Έφτασαν στην Ελλάδα τα νέα Audi RS 5 Coupe και RS 5 Sportback

Με 450 ίππους, εκρηκτικές επιδόσεις και τιμές που ξεκινούν από...

  • -
  • -

Η Audi ανανέωσε τις γρήγορες εκδόσεις του A5 με τα διακριτικά RS 5, τόσο στην Coupe εκδοχή του, όσο και στη Sportback. Επιλεκτικές κινήσεις αναβάθμισαν εξωτερικά την αισθητική του μοντέλου, ενώ νέα είναι η τεχνολογία του συστήματος πολυμέσων όσον αφορά το εσωτερικό.

Τα RS 5 τώρα εξοπλίζονται με φώτα Matrix LED ή προαιρετικά με Laser. Η μονοκόμματη μάσκα με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα και τα μαύρα γυαλιστερά στοιχεία κυριαρχεί στο εμπρός μέρος. Έμφαση έχει δοθεί στην αεροδυναμική, με το συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι 0,32.

Τη σπορ εικόνα του μοντέλου συμπληρώνουν τα φουσκωμένα κατά 15 mm φτετά, τα πλαϊνά μαρσπιέ και ο ανασχεδιασμένος πίσω προφυλακτήρας με το diffuser και τις δυο εξατμίσεις. Έμφαση έχει δοθεί στη διατήρηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα, με το RS 5 Coupe να ζυγίζει 1.707 κιλά και το RS 5 Sportback 1.742. Επιπλέον, για περαιτέρω μείωση του βάρους είναι διαθέσιμη και μια οροφή από πολυμερές ενισχυμένο με ίνες άνθρακα (CFRP) που “κόβει” άλλα 4 κιλά και χαμηλώνει το κέντρο βάρους.

Οι εξωτερικές διαστάσεις παρέμειναν ουσιαστικά αμετάβλητες. Το Coupe έχει μήκος 4,72 m, πλάτος 1,87 m και ύψος 1,37 m., ενώ το Sportback είναι μακρύτερο (4,78 m) και ψηλότερο (1,40 m). Ο χώρος αποσκευών είναι 410 λίτρα και 465 λίτρα αντίστοιχα.

Στο εσωτερικό οι γραμμές κυριαρχούν, όπως και το γκρι ή μαύρο χρώμα, ενώ η προαιρετική πανοραμική οροφή φροντίζει να μπει περισσότερο φως στην καμπίνα. Τα καθίσματα διακρίνονται για την στήριξη και την άνεση που προσφέρουν, με την εικόνα τους να ενισχύουν οι στάνταρ επενδύσεις δέρματος και Alvantara.

Οι δυο μεγάλες οθόνες δεσπόζουν στο ταμπλό. Στο κέντρο συναντάμε μια αφής MMI 10,1 ιντσών, η οποία διακρίνεται για την ευχρηστία που προσφέρει και μια 12,3 ιντσών, στη θέση του πίνακα οργάνων. Μέσω του πολυλειτουργικού τιμονιού, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε πολλές προβολές και να εμφανίσει επιπλέον οθόνες ειδικής λειτουργίας, όπως η τρέχουσα κατάσταση της πίεσης των ελαστικών, η ροπή, η έξοδος, η θερμοκρασία λαδιού κινητήρα, η πίεση ώθησης, οι δυνάμεις g. Επιπλέον, εμφανίζονται η επιτάχυνση και οι χρόνοι γύρου σε πίστα.

Κάτω από το εμπρός καπό βρίσκεται ο twin-turbo V6 κινητήρας των 3,9 λίτρων, που αποδίδει 450 ίππους και 600 Nm ροπής! Οι επιταχύνσεις είναι καταιγιστικές, με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται σε 3,9 sec και τη μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h, ενώ υπάρχει προαιρετικά η δυνατότητα επέκτασης στα 280 km/h.

Για τη μετάδοση φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων Tiptronic, με λειτουργίες D, S ή τη δυνατότητα χειροκίνητης αλλαγής μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Αυτό στέλνει τη δύναμη και στους τέσσερις τροχούς του γνωστού συστήματος quattro της Audi. Σε κανονική λειτουργία οδήγησης, το κεντρικό διαφορικό κατανέμει δυνάμεις λίγο περισσότερο προς τα πίσω - 40% καταλήγει στον εμπρόσθιο άξονα και 60% στον πίσω. Εάν η ολίσθηση εμφανιστεί σε έναν άξονα, το μεγαλύτερο μέρος της ροπής μετατοπίζεται γρήγορα στον άλλο - μέχρι 70% προς τα εμπρός ή έως 85% προς τον πίσω.

Η ανάρτηση RS sport πέντε συνδέσμων είναι κατασκευασμένη κυρίως από αλουμίνιο και σε σχέση με το S5 είναι κατά 15% πιο σφιχτή, όσον αφορά τα αμορτισέρ. Επιπλέον, το Audi drive select επηρεάζει τη διαχείριση του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, το υδραυλικό τιμόνι, την ανάρτηση, το αθλητικό διαφορικό quattro, τον ήχο του κινητήρα και τον αυτόματο κλιματισμό. Υπάρχουν πέντε προφίλ διαθέσιμα: Comfort, Auto, Dynamic, καθώς και δύο νέες, λειτουργίες “RS1” και “RS2”, οι οποίες είναι παραμετροποιήσιμες από τον οδηγό. Τέλος, πλούσιο είναι και το ρεπερτόριο του RS 5 όσον αφορά τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που ξεπερνούν τα 30.

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...