Τα πίσω καθίσματα έχουν διαμόρφωση 40/20/40, στοιχείο που επιτρέπει τη φόρτωση του χώρου με διαφορετικό τρόπο και ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού, έχοντας τη δυνατότητα φόρτωσης αντικειμένων με μήκος 2,7 m! Επιπλέον, ιδιαίτερα πλούσιο είναι το επίπεδο εξοπλισμού, προσφέροντας όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, αλλά και ανέσεις που θεωρούνται απαραίτητες στην κατηγορία σήμερα, όπως ο διζωνικός κλιματισμός.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster Hybrid 140PS

Κινητήρες: Μόνο με εξηλεκτρισμένα σύνολα

Στο νέο Bigster συναντάμε για πρώτη φορά το νέο υβριδικό κινητήρα του Group Renault, ο οποίος και αποδίδει 155 ίππους. Η φιλοσοφία του είναι αντίστοιχη με το γνωστό σύνολο E-Tech, το οποίο απαρτίζεται από έναν 4κύλινδρο κινητήρα και δύο ηλεκτροκινητήρες, που στη συγκεκριμένη περίπτωση αποδίδουν επιπλέον 15 ίππους σε σχέση με τους 140 της υβριδικής εκδοχής που γνωρίζουμε στο Duster. Επιπλέον, θα είναι διαθέσιμο και με τον TCe των 1.200 cc, με τον υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο κινητήρα που λειτουργεί σε κύκλο Miller να αποδίδει για την περίσταση 140 ίππους. Ενισχύεται με ένα σύστημα υβριδικής τεχνολογίας 48V και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με τη Dacia κυμαίνεται στα 5,6 lt/100 km.

Με δεδομένο το γεγονός ότι η Dacia είναι μία από τις εταιρείες που υποστηρίζει θερμά την εναλλακτική των εκδόσεων διπλού καυσίμου, το νέο Bigster διατίθεται και σε αυτή την εκδοχή, με το νέο σύνολο να συνδυάζεται με την παρουσία ενός συστήματος ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V! Το υβριδικό σύστημα είναι αρωγός του κινητήρα τόσο κατά τη χρήση βενζίνης όσο και LPG, στη διαδικασία ενεργοποιήσης του start & stop, αλλά και κατά την επιτάχυνση, με τη μικρή μπαταρία των 0,8 kWh να φορτίζεται μέσω της ανάκτησης. Με δύο ρεζερβουάρ χωρητικότητας 50 και 49 lt, για βενζίνη και LPG αντίστοιχα, το εξαιρετικά αποδοτικό σύνολο μπορεί να προσφέρει χιλιομετρική ελευθερία της τάξεως των 1.450 km! Τέλος, το νέο Bigster  θα είναι διαθέσιμο και σε τετρακίνητη εκδοχή, η οποία συνδυάζεται με τον TCe των 130 ίππων, που και αυτός με τη σειρά του ενισχύεται με ένα υβριδικό σύστημα 48V, στοχεύοντας στη μέγιστη αποδοτικότητα. Στη συγκεκριμένη έκδοση, το Hill Decent Control περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου, ενώ ο οδηγός έχει να επιλέξει μέσα από πέντε διαφορετικά προγράμματα (Eco, Auto, Snow, Mud/Sand/Off-Road) τον τρόπο που θα λειτουργεί το σύστημα μετάδοσης, πάντα ανάλογα με την επιφάνεια.

Το νέο Dacia Bigster θα κάνει την πρώτη του δημόσια εμφάνιση στην Έκθεση του Παρισιού, η οποία ανοίγει τις πύλες τις την επόμενη εβδομάδα. Στη Γαλλία, οι προπαραγγελίες του μοντέλου έχουν ήδη ξεκινήσει, με το νέο Bigster να αναμένεται να ξεκινάει ανάμεσα από τις 24.000 με 25.000 €! Νούμερο που το καθιστά ένα από τα πλέον προσιτά C-SUV της αγοράς.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...