Ford Puma ST: Ήρθε η νέα «καυτή» έκδοση των 200 ίππων (video)

Με σωθικά από το Fiesta ST, η νέα κορυφαία έκδοση του crossover φαίνεται πολλά υποσχόμενη

  • -
  • -

To Puma έρχεται να γίνει το τρίτο μοντέλο που φέρει το σήμα ST στην Ελλάδα, μετά το Focus και το Fiesta. Η κορυφαία έκδοση που μπορούσε να αγοράσει κανείς μέχρι στιγμής ήταν η mild-hybrid των 155 ίππων, με τον χιλιάρη ΕcoΒoost. Τώρα, στην κορυφή των εκδόσεων έρχεται το καυτό ST, με τον κινητήρα 1.500 κυβικών που βρίσκουμε στο «καυτό» Fiesta, να κρύβεται κάτω από το καπό. Η ισχύς έχει παραμείνει ίδια, στους 200 ίππους, με την ροπή να σκαρφαλώνει στα 320 Nm, σε σχέση με τα 290 του Fiesta. Γεγονός που βοηθάει το κατά 96 κιλά βαρύτερο Puma, να ισοφαρίσει το μικρότερο Fiesta στον χρόνο που χρειάζεται για τα πρώτα 100 km/h (6,7 sec), ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 220km/h.

Όπως και στο Fiesta, η δύναμη περνάει στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων. Η αρχιτεκτονική του αλουμινένιου τρικύλινδρου κινητήρα προσφέρει με φυσικό τρόπο υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές, ενώ οι επιδόσεις του αυξάνονται με την βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή και μιας ενσωματωμένης πολλαπλής εξαγωγής που ελαχιστοποιεί την απόσταση την οποία διανύουν τα καυσαέρια από τους κυλίνδρους προς τον υπερσυμπιεστή. Και οι δύο αυτές τεχνολογίες επιφέρουν την ταχύτερη αύξηση της πίεσης υπερπλήρωσης ελαχιστοποιώντας συγχρόνως την υστέρηση απόκρισης του τούρμπο.

up


Αν και η κορυφαία ST έκδοση χάνει την τεχνολογία mild-hybrid του St-line, η καινοτομία που επιτρέπει την απενεργοποίηση κυλίνδρου σταματά αυτόματα την παροχή καυσίμου και τη λειτουργία των βαλβίδων σε έναν από τους θαλάμους καύσης σε συνθήκες μειωμένου φορτίου, όπως στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με μικρές απαιτήσεις από τον κινητήρα. Η τεχνολογία αυτή μπορεί να απενεργοποιεί ή να ενεργοποιεί ξανά έναν κύλινδρο σε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου, 20 φορές ταχύτερα από το ανοιγόκλειμα του ματιού, εξοικονομώντας καύσιμο και συμβάλλοντας σε μία εκτιμώμενη κατανάλωση της τάξης των 6,0 l/100 km και εκπομπή CO 2 134 g/km στον κύκλο NEDC (6,9 l/100 km και 155 g/km στο πρωτόκολλο WLTP). 1 Επίσης, ένα φίλτρο σωματιδίων ταχείας ενεργοποίησης μειώνει τις εκπομπές σωματιδίων.

Παράλληλα, με τη χρήση συστήματος ενεργού βαλβίδας στην εξάτμιση ενισχύεται ο συναρπαστικός σπορ ήχος του τρικύλινδρου κινητήρα, βελτιώνοντας έτσι περαιτέρω την οδηγική εμπειρία. Η Ford Performance ρύθμισε τον ήχο της εξάτμισης ώστε να εναρμονίζεται καλύτερα με τον εξευγενισμένο SUV χαρακτήρα του νέου Puma ST, με αποτέλεσμα να είναι σχεδόν 1 decibel πιο αθόρυβο από το Fiesta SΤ.

Ακόμη μία πρωτοπορία του νέου μοντέλου στην κατηγορία, όντας το μοναδικό που εξοπλίζεται με αυτό, είναι το προαιρετικό διαφορικό περιορισμένη ολίσθησης (LSD), το οποίο λειτουργεί συνεργατικά με ένα σύστημα torque-vectoring, με σκοπό την όσο το δυνατό μεγαλύτερη μείωση της υποστροφής και την αύξηση της πρόσφυσης.

