Η «μάχη» του αερίου: Renault Captur με LPG ή SEAT Arona με CNG; Ποιο προτιμάς;

Δύο B-SUV που έχουν παραπλήσια ισχύ, χώρους και τεχνολογικό επίπεδο, δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας και δίνουν έμφαση στην οικονομία.

  • -
  • -
Η «μάχη» του αερίου: Renault Captur με LPG ή SEAT Arona με CNG; Ποιο προτιμάς;

Με το κόστος της βενζίνης να διατηρείται σε πολύ υψηλό επίπεδο, τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα είναι η λύση που εξετάζουν όλο και περισότεροι. Μπορεί να έχει αυξηθεί και το κόστος του CNG και του LPG στο πρατήριο, σε σχέση με το παρελθόν, όμως η τελική επιβάρυνση της τσέπης του οδηγού είναι τελικά μικρότερη σε σχέση με ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο. Το Renault Captur και το SEAT Arona είναι δύο άκρως δημοφιλή B-SUV που «παίζουν» εδώ και χρόνια στις πρωταγωνιστικές θέσεις της κατηγορίας τους στη χώρα μας.

Όποιος θέλει χαμηλά καθημερινά έξοδα μετακίνησης, μπορεί να δει πολύ σοβαρά την περίπτωση του Renault Captur στην έκδοση LPG που καίει υγραέριο, αλλά και εκείνη του SEAT Arona TGI, που καίει φυσικό αέριο (CNG). Πρόκειται για δύο καύσιμα με χαμηλή τιμή που εξοικονομούν χρήματα έναντι της πολύ ακριβότερης βενζίνης. Παράλληλα λόγω των αποδοτικών, καθαρών κινητήρων, εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους και κανένα από τα δύο μοντέλα δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.

Αμφότερα χρησιμοποιούν και αμόλυβδη ως εναλλακτικό καύσιμο (έχουν ξεχωριστό ντεπόζιτο βενζίνης), αλλά κάπου εδώ σταματάνε οι ομοιότητες. Το πλεονέκτημα του Renault (από 21.560 €) είναι ότι τα πρατήρια που πουλάνε υγραέριο είναι σαφώς περισσότερα και βρίσκονται «απλωμένα» σε όλη την Ελλάδα. Επίσης, έχει κανονικό ντεπόζιτο βενζίνης (48 λίτρα) έναντι των μόλις 9 λίτρων που χωράει η αντίστοιχη δεξαμενή του SEAT (έχει καθαρά εφεδρικό χαρακτήρα).

To Arona TGI (από 19.290 €) από τη δική του πλευρά επιδεικνύει ακόμη πιο… φιλικό προς την τσέπη χαρακτήρα λόγω του φθηνότερου CNG, ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα, που οι τιμές του φυσικού αερίου καταγράφουν ιστορικά υψηλά. Οι δεξαμενές του «φουλαρισμένες» επαρκούν για περίπου 350-370 χιλιόμετρα ρεαλιστικής αυτονομίας και τα επιβλαβή αέρια που βγαίνουν από την εξάτμιση είναι ακόμη χαμηλότερα από ότι στο Captur.

Εμείς τα δοκιμάσαμε και τα δύο και βιώσαμε από πρώτο χέρι το συναίσθημα του να κάνεις χιλιόμετρα… αβέρτα, χωρίς να σε νοιάζει το καύσιμο, αφού ξέρεις πως έτσι κι αλλιώς τα χρήματα που θα βγάλεις από το πορτοφόλι σου θα είναι τα ελάχιστα δυνατά. Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε την αναλυτική δοκιμή κάθε μοντέλου με ένα κλικ στη φωτογραφία του και στη συνέχεια, μοιραστείτε μαζί μας την προτίμησή σας ψηφίζοντας στο poll που βρίσκεται στο τέλος του άρθρου.  

Renault Captur



SEAT Arona TGI

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...