Τα πάντα για το νέο Opel Astra

Είναι πολλά περισσότερα από όσα η εμφάνισή του υπόσχεται. Μια σειρά νέων σύγχρονων κινητήρων και νέων κιβωτίων που το καθιστούν ιδιαίτερα αποδοτικό

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το Opel Astra ανανεώθηκε, διατηρώντας το γνώριμο προφίλ του, αλλάζοντας όμως ριζικά τα μηχανικά του μέρη. Εντελώς νέα είναι η γκάμα των κινητήρων, βενζίνης και diesel, ενώ προστέθηκαν και δύο νέα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, ένα CVT και ένα κλασικό με εννέα σχέσεις. Στη νέα γενιά του παρουσιάζεται ιδιαίτερα αποδοτικό και οικονομικό, με χαμηλού ρύπους και κατανάλωση.


Ταξιδέψαμε στην Φρανκφούρτη και βρεθήκαμε στην Έκθεση Αυτοκινήτου για να παρακολουθήσουμε την παγκόσμια πρώτη του ανανεωμένου Astra. Η αισθητική του σίγουρα δεν μαρτυρά τις αλλαγές που έχουν γίνει σε βάθος, κάτω από μανδύα του γερμανικού μοντέλου. Μετά από τέσσερα χρόνια που βρίσκεται στην αγορά, έχει περάσει τις εξετάσεις του κοινού, όπως υποστηρίζουν οι άνθρωποι της Opel και οι μεγάλες αισθητικές αλλαγές δεν κρίθηκαν αναγκαίες.

Οι μικρότερες ωστόσο που έγιναν, εστιάζονται στον εμπρός προφυλακτήρα, με το φιλέτο χρωμίου που ξεκινάει από το κεντρικό σήμα να εισχωρεί μέσα στα φωτιστικά σώματα, ενισχύοντας έτσι την αίσθηση του πλάτους και χαρίζοντας περισσότερη δυναμική στο μοντέλο. Πίσω από τη μάσκα υπάρχουν ενεργά κλαπέτα, που κλείνουν όταν δεν είναι έντονη η ανάγκη για ψύξη του κινητήρα, μειώνοντας έτσι το συντελεστή αεροδυναμικής. Σε συνδυασμό με τα επίπεδα τμήματα που έχουν τοποθετηθεί κάτω από το πάτωμα, κατέβασαν τον συντελεστή από Cd 0,29 που ήταν στην προηγούμενη γενιά, στο εντυπωσιακό και κορυφαίο για την κατηγορία Cd 0,26. Μάλιστα στην έκδοση Sports Tourer, δηλαδή στην station wagon εκδοχή του μοντέλου, με Cd 0,255 σημείωσαν το απόλυτο -εσωτερικό- ρεκόρ, το οποίο μέχρι τώρα, με Cd 0,26 κατείχε το Opel Calibra.

Γνώριμα είναι τα πράγματα και στο εσωτερικό του ανανεωμένου Astra, με τις αλλαγές να εστιάζονται στο πίνακα οργάνων. Εκεί τώρα, ανάμεσα στα αναλογικά όργανα που βρίσκονται στα δυο άκρα, υπάρχει μια οθόνη υψηλής ευκρίνειας 8 ιντσών. Αλλαγές στα υλικά δεν έχουν γίνει, με την ποιότητα να παραμένει υψηλού επιπέδου. Νέο είναι όμως το σύστημα infotainment το οποίο παρέχει τη δυνατότητα σύνδεσης τόσο με Android Auto, όσο και με Apple CarPlay. Ανασχεδιασμένη είναι βάση της κεντρικής κονσόλας και πιο συγκεκριμένα ανάμεσα στα καθίσματα, εκεί όπου έχει τοποθετηθεί σε κάθετη θέση μια υποδοχή ασύρματης φόρτισης κινητού. Νέα προσθήκη, ως έξτρα, αποτελεί το ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας της BOSE που… έρχεται από ανώτερη κατηγορία να αναβαθμίσει σημαντικά το επίπεδο άνεσης που προσφέρει το ανανεωμένο Astra.

