Πως είναι η νέα Mercedes-Benz A-Class από κοντά;

Ήμασταν στην επίσημη πρεμιέρα της νέας A-Class στο Άμστερνταμ, την είδαμε από κοντά και μάθαμε όλα τα μυστικά της πιο σημαντικής Mercedes-Benz των τελευταίων ετών

  • -
  • -

«Η A-Class ενηλικιώθηκε. Συμπεριφέρεται στο δρόμο ως C-Class». Με αυτή τη φράση ο Πρόεδρος του Ομίλου Daimler, Dieter Zetsche, επιχείρησε να αποτυπώσει τα βήματα προόδου που έγιναν στην τέταρτη γενιά του premium compact αυτοκινήτου. Βρεθήκαμε στην παγκόσμια πρεμιέρα της νέας A-Class στο Άμστερνταμ, όχι απλά για να τη δούμε από κοντά, αλλά για να μάθουμε όλες τις πληροφορίες που τη συνοδεύουν.

Μεγαλύτερη, έχοντας ως στόχο τους... μικρότερους

Έχοντας αφήσει πολύ μακριά την εικόνα ενός μικρού πολυμορφικού στις δύο πρώτες γενιές του μοντέλου, η νέα A-Class βασίζεται την επιτυχία της χάτσμπακ προκατόχου της. Με αυτήν στη γκάμα της, η Mercedes-Benz θέλει να ρίξει κι άλλο τον μέσο όρο ηλικίας των πελατών της. Απευθύνεται σε νέα ζευγάρια και άτομα που θέλουν να είναι διαρκώς συνδεδεμένα με τον έξω κόσμο. Η πιο δυναμική σχεδίαση, οι μεγαλύτεροι εσωτερικοί χώροι, το αυξημένο κατά 29 lt και με πιο φαρδύ άνοιγμα πορτμπαγκάζ (στα 370 lt πλέον), το εντυπωσιακό ταμπλό και οι απεριόριστες δυνατότητες διασύνδεσης, είναι χαρακτηριστικά που αναμφίβολα θα τραβήξουν στις εκθέσεις της Mercedes-Benz περισσότερους δυνητικούς πελάτες. Η A-Class μεγάλωσε αρκετά σε εξωτερικές διαστάσεις (μήκος-πλάτος-ύψος: 4.419-1.796-1.440 mm), ενώ το μεταξόνιο των 2,73 μέτρων παραπέμπει σε μεσαίο οικογενειακό.

ΠΗΡΕΣ ΜΕΡΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΓΙΑ ΤΑ 50 ΤΕΥΧΗ ΤΟΥ GOCAR MAGAZINE; ΨΗΦΙΣΕ ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΣΟΥ ΕΞΩΦΥΛΛΟ ΚΑΙ ΚΕΡΔΙΣΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ 3 SAMSUNG TABLETS


Η νέα A-Class δεν κόβει κάθε σχεδιαστικό δεσμό με το απερχόμενο μοντέλο, όμως αρκετά στοιχεία στην εμφάνισή της την καθιστούν πιο μοντέρνα και πιο δυναμική. Το καπό που χαμηλώνει πιο απότομα και οι επίπεδοι προβολείς LED με τα ενσωματωμένα φώτα ημέρας καταλήγουν στην εντυπωσιακή γρίλια της μάσκας. Οι μεγάλοι τροχοί (από 16 έως 19 ίντσες) και η φαρδύτερη όψη του πίσω μέρους ενισχύουν το δυναμισμό που θέλει να προσδώσει η μάρκα από τη Στουτγάρδη στο νέο της δημιούργημα.

H A-Class δεν πατά σε εντελώς νέα πλατφόρμα, αλλά ουσιαστικά σε εξέλιξη αυτής του μοντέλου του 2012. Τα στελέχη της Mercedes-Benz μας μίλησαν για εκτεταμένες επεμβάσεις στο πλαίσιο, από τη σχεδίασή του έως τις ενώσεις στα διάφορα μέρη για αυξημένη ακαμψία. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα (για τις βασικές εκδόσεις) ή πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Το σύστημα DYNAMIC SELECT επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίζει το αυτοκίνητο στο στυλ οδήγησης που επιθυμεί είναι στάνταρ, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τα ενεργά αμορτισέρ.

