ΟΔΗΓΟΥΜΕ Opel Vivaro 2014

Πλήρης αναβάθμιση για την 2η γενιά Vivaro στα LCV (Light Commercial Vehicle) και με αποδοτικούς κινητήρες που εντυπωσιάζουν σε κατανάλωση

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ένα ελαφρύ επαγγελματικό φορτηγό σε ολοκληρωμένη εκτέλεση, με αχανείς χώρους και έξυπνες λύσεις, κομψή και πολυχρηστική καμπίνα και φυσικά έμφαση σε απόδοση και οικονομία που ξαφνιάζει. 

Μετά από δώδεκα στα δεκατρία χρόνια παρουσίας στην ανερχόμενη κατηγορία και μια ανανέωση το 2006, η Opel έκανε το βήμα παραπάνω και πέρασε στην δεύτερη γενιά Vivaro. Μια πετυχημένη πορεία αν κοιτάξεις πίσω στο χρόνο με αυξανόμενες πωλήσεις και συνεχή αναγνώριση που ήρθε κατόπιν κοινοπραξίας με την Renault το 2001. Στην ίδια γραμμή παραγωγής στο Luton της Αγγλίας τα Vivaro, Traffic και λίγο αργότερα το Primastar (Nissan) ακολουθούσαν τον δρόμο προς τις εκθέσεις των επαγγελματικών ώστε να προσελκύσουν το κοινό τους. Το δημοφιλές Vivaro μετράει σχεδόν 600.000 πωλήσεις και κατέχει μερίδιο 10% στην αγορά όντας 2οσε Βρετανία, Ιταλία και Ελλάδα.

 

Πολυεργαλείο

Στην 2ηγενιά Vivaro το πρώτο που νιώθεις ότι έχει αλλάξει είναι η εμφάνιση, όμως οι αλλαγές είναι πολύ βαθύτερες και ουσιαστικότερες. Το νέο κλέβει λίγο από το στιλ του επίκαιρου Insignia με την αλλαγμένη εμπρός όψη να προσφέρει λίγο παραπάνω πρεστίζ στην σχεδίαση και τα νέα φώτα, LED ημέρας και μάσκα να πρωταγωνιστούν. Πρακτικά το Vivaro είναι κατά 70% νέο και η ουσία κρύβεται στην λεπτομέρεια. Πέρα από την φρεσκότερη εξωτερική εμφάνιση, εντελώς νέα είναι και η καμπίνα, με το νέο ταμπλό να κάνει δυναμική εμφάνιση. Ο πίνακας οργάνων προέρχεται από την Renault και μιμείται αυτόν του νέου Clio, προσθέτοντας κομψότητα, πληροφόρηση και σύγχρονη αύρα ενώ στις νέες τεχνολογίες περιλαμβάνεται και το IntelliLink infotainment που σύνδεει άριστα τον κόσμο των smartphones στην καμπίνα του νέου Vivaro. Τα NAVI 50 ή 80 μέσω έγχρωμης οθόνης αφής 7’’ παρέχουν δυνατότητες ήχου, ψυχαγωγίας, ενημέρωσης και επικοινωνίας καθώς και πλοήγησης με χάρτες για 30 ευρωπαϊκές χώρες. Στις τεχνολογικές εφαρμογές από τα επιβατικά ης γκάμας περιλαμβάνονται επίσης το cruise control με περιοριστή ταχύτητας, το Park Pilot για ασφαλές παρκάρισμα με ενημέρωση μέσω αισθητήρων το οποίο μπορεί να ωφεληθεί μέχρι και με κάμερα οπισθοπορείας (προβάλει στην οθόνη του infotainment).
Έξυπνες λύσεις διάσπαρτες θέσεις για μικροαντικείμενα και δημιουργικές καινοτομίες «ξεφυτρώνουν» διαρκώς στην καμπίνα και κάνουν την ζωή του επαγγελματία ευκολότερη προσθέτοντας ευρηματικότητα και τεχνολογία. Το μεσαίο κάθισμα με μια απλή κίνηση αποκαλύπτει στην πλάτη του μια επίπεδη πολυχρηστική επιφάνεια εργασίας, ιδανική για laptop, ενώ η συνδεσιμότητα μέσω Bluetooth μπορεί να μετατρέψει το Vivaro σε κινούμενο γραφείο. Η επικοινωνία μέσω e-mail γίνεται ευκολότερη, ενώ το αφαιρούμενο ντοσιέ συγκράτησης εγγράφων (τοποθετείται και σε όρθια θέση για παρακολούθηση από τον συνοδηγό) λύνει τα χέρια του επαγγελματία και νοικοκυρεύει την καθημερινότητά του. O μεγάλος κυρτός καθρέφτης που υπάρχει στο αλεξήλιο του συνοδηγού είναι μια ακόμα έξυπνη προσθήκη που περιορίζει τις τυφλές γωνίες, ενώ χρήσιμοι αποθηκευτικοί χώροι έως και 90 λίτρων χωρητικότητας υπάρχουν στην καμπίνα πριν περάσουμε στον χώρο φόρτωσης. Κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού το συρτάρι 42 λίτρων μπορεί να αντικατασταθεί με ανοιγόμενο διαχωριστικό πορτάκι (FlexCargo) που επιτρέπει μεταφορά μακρόστενων αντικειμένων έως και 4.150 mm.
Πίσω ο χώρος φόρτωσης κυμαίνεται ανάλογα με την έκδοση του αμαξώματος από 5,2 έως 8,6 m3, ενώ συνολικά εμφανίζεται 100 mm μακρύτερος, όπως έχει επεκταθεί κατά 116 mm και ο χώρος της καμπίνας. Αναλόγως της έκδοσης το μήκος του Vivaro είναι 4.998 ή 5.398 mm και το ύψος 1.971 ή 2.465 mm, ενώ το μεταξόνιο αντιστοίχως παραμένει ίδιο με το προηγούμενο μοντέλο (3.098 / 3.498 mm). Τα σημεία στήριξης του φορτίου φτάνουν τα δέκα, ενώ μπορούν να προστεθούν άλλα τόσα στα πλαϊνά τοιχώματα. Βελτιωμένες επίσης είναι και οι πόρτες με εργονομικές διευκολύνσεις και ανεξάρτητο κλείδωμα στην διπλή πίσω, για την περίπτωση μεταφοράς φορτίου που εξέχει.

