Το νέο Fiat 500X με turbo κινητήρες 120 και 150 ίππων (vid)

Νέοι κινητήρες, νέες εκδόσεις και πλούσιος εξοπλισμός για το μικρό ιταλικό SUV

  • -
  • -

Σε πλήρη ανανέωση του 500Χ προχωρά η Fiat. Το μικρό SUV φρεσκάρεται σχεδιαστικά, εφοδιάζεται με νέους turbo βενζίνης, 1.0 και 1.3 και αποκτά σύγχρονο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

Η νέα ταυτότητα του 500Χ εκφράζεται κυρίως από τα φωτιστικά σώματα που χρησιμοποιούν τεχνολογία LED. Τόσο τα φώτα ημέρας, όσο και τα πίσω φωτιστικά σώματα χρησιμοποιούν λυχνίες LED και περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Διαθέσιμα είναι και τα Full LED φώτα, τα οποία εξασφαλίζουν 20% μεγαλύτερη απόδοση φωτεινότητας σε σχέση με την τεχνολογία Xenon που χρησιμοποιούσε το προηγούμενο μοντέλο.

Στο εσωτερικό οι επιβάτες απολαμβάνουν ένα ευχάριστο περιβάλλον, το οποίο χαρακτηρίζεται από τα ποιοτικά υλικά, το υψηλού επιπέδου φινίρισμα και τις πρακτικές λύσεις αποθήκευσης. Ο νέος πίνακας οργάνων διατηρεί τη λογική των τριών κυκλικών τομέων - κύριο χαρακτηριστικό της οικογένειας 500- με τα δύο ακριανά τμήματα να φιλοξενούν τους αναλογικούς δείκτες για το ταχύμετρο και το στροφόμετρο, ενώ η κεντρική ψηφιακή οθόνη TFT των 3,5 ιντσών προσφέρει όλες τις σημαντικές πληροφορίες με ένα απλό και ξεκάθαρο τρόπο.

Εκδόσεις

Η γκάμα του νέου 500Χ περιλαμβάνει τρεις παραλλαγές: το500X Urban, με την αστική εμφάνιση, το 500X City Cross με off-road αισθητική και το 500X Cross, με τον κορυφαίο εξοπλισμό για όσους αγαπούν τις εξορμήσεις εντός και εκτός δρόμου.

Κινητήρες turbo Firefly

Το νέο 500X είναι το πρώτο μοντέλο της Fiat που εφοδιάζεται με τους νέας γενιάς υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης Firefly, χωρητικότητας 1.0 και 1.3 lt. Σχεδιάστηκαν με γνώμονα την ιδανική ισορροπία μεταξύ απόδοσης, οδηγικής απόλαυσης, αλλά και οικονομίας καυσίμου. Το αποτέλεσμα είναι τα νέα κινητήρια σύνολα να προσφέρουν υψηλή ιπποδύναμη και ροπή με ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία (20% πιο αθόρυβοι σε σχέση με αντίστοιχης απόδοσης κινητήρες diesel) και 20% χαμηλότερη κατανάλωση σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες προηγούμενης γενιάς.

Οι κινητήρες Firefly είναι προδιαγραφών Euro 6/D-TEMP και εφοδιάζονται με φίλτρο μικροσωματιδίων. Κατά την εξέλιξη τους ολοκληρώθηκαν περισσότερες από 75.000 ώρες δοκιμών σε προσομοιωτή, καθώς και 60.000 ώρες εξέλιξης με πραγματικά οχήματα που κάλυψαν 5 εκατομμύρια χλμ. σε όλο τον κόσμο, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί κορυφαίο επίπεδο αντοχής και αξιοπιστίας.

Σχεδιασμένοι γύρω από την αρχιτεκτονική ενός κυλίνδρου χωρητικότητας 0,33 λίτρων, η νέα γενιά κινητήρων είναι διαθέσιμη σε 3κυλινδρη έκδοση 1 λίτρου και 4κυλινδρη έκδοση 1,3 λίτρων. Η μικρότερη έκδοση αποδίδει 120 ίππους και 190 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Αντίστοιχα η μεγαλύτερη έκδοση αποδίδει 150 ίππους και 270 Nm ροπής και εφοδιάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT των 6 σχέσεων. Και στις δύο περιπτώσεις η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς.

