BMW X3 & X4: Με νέα εμφάνιση και περισσότερη ροπή για τις εκδόσεις Μ

Ανανεωμένη σχεδίαση και αναβαθμισμένο επίπεδο εξοπλισμού με κύριο χαρακτηριστικό τις σύγχρονες τεχνολογίες είναι τα στοιχεία που διακρίνουν τις νέες BMW X3 και X4

  • -
  • -

Την ανανεωμένη έκδοση των Χ3 και Χ4 παρουσίασε η BMW, σε μία προσπάθεια φρεσκαρίσματος των πολυτελών SUV της, έτσι ώστε να παραμείνουν επίκαιρα στην εξαιρετικά ανταγωνιστική κατηγορία. Την ίδια ώρα, οι κορυφαίες εκδόσεις με το χαρακτηριστικό Μ Competition, εκτός από τις κλασσικές στιλιστικές παρεμβάσεις που καθιστούν ξεχωριστά τα μοντέλα της σειράς, έχουν δεχθεί τις περιποιήσεις του τεχνικού τμήματος του M Division με στόχο τη βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα.

Ας ξεκινήσουμε, όμως, από τις «απλές» εκδόσεις των X3 και X4, οι οποίες πλέον υιοθετούν τη νεότερη φιλοσοφία της γερμανικής εταιρείας. Αυτό σημαίνει ότι τα εμπρός χαρακτηριστικά νεφρά έχουν αποκτήσει μεγαλύτερες διαστάσεις και συνοδεύονται από νέα φωτιστικά σώματα. Μάλιστα, αυτά είναι κατά 10mm πιο λεπτά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ενώ από το βασικό εξοπλισμό διαθέτουν τεχνολογία LED. Φυσιολογικά, ανασχεδιασμένος είναι και ο εμπρός προφυλακτήρας, με το μεγαλύτερο μέρος της επιφάνειες του να είναι βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ μία σειρά από προστατευτικά ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα και των δύο μοντέλων.



Αντίστοιχα, τελείως καινούργια σχεδίαση έχουν τα πίσω φωτιστικά σώματα, ενώ νέος είναι και ο προφυλακτήρας που φιλοξενεί νέες μεγαλύτερων διαστάσεων εξατμίσεις. Στην περίπτωση της X4 αυτό που αλλάζει συγκριτικά με την Χ3 είναι το μεγαλύτερο κατά 43 mm μήκος, αλλά και το γεγονός ότι βρίσκεται 55 mm πιο κοντά στο δρόμο. Οι ουσιαστικές διαφορές ανάμεσα στα δύο μοντέλα εντοπίζονται στο πίσω μέρος, το οποίο στην περίπτωση της Χ4 έχει ανασχεδιαστεί με στόχο την ανάδειξη του σπορ χαρακτήρα της.



Όπως είναι απολύτως λογικό, αντίστοιχες αλλαγές συναντάμε και στο εσωτερικό, με την εικόνα να θυμίζει τη νεότερη γενιά της σειράς 4, από την οποία έχουν δανειστεί τα περισσότερα στοιχεία. Συγκεκριμένα, διαθέτουν τη νέα κεντρική οθόνη αφής διάστασης 10,25’’ στη βασική έκδοση και 12,3’’ προαιρετικά. Τέλος μικρές αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί σε επίπεδο εργονομίας και άνεσης. Περνώντας στα μηχανικά μέρη, και τα δύο μοντέλο θα εφοδιάζονται με κινητήρες που κάνουν χρήση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V, ενώ θα προσφέρονται και σε εκδόσεις plug-in.



Στη βάση της γκάμας συναντάμε την ΧDrive20i με τον δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα απόδοσης 184 ίππων, ενώ διαθέσιμη είναι στην έκδοση XDrive30i με 244 ίππους και την XDrivem40i με απόδοση 360 ίππων. Όσον αφορά τους πετρελαιοκινητήρες, αμφότερα τα μοντέλα θα είναι διαθέσιμα με τρία διαφορετικά σύνολα, απόδοσης 190, 286 και 340 ίππων, αντίστοιχα. Παράλληλα, θα προσφέρονται και στην έκδοση plug-in με τη συνδυαστική ισχύ των 245 ίππων και την αυτονομία των 50 km αποκλειστικά με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι στο βασικό εξοπλισμό όλες ο εκδόσεις κάνουν χρήση του συστήματος τετρακίνησης της BMW, ενώ συνδυάζονται με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

 

Και οι… εκρηκτικές version!

Οι κορυφαίες εκδόσεις των X3 και X4 φυσικά συνοδεύονται από το χαρακτηριστικό Μ Competition. Εκτός από τις σχεδιαστικές αλλαγές που εντοπίσαμε και στις απλές εκδόσεις, οι εκρηκτικές εκδοχές των γερμανικών SUV διαθέτουν μία σειρά από αλλαγές στον κινητήρα. Συγκεκριμένα, με τη χρήση του ελαφρύτερου εκκεντρεφόρου των νέων Μ3 και Μ4, αλλά και διαφοροποιήσεις στην κυλινδροκεφαλή η ισχύς παραμένει στους 510 ίππους, αλλά η ροπή του τρίλιτρου εξακύλινδρου συνόλου έχει αυξηθεί σημαντικά. Συγκεκριμένα, σήμερα αποδίδει 650 Nm (50 Nm περισσότερα σε σχέση με το παρελθόν) σε ένα εύρος από τις 2.750 έως και τις 5.500 rpm. Τα πρώτα 100 km από στάση έρχονται και στις δύο περιπτώσεις σε μόλις 3,8 sec, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς, ενώ το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων έχει δεχθεί τις απαραίτητες αναβαθμίσεις από το τμήμα του M Division.



Η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση της M Sport περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό και συνδυάζεται με το σύστημα διεύθυνσης M Servotronic. Μάλιστα, η BMW έχει προσθέσει ένα επιπλέον πρόγραμμα οδήγησης, το οποίο και επιτρέπει την πλαγιολίσθηση και το ντριφτ! Οι τροχοί έχουν διάσταση 21 ιντσών, ενώ αναβαθμισμένα είναι και τα φρένα. Όσον αφορά τις σχεδιαστικές αλλαγές, και στις δύο περιπτώσεις είναι σχεδόν αδύνατο να μη διακρίνεις τη διαφορά σε σχέση με τις απλές εκδόσεις. Έντονα αεροδυναμικά στοιχεία σε όλο το αμάξωμα μαρτυρούν τη διαφορά και το χαρακτήρα των μοντέλων, συνδυάζοντας το σπορτίφ χαρακτήρα με την αύρα πολυτέλειας ενός μοντέλου αυτής της κατηγορίας. Κάτι που ισχύει και για το εσωτερικό των δύο νέων μοντέλων της BMW, που ουσιαστικά τηρούν την παράδοση της γερμανικής εταιρείας σε επίπεδο ποιότητας, υλικών και σχεδίασης.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...