Στα σπουδαιότερα τώρα που είναι οι κινητήρες. Πρόκειται για σύνολα της Opel, αφού η εξέλιξή τους είχε ξεκινήσει πριν από τη συνένωση της γερμανικής εταιρείας με τον όμιλο PSA. Οι κινητήρες που απαρτίζουν τη γκάμα του Astra είναι όλοι αλουμινένιοι, 3κύλινδροι, υπερτροφοδοτούμενοι, βενζίνης και diesel, που πληρούν τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων Euro 6d και είναι πιο αποδοτικοί με έως 21% χαμηλότερες εκπομπές CO2, συγκριτικά με το μοντέλο προηγούμενης γενιάς.

Ο πρώτος και βασικός κινητήρας βενζίνης είναι 1,2 λίτρων και είναι ο μόνος που αποτελεί προίκα από τη συνεργασία με τους Γάλλους. Είναι διαθέσιμος σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις, με απόδοση 110 ίππων και 195 Nm ροπής, 130 ίππων και 225 Nm ροπής και 145 ίππων με επίσης 225 Nm ροπής. Όλοι συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων.

Ο 1.400άρης είναι ο εντελώς νέος της Opel, που αποδίδει 145 ίππους και 236 Nm ροπής, διαθέτοντας τεχνολογία με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Αυτός συνδυάζεται με ένα νέο κιβώτιο ταχυτήτων συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT, με προσομοίωση επτά σχέσεων. Όσον αφορά τις εκπομπές CO2 των βενζινοκινητήρων ξεκινούν, σύμφωνα με το πρωτόκολλο NEDC, κάτω από το ψυχολογικό όριο των 100 gr/km (99 gr/km).

Αλλαγές έχουν και στο στρατόπεδο των diesel, εκεί όπου τη θέση του ισχυρού 1.600άρη πήρε ένας εντελώς νέος 3κύλινδρος 1.500άρης. Να σημειώσουμε ότι όλοι οι κινητήρες διαθέτουν ράβδο εξισορρόπησης προκειμένου να μειώνονται οι κραδασμοί που παρατηρούνται σε κινητήρες αυτής της αρχιτεκτονικής. Τώρα όσον αφορά τους diesel έχουν απόδοση 105 και 122 PS, με 260 και 300 Nm ροπής αντίστοιχα, ενώ οι εκπομπές CO2 ξεκινούν από 90 gr/km (NEDC). Συνδυάζονται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ υπάρχει και μια έκδοση με ένα νέο αυτόματο 9άρι για το ισχυρότερο diesel των 122 ίππων, με τη ροπή όμως σε αυτή την περίπτωση να περιορίζεται από τα 300 Nm στα 285.

Όπως μας ανακοινώθηκε, αλλαγές έχουν γίνει και στην ανάρτηση, με τοποθέτηση νέων αμορτισέρ και πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης. Το ανανεωμένο Astra εξοπλίζεται με τα νέα φωτιστικά σώματα IntelliLux LED matrix, τα οποία είναι διαθέσιμα με πιο οικονομικούς 13 watt προβολείς. Επίσης, νέα πιο μικρή αλλά με καλύτερη απόδοση και γρηγορότερη επεξεργασία είναι η κάμερα που χρησιμοποιείται εμπρός, ενώ νέα είναι και αυτή της οπισθοπορείας.

Το ανανεωμένο Opel Astra είναι αναμφίβολα πολλά περισσότερα από όσα η εμφάνισή του υπόσχεται. Οι αλλαγές στα μηχανικά μέρη το διατηρούν επίκαιρο και μάλιστα το καθιστούν άκρως ανταγωνιστικό, αφού πληρούν τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων, ενώ είναι και ιδιαίτερα αποδοτικοί. Στην Ελλάδα αναμένεται προς το τέλος Οκτωβρίου, οπότε και θα ανακοινωθούν οι τιμές του, οι οποίες αναμένεται να καθορίσουν ως ένα βαθμό και την εμπορική του πορεία.

 

Νέο Opel Astra 2019

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...