Το πρώτο αυτόνομο Hyundai με καύσιμο υδρογόνο (vid)

Έρχεται το 2018 και αποτελεί την τεχνολογική ναυαρχίδα της μάρκας

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Σπουδαία νέα μοιράστηκε με το κοινό η Hyundai στην κορυφαία έκθεση ηλεκτρονικών του πλανήτη, τη CES του Λας Βέγκας. Κομμάτι του στρατηγικού πλάνου της για οικολογικές και ασφαλείς μεταφορές αποτελεί το NEXO, ένα μεσαίο crossover το οποίο κινείται με ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται στις κυψέλες καυσίμου (fuel cell). Το ηλεκτρικό του μοτέρ φθάνει σε ισχύ τους 163 ίππους, ενώ η επιτάχυνση 0-100 km/h διαρκεί περίπου 10 sec.

Το μήκους 4,67 μέτρων NEXO χρησιμοποιεί ως καύσιμο το υδρογόνο και στο περιβάλλον δεν εκπέμπει καθόλου ρύπους, παρά καθαρό νερό, συνήθως σε μορφή ατμού. Πρόκειται για το δεύτερο μοντέλο FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) που κατασκευάζει η Hyundai. Από το προηγούμενο, το ix35 FCEV, το NEXO είναι πολύ πιο προηγμένο τεχνολογικά και με σημαντικά αυξημένη αυτονομία.

Αυτή φθάνει με ένα γέμισμα των δεξαμενών υδρογόνου τα 800 km (σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κύκλο NEDC), σημαντικά μεγαλύτερο από ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Στα προτερήματα των οχημάτων υδρογόνου είναι το γεγονός ότι η διαδικασία ανεφοδιασμού γίνεται σε ελάχιστα λεπτά της ώρας, ενώ αντίθετα η φόρτιση των μπαταριών διαρκεί αρκετές ώρες.

Στα μειονεκτήματα των FCEV είναι οι ελάχιστοι σταθμοί υδρογόνου (ακόμη και σε ανεπτυγμένες χώρες) και το υψηλό κόστος αγοράς ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Η Hyundai δεν ανακοίνωσε την τιμή του NEXO, όμως το Toyota Mirai κοστίζει 66.000 ευρώ χωρίς τους φόρους.

Παράλληλα, το οικολογικό crossover της Hyundai εφοδιάζεται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης που έχει στη διάθεσή της η κορεάτικη μάρκα. Το σύστημα Blind-spot View Monitor παρουσιάζει πλήρη εικόνα περιμετρικά του αυτοκινήτου στον οδηγό και έτσι αυτός δε χρειάζεται να γυρίζει το κεφάλι του όταν αλλάζει λωρίδα κυκλοφορίας. Το Lane Following Assist διατηρεί το NEXO στο μέσον της λωρίδας κυκλοφορίας, σε ταχύτητες έως 145 km/h, τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και σε αστικές οδούς. Χάρη στο σύστημα Remote Smart Parking Assist, το ΝΕΧΟ παρκάρει μόνο του, χωρίς ο οδηγός να είναι καν στο εσωτερικό του.

Το NEXO θα παραχθεί σε μικρό αριθμό αυτοκινήτων, με τα πρώτα να κυκλοφορούν σε επιλεγμένες αγορές το πρώτο μισό του 2018.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...