Mercedes-Benz G 580: Η καλύτερη G-Class, είναι η ηλεκτρική!

Η Mercedes αποκάλυψε την G 580, την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Mercedes-Benz G-Class, η οποία είναι η καλύτερη από κάθε άλλη εκδοχή του θρυλικού μοντέλου.

  • -
  • -

Η Mercedes G-Class είναι θρύλος τόσο στην εκτός δρόμου κίνηση, όσο και ως σύμβολο κύρους και δύναμης. Τώρα, αυτός ο θρύλος της αυτοκίνησης απέκτησε και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, δείχνοντας τον δρόμο για το μέλλον.

Κόντρα σε όσα περιμέναμε, η Mercedes-Benz δεν επέλεξε την ονομασία EQG, αλλά G 580, με το νούμερο να δηλώνει την ισχύ της πρώτης ηλεκτρικής G-Class. Αυτό σημαίνει ότι υπολείπεται μόλις κατά 5 ίππους, σε σχέση με την ισχυρότερη όλων, την Mercedes-AMG G 63.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/ff11d7e03d9f75ba6501143748c0e376.jpeg

Τέσσερις κινητήρες για την ηλεκτρική Mercedes-Benz G-Class

Ενώ τα μοντέλα της G-Class με κινητήρα εσωτερικής καύσης διαθέτουν μόνο μια πηγή ισχύος, η G 580 διαθέτει τέσσερις ηλεκτροκινητήρες - δύο σε κάθε άξονα, με ισχύ 147 ίππων ο καθένας. Έτσι, η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 580 ίππους, ενώ η ροπή τα 1.164 Nm. Στη ροπή η ηλεκτρική G-Class ξεπερνάει την AMG έκδοση. Αυτοί οι κινητήρες ενσωματώνονται αρμονικά στο πλαίσιο τύπου σκάλας της G-Class, με κάθε άξονα να φιλοξενεί ένα ζεύγος κινητήρων και τα κιβώτιά ταχυτήτων τους με μικρά ημιαξόνια που τους συνδέουν με τους τροχούς.

Δείτε ακόμα: Επίσημο: Έρχεται μικρή Mercedes-Benz G-Class!

Η Mercedes δηλώνει με υπερηφάνεια ότι αυτό είναι το πρώτο μαζικής παραγωγής αυτοκίνητο με ανεξάρτητο κινητήρα σε κάθε τροχό, αλλά οι λάτρεις των αυτοκινήτων ίσως θυμούνται το 2009, την SLS AMG Electric Drive. Αν και η περιορισμένη παραγωγή του (εννέα αυτοκίνητα) δεν θεωρείται μαζική, σίγουρα υποδείκνυε τη δυναμική που είχε δει από τότε στον ανεξάρτητο έλεγχο του κάθε τροχού, η Mercedes-Benz.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/e4781f7ea530ede585be82e1be85d8d4.jpeg

Διαπρέπει εκτός δρόμου η ηλεκτρική G-Class

Ωστόσο, η εστίαση της G 580 στις εκτός δρόμου ικανότητες απαιτεί περισσότερα. Διαθέτει χαρακτηριστικά όπως η δημοφιλής λειτουργία G-Turn που βρίσκεται σε ηλεκτρικά εκτός δρόμου αυτοκίνητα. Σε απαλές επιφάνειες, οι οδηγοί μπορούν να ενεργοποιήσουν αυτή τη λειτουργία και να περιστρέψουν το αυτοκίνητο γύρω από τον άξονά του χρησιμοποιώντας τα paddles - αλλά μέχρι να ολοκληρωθούν δύο πλήρεις κύκλοι.

Ένα λιγότερο εντυπωσιακό αλλά πιθανώς πιο πρακτικό χαρακτηριστικό είναι το G-Steering, το οποίο χρησιμοποιεί τον εσωτερικό πίσω τροχό για να μειώσει την ακτίνα στροφής. Επιπλέον, η Mercedes εξοπλίζει την G 580 με μια λειτουργία Crawl, παρόμοια με το Trail Control της Ford, επιτρέποντας μια σταθερή ταχύτητα 8 km/h όταν το αυτοκίνητο κινείται σε ανώμαλο έδαφος.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/b079304c37348ef02da88db001a48ab1.jpeg

Έχει κοντό κιβώτιο, έχει και κλείδωμα διαφορικού

Τα ηλεκτρικά οχήματα ήδη ξεχωρίζουν εκτός δρόμου χάρη στην υψηλή ροπή και την ομαλή απόδοση ισχύος που έχουν εγγενώς οι ηλεκτροκινητήρες, αλλά η Mercedes ανεβάζει τον πήχη με κιβώτια δύο ταχυτήτων σε κάθε έναν από τους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες. Οι οδηγοί μπορούν να ενεργοποιήσουν το «κοντό» κιβώτιο (2:1) για εκτός δρόμου καταστάσεις, με ταχύτητα μέχρι 85 km/h, παρέχοντας στην G 580 ακόμα περισσότερη δύναμη σε χαμηλές ταχύτητες.