Εσωτερικό για να... χαζεύεις
Εκεί όπου η Mercedes-Benz έδωσε τον καλύτερο εαυτό της είναι στην καμπίνα των επιβατών και την τεχνολογία διασύνδεσης του αυτοκινήτου με τον έξω κόσμο. «Η εικόνα του εσωτερικού είναι δύο επίπεδα πάνω από τον ανταγωνισμό», δήλωσε στο GOCAR, γεμάτος αυτοπεποίθηση, ο επικεφαλής του τμήματος σχεδίασης του Ομίλου Daimler, Gorden Wagener (όλη τη συνέντευξη θα τη διαβάσετε σύντομα στο GOCAR). Το εσωτερικό είναι πιο φωτεινό σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, ενώ ο οδηγός και οι επιβάτες απολαμβάνουν καλύτερη ορατότητα προς πάσα κατεύθυνση.

Το πλήρως ψηφιακό ταμπλό δεν αποπνέει απλά μία αίσθηση τεχνολογικής κυριαρχίας για την Mercedes-Benz. Τα κάνει όλα πιο απλά για τον οδηγό και τους επιβάτες. Η νέα A-Class είναι το πρώτο μοντέλο της Mercedes-Benz που κάνει χρήση του νέου συστήματος πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience), διευρύνοντας ακόμη περισσότερο τις υπηρεσίες συνδεσιμότητας Mercedes me. Χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη, μαθαίνει τις συνήθειες των διαφορετικών οδηγών και αυτόματα προσαρμόζει τις λειτουργίες του σε αυτές!

Ο χειρισμός των λειτουργιών του συστήματος πολυμέσων γίνεται μέσω αφής στην οθόνη, διακοπτών στο τιμόνι και του touchpad στη βάση της κεντρικής κονσόλας (η λειτουργία του είναι εντυπωσιακή καθώς υπάρχει διάδραση). Υπάρχει και η δυνατότητα φωνητικών εντολών, με τον υπολογιστή να αναγνωρίζει φυσιολογική ομιλία και όχι απλά κάποιες λέξεις - κλειδιά. Η ενεργοποίηση του συστήματος γίνεται με την κωδική φράση "Hey Mercedes". Η σύντομη εμπειρία μας από το MBUX μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Μπορείς να περιηγηθείς εύκολα και γρήγορα σε όλες τις λειτουργίες, από το χάρτη πλοήγησης (με τις 3D απεικονίσεις των κτιρίων που περιστρέφονται μαγικά με το δάχτυλο) μέχρι τις ενδείξεις για την κατάσταση του οχήματος και να σερφάρεις στο διαδίκτυο.

Οι υπηρεσίες συνδεσιμότητας Mercedes me ανανεώνουν τις πληροφορίες στο σύστημα πλοήγησης με βάση την επικοινωνία της A-Class με άλλα οχήματα και το περιβάλλο, όταν π.χ. κάποιο προπορευόμενο αυτοκίνητο έκανε φρενάρισμα πανικού, ή ένας οδηγός ενημέρωσε για ατύχημα. Η λειτουργία Vehicle Tracker ενημερώνει τον κάτοχο της νέας Mercedes-Benz πού έχει σταθμεύσει το αυτοκίνητό του, ενώ του στέλνει ακόμη και μήνυμα στο κινητό σε περίπτωση που το τράκαραν ή το σήκωσε γερανός!

Σε κάθε έκδοση της νέας A-Class υπάρχουν δύο ψηφιακές οθόνες (μία στον πίνακα οργάνων και μία στο σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης). Απλά αλλάζει η διαγώνιος τους ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού. Η πρώτη επιλογή είναι με δύο οθόνες 7 ιντσών. Η δεύτερη με 7’’ για τον πίνακα οργάνων και 10,25’’ για το infotainment. Και η τρίτη που βλέπετε στις φωτογραφίες, με δύο οθόνες 10,25’’ η καθεμία.

