McLaren W1: Το νέο hypercar των 1.275 PS με «βασική» τιμή 2,4 εκατομμύρια ευρώ

Μετά από μία γεμάτη δεκαετία, ο διάδοχος των F1 και P1 παίρνει σάρκα και οστά, όντας ένα συνονθύλευμα εξωφρενικών αριθμών και μοναδικών τεχνολογιών.

  • -
  • -

To 2013, η McLaren παρουσίασε το πρώτο της hypercar, την P1. Αποτέλεσε άτυπο μέλος του γκρουπ που άκουγε στο όνομα «Holy Trinity», ως ένα εκ των τριών κορυφαίων κατασκευών που κυκλοφόρησαν εκείνη την εποχή. Μαζί με τις Ferrari LaFerrari και Porsche 918, δημιούργησαν νέα στάνταρ επιδόσεων για τα μοντέλα παραγωγής, με κάθε πτυχή τους να είναι συνώνυμη της καινοτομίας.

Σήμερα, μία δεκαετία μετά, η βρετανική μάρκα έχει κοντράρει στα ίσια τους «κόκκινους» από το Μαρανέλο σε ότι ειδικό περιορισμένης παραγωγής έχουν κατασκευάσει και τώρα είναι οι πρώτοι που παρουσιάζουν το διάδοχο του πρώτου τους hypercar. Η W1, όπως την ονομάζουν, αποτελεί την επιτομή των τεχνολογιών και των επιδόσεων που μπορεί να προσφέρει η McLaren αυτή τη στιγμή, συνδυάζοντας εξωτικά υλικά, γνώσεις που έρχονται κατευθείαν από την Formula 1 και την ιστορία που κουβαλά η συγκεκριμένη σειρά μοντέλων, σε ένα αυτοκίνητο. Πάμε να γνωρίσουμε καλύτερα το νεότερο και πιο εντυπωσιακό μέλος στη γκάμα των Βρετανών.
1

«The real supercar», αν και τα νούμερα που το συνοδεύουν, το κατατάσσουν δίχως την παραμικρή αμφιβολία στην κατηγορία των hypercars, αυτός είναι ο τίτλος με τον οποίο περιγράφει η McLaren την W1. Το πραγματικό και απόλυτο supercar. Το αυτοκίνητο που θα παραχθεί σε 399 κομμάτια και θα γράψει το επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία της Ultimate Series το οποίο αποτελείται περιγράφεται με αριθμούς, ο ένας πιο εξωπραγματικός από τον άλλο. 1.275 ίπποι ή μάλλον 911 ίπποι/1.000 kg, 1.340 Nm ροπής, 1.000 kg κάθετης δύναμης, 0-100 km/h σε 2,7 sec, 0-200 km/h σε 5,8 sec, αρχική τιμή περίπου 2,4 εκατομμύρια… Μπορούμε να συνεχίσουμε για ώρες, αλλά καλύτερα να εμβαθύνουμε στο τι ακριβώς είναι το νέο απόλυτο supercar της McLaren, το οποίο παρεμπιπτόντως κατάφερε να «γυρίσει» την πίστα δοκιμών της McLaren 3 ολόκληρα δευτερόλεπτα πιο γρήγορα από την ούτως ή άλλως συγκλονιστική Senna. Και μιας και αναφέραμε την τιμή, να πούμε ότι σε αυτή συμπεριλαμβάνεται εγγύηση 4 ετών χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων και 6 ετών (ή έως τα 75.000 km) για τη μπαταρία του υβριδικού συστήματος. Επίσης, στην τιμή συμπεριλαμβάνεται και ένα 4ετές πλάνο σέρβις.

2

Με απόδοση 1.275 ίππους από έναν ολοκαίνουργιο V8

Στο επίκεντρο της McLaren W1 βρίσκεται ένα ολοκαίνουργιο υβριδικό σύστημα υψηλής απόδοσης, που περιλαμβάνει τον νέο MHP-8 V8 κινητήρα, μια νέα μονάδα E-module (η οποία ενσωματώνει έναν ηλεκτρικό κινητήρα και μονάδα ελέγχου) και ένα 8-τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων με E-reverse. Η ισχύς και η ροπή κατευθύνονται μόνο στους πίσω τροχούς μέσω ενός E-differential.

Η W1 παράγει συνολική ισχύ 1.275 ίππων (928 PS από τον V8 και 347 PS από το υβριδικό σύστημα), τη μεγαλύτερη που έχει ποτέ προσφέρει η McLaren. Η αναλογία ισχύος προς βάρος είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή στα 911 PS/1.000 kg, η υψηλότερη που έχουμε δει ποτέ σε μοντέλο των Βρετανών, με το συνολικό βάρος να φτάνει τα 1.399 kg.

3

Η παραπάνω ισχύς όπως είναι λογικό μεταφράζεται και στα αντίστοιχα νούμερα επιδόσεων: 0-100 km/h σε 2,7 δευτερόλεπτα, 0-200 km/h σε 5,8 δευτερόλεπτα και 0-300 km/h σε λιγότερο από 12,7 δευτερόλεπτα! Ο ολοκαίνουργιος V8 έχει σχεδιαστεί έχεις σχεδιαστεί από το μηδέν και φέρει προηγμένα συστήματα ψεκασμού καυσίμου, επιτυγχάνοντας ειδική ισχύ 233 PS ανά λίτρο, ενώ στροφάρει έως τις 9.200 rpm. Η E-module παρέχει 347 PS και ενσωματώνει μια μπαταρία 1,384kWh, επιτρέποντας οδήγηση σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία για έως 2 km. Όπως είναι ξεκάθαρο, η ύπαρξη του υβριδικού συστήματος δεν έχει ως στόχο την οικολογική προσέγγιση αλλά τις απόλυτες επιδόσεις. Και ο ίδιος στόχος υπάρχει όχι μόνο στην επιτάχυνση, αλλά και στην επιβράδυνση. Με μονομπλόκ 6πίστονες δαγκάνες εμπρός (και κεραμικούς δίσκους 390mm) και 4πίστονες πίσω, η W1 μπορεί να ακινητοποιηθεί από τα 100 km/h σε μόλις 29 μέτρα και από τα 200 km/h σε 100 μέτρα.