Επεμβάσεις έχουν γίνει και στα ελαστικά παρεμβύσματα της ανάρτησης, στο σύστημα διεύθυνσης, που είναι ταχύτερο κατά 25% σε σχέση με εκείνο των μικρότερων εκδόσεων, καθώς και στους δίσκους των φρένων (οι εμπρός έχουν μεγαλύτερη κατά 17% διάμετρο, φτάνοντας στα 325 χλστ., με τα πίσω να αγγίζουν τα 271 χλστ.). Την ίδια στιγμή, ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας έχει αναβαθμισμένη στρεπτική ακαμψία που φτάνει στα 2.000 Nm/deg, τιμή βελτιωμένη άνω του 40% συγκριτικά με εκείνη του Fiesta ST και κατά 50% σε σχέση με αυτή του βασικού Puma. Επίσης, μία αντιστρεπτική δοκός με διάμετρο 28 χλστ. βρίσκεται ενσωματωμένη στο τμήμα σχήματος U του άξονα, ενώ εμπρός συναντάται μια αντίστοιχη με διάμετρο 24 χλστ.

side

Όπως και στις βασικές εκδόσεις, το νέο Puma ST προσφέρει προγράμματα οδήγησης: Eco, Normal, Sport και Track. Την διαφορά κάνουν οι ρυθμίσεις Slippery και Trail, τις οποίες αντικαθιστά η ρύθμιση Track. Κατά την παρούσα ρύθμιση απενεργοποιείται το Traction control, ενώ το σύστημα ευστάθειας μειώνει τις επεμβάσεις του στο ελάχιστο. Εάν επιλέξετε και το προαιρετικό performance pack, τότε το όχημα εξοπλίζεται και με Launch control.

Ο σπορ χαρακτήρας του Puma, σε ST trim αναδεικνύεται ακόμη περισσότερο. Στον εμπρός προφυλακτήρα βρίσκουμε ένα ενσωματωμένο splitter της Ford Performance, το οποίο καταφέρνει να αυξήσει την αεροδυναμική πίεση κατά 80 %, προσφέροντας έτσι, καλύτερη σταθερότητα, αλλά και ελκτική πρόσφυση.

Στο πίσω βρίσκουμε έναν διαφορετικού χρώματος διαχύτη, πάνω στο οποίο έχουν προσαρμοστεί δύο εξατμίσεις, μία μεγαλύτερη αεροτομή στο τελείωμα της οροφής, βελτιώνοντας την αεροδυναμική, ενώ το πακέτο συμπληρώνουν οι ζάντες 19 ιντσών, που πατάνε πάνω σε ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S. Επίσης, οι άνω και κάτω γρίλιες στο εμπρός μέρος, σήμα κατατεθέν των μοντέλων ST, είναι σχεδιασμένες με γνώμονα την παροχή βελτιωμένης ψύξης στον κινητήρα.

interior

Στο εσωτερικό, τα θερμαινόμενα σπορ καθίσματα της Recaro με ανάγλυφο το λογότυπο ST, παρέχουν σταθερότητα στο σώμα των εμπρός επιβατών, εξασφαλίζοντας την απαραίτητη πλευρική στήριξη. Τα μαρσπιέ με την αναγραφή της ονομασίας Ford Performance, το δερμάτινο flat-bottomed και ο επιλογέας του κιβωτίου με την υπογραφή ST ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό, όπως και οι Metal Grey ραφές στα καθίσματα, στο άνω τμήμα του επιλογέα καθώς και στα πατάκια με το σήμα ST. Από εκεί και πέρα, το «καυτό» Puma εξοπλίζεται με όλες τις τεχνολογίες και πρακτικές λύσεις που γνωρίσαμε στα μικρότερα αδέλφια της οικογένειας, όπως τα MegaBox στο χώρο αποσκευών των 456 λίτρων.

Δείτε αναλυτικά την παρουσίαση του νέου μοντέλου στο επίσημο video της Ford που ακολουθεί.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...