Μια σημαντική αλλαγή είναι η απουσία των παραδοσιακών διαφορικών, δηλαδή του μπροστά, του πίσω και του κεντρικού - εμβληματικά χαρακτηριστικά της G-Class. Τα κουμπιά που τα ελέγχουν παραμένουν εμφανή στο ταμπλό, αλλά με την τεχνολογία EQ, είναι περιττά. Ο κάθε ηλεκτροκινητήρας του τροχού επιτρέπει τον ακριβή έλεγχο της ροπής, δημιουργώντας τα «εικονικά κλειδώματα διαφορικού» της Mercedes που λειτουργούν αυτόματα.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/bdf7d4cb5484235de4e8ac041c64001c.jpeg

Οι γωνίες προσέγγισης και αναχώρησης (32 και 30,7 μοίρες αντίστοιχα) υπερβαίνουν την κανονική G-Class, ενώ μπορεί να βυθιστεί περισσότερο στο νερό. Συγκεκριμένα, περνάει με άνεση ακόμα και σε βάθος 85 εκατοστών, τη στιγμή που η θερμική φτάνει μέχρι τα 70 εκατοστά, παρά το γεγονός ότι η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη μόλις κατά 0,76 εκατοστά.

Οι εκπληκτικές επιδόσεις της ηλεκτρικής G-Class

Μπορεί η ηλεκτρική G-Class να διαπρέπει εκτός δρόμου, όμως η G 580 υπόσχεται και εντυπωσιακές επιδόσεις. Ο χρόνος για την επιτάχυνση 0-100 km/h είναι μόλις 4,7 δευτερόλεπτα. Αναμενόμενα, η τόσο τετράγωνη σχεδίαση δεν έχει θετική επίπτωση στην αυτονομία, αν και αυτό το πρόβλημα έρχεται να αμβλύνει σε σημαντικό βαθμό η πολύ μεγάλη μπαταρία.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/d80a476667cf986520c95e9406e40da6.jpeg

Η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι στις 116 kWh, με την αυτονομία να φτάνει τα 460 km. Βέβαια, η φόρτιση γίνεται ταχύτατα με ισχύ μέχρι και 200 kW, Οπότε οι στάσεις που απαιτούνται είναι σύντομες.

Αεροδυναμικές παρεμβάσεις από τη Mercedes-Benz

Για την προστασία της μεγάλης μπαταρίας χρησιμοποιείται μία αεροδυναμικά σχεδιασμένη πλάκα, από ένα «έξυπνο μίγμα υλικών που χρησιμοποιεί και άνθρακα». Αυτή η πλάκα πάχους μίας ίντσας και βάρους 57,6 κιλών, συγκρατείται πάνω στο πλαίσιο τύπου σκάλας με 50 βίδες και είναι σημαντικά ελαφρύτερη από μια συμβατική ατσάλινη πλάκα (η Mercedes δεν αναφέρει πόσες βίδες θα απαιτούνταν σε αυτήν την περίπτωση).

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/e0cc05afac678a0788b6bbbe5d1885b5.jpeg

Η αεροδυναμική του αυτοκινήτου βελτιώνεται σε κάποιο βαθμό με χαρακτηριστικά όπως οι «κλειστές» ζάντες, η ειδική επένδυση στην κολώνα Α και ένα πίσω spoiler, επιλογές που μειώνουν τον συντελεστή οπισθέλκουσας στο 0,44 - μια βελτίωση κατά 0,04 σε σχέση με την εκδοχή με βενζίνη και 0,07 καλύτερη από την προηγούμενη G-Class. Αν και δεν μπορεί να χαρακτηριστεί αεροδυναμικό, αυτοί οι αριθμοί είναι σεβαστοί για ένα SUV με τον αεροδυναμικό προφίλ τούβλου βάρους 3,5 τόνων.

Η τεχνολογία είναι παντού

Φυσικά η ηλεκτρική G-Class ξεχειλίζει από τεχνολογία, με μια προαιρετική λωρίδα φωτός ενσωματωμένη στη γρίλια και ένα νέο «design box». Αυτό μπαίνει στη θέση της κλασικής ρεζέρβας, στην πόρτα του πορτ μπαγκάζ, ώστε εκεί να αποθηκεύονται τα καλώδια. Προαιρετικά οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν την κλασική βάση για τη ρεζέρβα. Η αλλιώς σιωπηλή G-Class αποκτά επίσης μια σουίτα εξατομικευμένων ήχων για να αντισταθμίσει την απουσία του κινητήρα (ευτυχώς απενεργοποιημένη εξ' ορισμού κατά την οδήγηση εκτός δρόμου).

Η τιμολόγηση παραμένει ακόμη κρυφή, αλλά αναμένεται να αντικατοπτρίζει το premium επίπεδο της G-Class.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/79a1e0c43a55fd205999a3de5b8b0fbb.jpeg

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...