Κινητήρες - Μηχανικά μέρη

Κατά το λανσάρισμα της νέας A-Class τον Μάιο, ή λίγο αργότερα, θα είναι διαθέσιμοι τρεις κινητήρες, δύο βενζίνης και ένας πετρελαίου. Η πιο ενδιαφέρουσα εισαγωγή είναι αυτή του νέου 1.4 turbo (κωδικής ονομασίας Μ282), με 163 ίππους και 250 Nm ροπής. Έχει εξελιχθεί από κοινού με τη Renault, όπως αποκάλυψε το GOCAR από τις 18 Δεκεμβρίου. Ο κινητήρας – στον οποίο η Mercedes-Benz έχει αναλάβει τα τεστ αξιοπιστίας και έχει κάνει δική της χαρτογράφηση – αποτελεί υπερκυβισμένη έκδοση του γνωστού 1.2 turbo. Η χωρητικότητά του είναι 1.332 cc, όμως οι Γάλλοι τον ονομάζουν 1.3, οι δε Γερμανοί 1.4 στην A-Class. Θα εξοπλίζει την έκδοση Α200 και θα συνδυάζεται είτε με 6άρι μηχανικό κιβώτιο (5,6 lt/100 km - 133 gr CO2 /km) είτε με το αυτόματο 7 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη (5,1 lt/100 km - 120 gr CO2 /km). Διαθέτει τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων (αρχικά διαθέσιμη με το αυτόματο κιβώτιο), κυλινδροκεφαλή σχήματος «Δέλτα» (πιο λεπτή και πιο ελαφρι και μικρότερες διαστάσεις χάρη στις ενσωματωμένες πολλαπλές εισαγωγής και εξαγωγής. Όπως μας ενημέρωσαν οι μηχανολόγοι της γερμανικής εταιρείας, μελλοντικά θα μπορεί να συνδυαστεί και με υβριδικό σύστημα, ενώ η ηλεκτρική A-Class θα ονομάζεται EQA και θα λανσαριστεί γύρω στο 2020 με αυτονομία άνω των 400 km.

Η Α250 κρύβει κάτω από το καπό της τον εξελιγμένο 2λιτρο βενζίνης, η ισχύς του οποίου ανέβηκε στους 224 ίππους και η ροπή στα 350 Nm. Συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT διπλού συμπλέκτη (6,0 lt/100 km - 141 gr CO2/km). Και οι δύο βενζινοκινητήρες εφοδιάζονται στάνταρ με φίλτρο μικροσωματιδίων. Στην πλευρά των diesel, η A180 d εφοδιάζεται με βελτιωμένη έκδοση του γνωστού 1.5, ο οποίος αποδίδει 116 ίππους και 260 Nm ροπής. Φέρει σύστημα ελέγχου των καυσαερίων με τεχνολογία AdBlue, turbo με πιο άμεση απόκριση και σύστημα ψύξης με νερό. Με το αυτόματο 7G-DCT καταναλώνει σε μεικτό κύκλο 4,1 lt/100 km και εκπέμπει στο περιβάλλον 108 gr CO2/km. Κατά παραγγελία, η νέα A-Class συνδυάζευαι με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC, με μεταβαλλόμενη κατανομή της ροπής. Μέσω του διακόπτη DYNAMIC SELECT, ο οδηγός θα μπορεί να επηρεάζει τα χαρακτηριστικά και του 4MATIC.

Εξοπλισμός από το πάνω ράφι

Η νέα A-Class δεν θα μπορούσε να μην πατά στην... κορυφή όσον αφορά τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Ορισμένες μάλιστα λειτουργίες προέρχονται από τη ναυαρχίδα της μάρκας, την S-Class! Όπως η τεχνολογία ημι-αυτόνομης οδήγησης, με κάμερες και ραντάρ που σκανάρουν το δρόμο για εμπόδια και κινδύνους σε απόσταση έως 500 μέτρα. Επιπλέον, το Active Distance Assist DISTRONIC προσαρμόζει την ταχύτητα όταν η A-Class εισέρχεται σε κυκλικούς κόμβους ή διασταυρώσεις, ενώ το στάνταρ Active Brake Assist περιορίζει τους κινδύνους σύγκρουσης με προπορευόμενα οχήματα, με πεζούς ή ποδηλάτες.

Στην Ελλάδα αναμένουμε τη νέα A-Class προς τα τέλη της άνοιξης, ενώ λίγο πριν ή λίγο μετά το Πάσχα θα μάθουμε λογικά και τις τιμές της.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...