Οι νέοι κινητήρες είναι κατασκευασμένοι εξ ολοκλήρου  από κράμα αλουμινίου, εξασφαλίζοντας ιδιαίτερα χαμηλό βάρος (η 3κυλινδρη έκδοση ζυγίζει μόλις 93 κιλά). Ιδιαίτερα η κεφαλή έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Teksid και είναι κατασκευασμένη με χρήση χύτευσης υψηλής πίεσης, ενώ και η βάση του κινητήρα έχει εξελιχθεί ώστε να παρέχει τον καλύτερο συνδυασμό αντοχής, χαμηλών κραδασμών και χαμηλού βάρους.

Τη γκάμα των κινητήρων βενζίνης του νέου 500X συμπληρώνει ο ανανεωμένος 1.6 E-Torq με τους 110 ίππους, προδιαγραφών Euro 6/D-TEMP, οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο. Παράλληλα το ιταλικό SUV είναι διαθέσιμο και με τον κινητήρα turbo diesel τεχνολογίας MultiJet II, χωρητικότητας 1.6 λίτρων, ο οποίος αναβαθμίστηκε με την εφαρμογή επιλεκτικού καταλύτη SCR στο επίπεδο προδιαγραφών Euro 6/D-TEMP.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας συνδυάζεται  με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT 6 σχέσεων. Για την βέλτιστη απόδοση, οι μηχανικοί της FCA συνδύασαν σε μία μονάδα τον καταλύτη SCR με ψεκασμό ουρίας (AdBlue) και το φίλτρο σωματιδίων DPF, έτσι ώστε να επιτυγχάνετε η μέγιστη δυνατή μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) και των μικροσωματιδίων (PM). Ο κινητήρας diesel του Νέου 500Χ συνδυάζει τη μέγιστη φιλικότητα προς το περιβάλλον χωρίς καμία παραχώρηση στις επιδόσεις. Τα στοιχεία ροπής - ισχύος του κινητήρα επιβεβαιώνουν την ανωτερότητα της τεχνολογίας MultiJet II, με τον κινητήρα 1.6 MultiJet II να αποδίδει 120 ίππους και 320 Nm μόλις στις  1.750 σ.α.λ.

Συστήματα υποβοήθησης οδήγησης

Δύο νέα συστήματα προσφέρονται στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Το πρώτο είναι το σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition), το οποίο ενημερώνει τον οδηγό ώστε να προσαρμόσει κατάλληλα την ταχύτητα του οχήματος (Speed Advisor) και το δεύτερο το σύστημα διόρθωσης πορείας (Lane Assist), το οποίο διορθώνει την πορεία του οχήματος αν αυτό ακούσια αλλάξει λωρίδα. Παράλληλα διαθέσιμα είναι συστήματα όπως το επόπτευσης τυφλού σημείου (Blind Spot Alert), το ενεργό σύστημα διατήρησης ασφαλούς απόστασης (Safety Distance Manager), καθώς και το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος (Autonomous Emergency Brake).

Επιπλέον, το 500Χ είναι διαθέσιμο με: σύστημα αυτόματης λειτουργίας της μεγάλης σκάλας των φώτων, σύστημα επόπτευσης τυφλού σημείου και διασταύρωσης, το οποίο χρησιμοποιεί ειδικούς αισθητήρες ώστε να ενημερώνει τον οδηγό για την πορεία άλλων οχημάτων, υπέρυθρος αισθητήρας βροχής και φωτεινότητας, κάμερα οπισθοπορείας, κορυφαίας τεχνολογίας λύσεις συνδεσιμότητας, μέσω του συστήματος πολυμέσων Uconnect με την οθόνη αφής HD LIVE των 7 ιντσών.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...