Hyundai i20 N: Με 204 ίππους και οδηγοκεντρικό χαρακτήρα (video)

Το πολυαναμενόμενο Hyundai i20 N παρουσιάστηκε επίσημα και οι προδιαγραφές του καθιστούν σαφές ότι πρόκειται για μία κατασκευή αντάξια της παράδοσης που δημιουργεί το N Division

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Όταν η Hyundai παρουσίασε την πρώτη δημιουργία του N Division, το γνωστό πλέον i30 N, οι περισσότεροι γέλασαν διακριτικά. Βλέπετε, δεν μπορούσαν να φανταστούν ότι η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία θα σχεδίαζε και θα κατασκεύαζε ένα ενδιαφέρον και οδηγοκεντρικό μοντέλο. Βέβαια, η απόφαση τους να δώσουν τα κλειδιά του N Division στον Albert Biermann της BMW M Motorsport, είχε ευεργετικά αποτελέσματα. Σήμερα το Hyundai i30 N θεωρείται ένα από τα κορυφαία hot hatch της εποχής μας, έχοντας αποσπάσει διθυραμβικά σχόλια.


Για αυτόν ακριβώς το λόγο, η παρουσία της νεότερης δημιουργίας της Hyundai με το λογότυπο «Ν» είχε προκαλέσει μεγάλο ντόρο πριν ακόμα την παρουσίαση του. Όμως, το πλήρωμα του χρόνου έφτασε και η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία έδωσε στη δημοσιότητα εικόνες και τις προδιαγραφές του νέου της μοντέλου, οι οποίες το καθιστούν εξαιρετικά ενδιαφέρον και πολλά υποσχόμενο!


Ακόμα και η απλή έκδοση του i20 ξεχωρίζει για τη σχεδίαση της. Στην περίπτωση της έκδοσης Ν ενισχύονται τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, με το αποτέλεσμα να είναι εξαιρετικά θελκτικό. Φυσικά και είναι ευδιάκριτα τα συγγενικά στοιχεία με το i30 N, ακολουθώντας την παράδοση που δημιουργεί το N Division. Ο εμπρός προφυλακτήρας με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα, όπως και το χαμηλό σπόιλερ μπροστά, με την κόκκινη γραμμή που συνεχίζεται στο πλαϊνό μαρσπιέ και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, είναι τα πρώτα στοιχεία που άμεσα εντοπίζει κανείς. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει o διαφοροποιημένος προφυλακτήρας με τον διαχύτη, την οβάλ εξάτμιση και τη μεγάλη αεροτομή στην 5η πόρτα.


Στο εσωτερικό, το τριάκτινο τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη και με τα κουμπιά επιλογής των προγραμμάτων οδήγησης μαρτυρά τη διαφορά, ενώ ο οδηγός έχει μπροστά του ψηφιακό πίνακα οργάνων. Μάλιστα, η απεικόνιση αλλάζει ανάλογα με το πρόγραμμα. Μεταλλικός είναι ο επιλογέας του κβωτίου, ενώ το ίδιο ισχύει και για τα πεντάλ, με τα τύπου μπάκετ καθίσματα να ολοκληρώνουν τη σπορ εικόνα του εσωτερικού.


Για να περάσουμε στα πιο… σοβαρά, κάτω από το εμπρός καπό συναντάμε τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.600 cc, ο οποίος και αποδίδει 204 ίππους και 275 Nm ροπής. Αν συνυπολογίσουμε ότι το βάρος του αγγίζει τα 1.190 κιλά, εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι διαθέτει κορυφαία αναλογία κιλών ανά ίππο. Είναι χαρακτηριστικό ότι για τα πρώτα 100 km από στάση απαιτούνται 6,7 sec, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 230 km/h. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι η ροπή των 275 Nm είναι διαθέσιμη από χαμηλά, και συγκεκριμένα από τις 1.750 rpm έως τις 4.500 rpm. Το κιβώτιο είναι χειροκίνητο και έχει δεχθεί μία σειρά από αλλαγές για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στην αυξημένη ισχύ και ροπή. Με δεδομένο το γεγονός ότι η κίνηση μεταδίδεται από τους εμπρός τροχούς, το i20 N εφοδιάζεται προαιρετικά και με μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Ενδιαφέρον έχει η προσθήκη launch control, αλλά και του Rev Matching. Το πρώτο εξασφαλίζει ιδανική εκκίνηση από στάση, ενώ το δεύτερο διατηρεί ψηλά τις στροφές του κινητήρα κατά την επιλογή μικρότερης σχέσης, παραμένοντας στο ωφέλιμο εύρος. Παράλληλα, το σύστημα πέδησης έχει ρυθμιστεί με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να επιτρέπεται η χρήση του φρένου με το αριστερό πόδι! Τα ελαστικά έχουν διάσταση 215/40/18 και έχουν εξελιχθεί από την Pirelli αποκλειστικά για το i20 N.


Το πρόγραμμα N Grin Control, προσφέρει στον οδηγό πέντε επιλογές: Normal, Eco, Sport, N και N Custom. Μέσα από το συγκεκριμένο σύστημα διαφοροποιούνται παράμετροι που έχουν να κάνουν με τον κινητήρα, το σύστημα ευστάθειας, τον ήχο και το βάρος του συστήματος διεύθυνσης. Σημειώστε, ότι για όσους περισσότερο μυημένους υπάρχει η δυνατότητα να απενεργοποιηθεί πλήρως το σύστημα ευστάθειας.


Για να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις, το i20 N έχει δεχθεί μία σειρά από ενισχύσεις σε δώδεκα σημεία του αμαξώματος, αυξάνοντας σε μεγάλο βαθμό τη στρεπτική του ακαμψία. Το ίδιο ισχύει και για την εμπρός ανάρτηση, που διαθέτει διαφορετική γεωμετρία και σημεία στήριξης, με μεγαλύτερο κάμπερ και μεγαλύτερης διαμέτρου αντιστρεπτική. Τέλος, οι δίσκοι έχουν 40 mm μεγαλύτερη διάσταση σε σχέση με αυτούς ενός απλού i20, ενώ διαφοροποιημένο είναι και το σύστημα διεύθυνσης.

Η νεότερη γενιά του i20 N, που είναι φανερό ότι έχει βάλει στο στόχαστρο τον βασιλιά της κατηγορίας το Ford Fiesta ST, θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη την άνοιξη του 2021.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...