Στην Ελλάδα τα νέα BMW i3 και i3s

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης αναβαθμίζεται και αποκτά έκδοση με πιο δυναμικές επιδόσεις

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά το νέο κεφάλαιο της BMW i, με το ανανεωμένο i3 και τη νέα σπορ έκδοση i3s μας έδωσε η ελληνική αντιπροσωπεία της μάρκας. Σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας γνωρίσαμε από κοντά τα δύο ηλεκτρικά μοντέλα και παράλληλα συνομιλήσαμε με τα στελέχη της BMW για το μέλλον και το – όποιο – παρόν της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας.

Τα i3/i3s είχαν κάνει πρεμιέρα το περασμένο φθινόπωρο στην έκθεση της Φρανκφούρτης και πλέον είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά. Το i3 φέρει αισθητικές επεμβάσεις, με φώτα LED (στάνταρ), νέας σχεδίασης προφυλακτήρες και χρώματα αμαξώματος, διαφορετικές επενδύσεις στο εσωτερικό και νέο λογισμικό στο σύστημα πολυμέσων. Το i3s δείχνει πιο δυναμικό με την πρώτη ματιά, χάρη στους μεγαλύτερους τροχούς των 20 ιντσών (με ελαστικά 175/55 εμπρός και 195/50 πίσω), την μειωμένη απόσταση από το έδαφος κατά 10 mm (συνοδεύεται από σπορ ανάρτηση) και το αυξημένο κατά 40 mm μετατρόχιο. Τα παραπάνω συνοδεύονται από Sport Mode στο DSC και το traction control.

Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 170 ίππους στο i3 και 184 ίππους στο i3s. Η αντίστοιχη ροπή είναι 250 και 270 Nm. Ως αποτέλεσμα, το i3s είναι πιο γρήγορο, με 6,9 sec για το 0-100 km/h (7,3 sec για το i3) και τελική 160 km/h (150 km/h). Οι μπαταρίες έχουν χωρητικότητα 33 kWh, προσφέροντας θεωρητική αυτονομία 300 km (200 km σε ρεαλιστικές συνθήκες). Η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας του νέου BMW i3 στο μικτό κύκλο NEDC κυμαίνεται μεταξύ 13,6 και 13,1 kWh για κάθε 100 km. Βέβαια συνεχίζεται η διάθεση του i3 Rex, με κινητήρα που λειτουργεί ως γεννήτρια για επέκταση της αυτονομίας (άνω των 400 km).

Υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης των BMW i3 σε απλή οικιακή πρίζα, όμως το δίκτυο δεν είναι ασφαλές και οι ώρες φόρτισης πολλές. Με τον φορτιστή wallbox της BMW i, οι ώρες φόρτισης για το 80% της μπαταρίες κυμαίνονται είναι 3, 4 και 8 (με φορτιστή 11 kW, 7,4 kW και 3,7 kW αντίστοιχα). Το κόστος ενέργειας ανά 100 km είναι από 1,6 έως 2,3 ευρώ.

Η BMW προσφέρει εγγύηση μπαταρίας για 8 χρόνια ή 100.000 km (όπως μας είπε ο επικεφαλής της BMW i στην Ελλάδα, Αντώνης Αδάναλης, κανένα i3 δεν έχει αλλάξει έως σήμερα μπαταρία ή μέρος αυτής στη χώρα μας). Παράλληλα προσφέρεται δωρεάν οδική βοήθεια για 5 χρόνια και δωρεάν φόρτιση στο δίκτυο «Fortizo».

Οι τιμές των νέων i3/i3s/i3 Rex

Σε αυξημένες τιμές, λόγω του πλουσιότερου εξοπλισμού, διατίθενται τα νέα i3 στην Ελλάδα.

To i3 κοστίζει 39.350 ευρώ (43.100 € το i3s), ενώ λόγω του ότι το Rex φορολογείται ως υβριδικό από το ελληνικό κράτος, οι τιμές του είναι αντίστοιχα 49.570 και 53.780 €.

Όπως μας εξήγησε ο κ. Δημήτρης Μιχαρικόπουλος, συνιδρυτής της εταιρείας Fortisis, που ειδικεύεται στο σχεδιασμό και στην παροχή ολοκληρωμένων λύσεων ηλεκτροκίνησης και βιώσιμης αστικής κινητικότητας, παρότι υπάρχουν οι σχετικοί νόμοι (4439/2016 και 4513/2018) που προβλέπουν ρητά τη δυνατότητα εγκατάστασης σταθμών φόρτισης σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους, οι προσβάσιμες υποδομές είναι ανεπαρκείς και καταγράφεται πλήρης απουσία δημόσιων επενδύσεων και αξιοποίηση των κοινωτικών πόρων. Σύμφωνα με τον κ. Μιχαρικόπουλο, το 85-90% των φορτίσεων παγκοσμίως γίνεται το βράδυ στο σπίτι, όμως στην Ελλάδα κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό καθώς η πλειοψηφία των κατοίκων (53% στην επικράτεια, 80% στην Αττική) διαμένει σε διαμερίσματα πολυκατοικιών. Τόνισε μάλιστα ότι η χρήση ταχυφορτιστών (π.χ. για φόρτιση του 80% της μπαταρίας σε 20-30 λεπτά) δεν είναι πάντα η ενδεδειγμένη λύση για την υγεία των μπαταριών.

Από την πλευρά του, ο κ. Αδάναλης εξέφρασε την άποψη ότι με 2-3 απλά πράγματα από πλευράς πολιτείας, θα μπορούσαν να πωλούνται αρκετά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα. Ως στόχο της BMW στη χώρα μας για το 2018, έθεσε τη διάθεση 50 ηλεκτρικών οχημάτων.


Από αριστερά, ο Αντώνης Αδάναλης της BMW και ο Δημήτρης Μιχαρικόπουλος της Fortisis.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Χ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...