4

Με αεροδυναμική από την Formula 1

Η McLaren είναι συνώνυμη με την αεροδυναμική και την καινοτομία από την ίδρυσή της, με τον ίδιο τον Bruce McLaren να προσπαθεί να εκμεταλλευτεί κάθε πλεονέκτημα από νέους τρόπους διαχείρισης της ροής αέρα για να ισορροπήσει την ανύψωση και την αντίσταση. Το αγωνιστικό της μάρκας M6A Can-Am, που κέρδισε το πρωτάθλημα το 1967, χρησιμοποίησε με επιτυχία τη φιλοσοφία που ακούει στο όνομα «ground effect», και αν και χρειάστηκε μια δεκαετία για να φτάσει αυτή η τεχνολογία στη Formula 1, παραμένει σημαντικό πλεονέκτημα για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων που μπορούν να την εκμεταλλευτούν.

Δεν αποτελεί έκπληξη, λοιπόν, ότι ο εντυπωσιακός σχεδιασμός της νέας W1 καθορίζεται από τις αεροδυναμικές απαιτήσεις, με τους μηχανικούς της μάρκας να επικεντρώνονται στην αξιοποίηση των υψηλών επιπέδων κάθετης δύναμης και χαμηλής αντίστασης, που προσφέρει το ground effect. Η αεροδυναμική πλατφόρμα της W1 είναι η πιο προηγμένη που έχει υπάρξει ποτέ σε McLaren παραγωγής και είναι αποτέλεσμα 350 ωρών δοκιμών σε αεροδυναμική σήραγγα με 5.000 σημεία ελέγχου. Η ιδέα αρχίζει με το μονοκόκ Aerocell σασί, το οποίο έχει σχήμα που ενισχύει την παραπάνω λογική.

5

Η Aerocell λογική είναι αυτή που καθόρισε πολλά στοιχεία της W1. Αρχικά οδήγησε στη χρήση θυρών τύπου «γλάρου». Αυτή η σχεδίαση επιτρέπει τη βέλτιστη ροή αέρα από τους τροχούς στο ψυγείο, προσφέροντας επιπλέον χώρο ψύξης και μειώνοντας το βάρος. Ακόμα ένα σημείο που έχει επηρεαστεί είναι η θέση οδήγησης και τα καθίσματα γενικότερα τα οποία αποτελούν μέρος του σασί, μειώνοντας έτσι τις απαιτήσεις χώρου στο μεταξόνιο κατά σχεδόν 70 mm. Για την επίτευξη της ιδανικής θέσης οδήγησης, ο χώρος για τα πόδια έχει ανέβει πιο ψηλά, ενώ η πεταλιέρα και το τιμόνι ρυθμίζονται. Από εκεί και πέρα, όσον αφορά την καμπίνα, κάποιοι διακόπτες όπως αυτοί που βρίσκονται στις άκρες του πίνακα οργάνων θυμίζουν άλλα μοντέλα της σημερινής γκάμας, ενώ το τετραγωνισμένο τιμόνι φέρνει ελαφρώς σε αυτό που είχε ο ανταγωνιστής της προκατόχου της. Αναφερόμαστε φυσικά στη Ferrari LaFerrari. Τέλος, στην κεντρική κονσόλα βρίσκουμε μία οθόνη 8 ιντσών σε ρόλο infotainment.

6

Επιστρέφοντας τώρα στις πιο ειδικές λεπτομέρειες, κάτι ακόμα που επιτρέπει στην W1 να έχει ένα τόσο ολοκληρωμένο πακέτο επιδόσεων τόσο για δρόμο αλλά και για πίστα, είναι το McLaren Race Mode. Όταν αυτό επιλεχθεί, το αυτοκίνητο μπαίνει σε «κατάσταση μάχης» θα λέγαμε, με όλες τις ρυθμίσεις που αφορούν την ανάρτηση, την απόδοση και τα αεροδυναμικά στοιχεία να έρχονται στην πιο ακραία τους ρύθμιση. Η ρύθμιση ύψους – με μείωση κατά 37mm μπροστά και 17mm πίσω – επιτρέπει στο W1 να παράγει έως και 1000 kg κάθετης δύναμης (350 kg μπροστά και 650 kg πίσω). Highlight αποτελεί σίγουρα το επονομαζόμενο Active Long Tail. Ουσιαστικά πρόκειται για την πίσω αεροτομή η οποία εκτός από την κλίση της μπορεί να αλλάξει και τη θέση της ώστε να πετύχει τη βέλτιστη κάθετη δύναμη χωρίς όμως την παραγωγή αντίστασης. Αυτό επιτυγχάνεται με την μετακίνηση της έως και 300 mm προς τα πίσω, κάτι που επιτρέπει την μέγιστη αξιοποίηση των προνομίων που προσφέρει ο διαχύτης.

7

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το επετειακό Audi RS4 25 Years των 470 ίππων!

Η νέα W1 είναι ξεκάθαρο πως θέλει να γίνει το απόλυτο αυτοκίνητο επιδόσεων σήμερα. Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν πως έχει όλα τα εφόδια. Ο καιρός θα δείξει πως θα εξελιχθεί η ιστορία της.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...