 

Σβέλτα και πρωτίστως οικονομικά!

Το επίσης ενδιαφέρον κομμάτι είναι οι κινητήρες προδιαγραφών EURO5 του νέου Vivaro. Oι προηγμένοι turbodiesel των 1,6 λίτρων μοιράζονται στους CDTI με υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας απόδοσης 90 και 115 ίππων (260 και 300 Nm ροπή αντίστοιχα) και στους Biturbo-σειριακή υπερσυμπίεση και σύστημα δυο ψυγείων twin cooler- που είναι και οι κορυφαίοι σε απόδοση στην γκάμα, των 120 και 140 ίππων (320 και 340 Nm). Συνδυάζονται με Start/Stop με ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης και με πρόγραμμα Eco mode που ενεργοποιείται με διακόπτη (περιορίζει κατά 10%, ρύπους και κατανάλωση), στοιχεία που εκπληρώνουν το οικολογικό προφίλ του ελαφρού φορτηγού της Opel. Στην πρώτη περίπτωση η μικτή κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 σύμφωνα με την εταιρεία είναι 6,4 lt/100 km και 167 gr/km, ενώ στην περίπτωση των Biturbo έχουμε 5,7 lt/100 km και 149 gr/km.
Στην σύντομη οδηγική γνωριμία με τον Biturbo των 140 ίππων οι εντυπώσεις ήταν απρόσμενα θετικές για τα δεδομένα όγκου/βάρους του αυτοκινήτου που οδηγούσαμε. Με μια ογκωδέστατη παλέτα δεμένη στον χώρο φόρτωσης, το Vivaro ανταποκρινόταν άμεσα ακόμα και με 6η και 50 km/h στο ταχύμετρο, δείγμα της άριστης λειτουργίας του μικρού υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας που αναλαμβάνει έργο στους πρόποδες του στροφομέτρου. Μετά ενεργοποιείται ο μεγαλύτερος υπερσυμπίεσης για μέγιστη απόδοση, όμως η μετάβαση και η συνεργασία τους είναι άψογη με τον κινητήρα να αποδεικνύει το εύρος, την ελαστικότητα και την πολιτισμένη αποδοτικότητά του.
Με ταχύτητα έως 80 Km/h σε επαρχιακό δίκτυο η κατανάλωση στο trip computer εξέπληξε αποτυπώνοντας 4,6 lt/100 km, ενώ στο τέλος της ημέρας που η διαδρομή περιελάμβανε αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες 140-160 km/h η μικτή κατανάλωση στρογγυλοκάθισε στα 6,2 lt/100 km. Η εντυπωσιακή κατανάλωση συνδυάζεται και με επιδόσεις για τα δεδομένα της κατηγορίας και το ταξίδι με το Vivaro μπορεί να πραγματοποιηθεί με επιβατικές ταχύτητες, συνδυάζοντας σωστή αεροδυναμική, κύλιση και ηχομόνωση ακόμα και κοντά στην τελική του ταχύτητα (181 km/h). Διατηρεί την εξαιρετική οδική συμπεριφορά που σε κάνει να ξεχάσεις τι οδηγείς, ενώ το στάνταρ ESP προσφέρει φύλαξη στις υπερβολές από την πλευρά του ενθουσιώδη που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι του.
Συνοψίζοντας, το νέο Vivaro θα προσφέρεται σε εκδόσεις Panel Van, Combi, Crew Van και Platform Cab, ενώ πέρα από τις εκδόσεις η διαμόρφωση θα εξαρτάται και από τις ανάγκες του πελάτη. Θα είναι διαθέσιμο σε δυο διαφορετικά μήκη και ύψη, τρία επίπεδα εξοπλισμού, ενώ προβλέπεται και επιβατική έκδοση με 6θέσια ή 9θέσια διάταξη. Η διάθεσή του στην ευρωπαϊκή αγορά ξεκινά μέσα στο καλοκαίρι, ενώ αναμένεται στην Ελλάδα αρχή του Φθινοπώρου. 

συμπέρασμα

Η αίγλη του κορυφαίου ελαφρού επαγγελματικού φορτηγού συνδυάζεται με επιβατικές ανέσεις και εύστοχο downsizing που απογειώνουν απόδοση και ιδιαιτέρως την οικονομία. Η ευρυχωρία είναι δεδομένη, αλλά οι πάμπολλες λύσεις διαμόρφωσης και εκμετάλλευσης χώρων στην κλάση των LCV μπορεί εύκολα να γοητεύσει τους επαγγελματίες, ενώ και στην επιβατική του μορφή το νέο Vivaro εκπλήσσει ευχάριστα, όντας θετικό σε συμπεριφορά και απολαυστικό στην κάλυψη αποστάσεων. Με αραιά διαστήματα service και ανταγωνιστικές τιμές το επαγγελματικό της Opel φιλοδοξεί με επιχειρήματα την θετική ανταπόκριση στην αγορά. 

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
86
GOCAR Magazine #86

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...