BMW X5 eDrive: Η X5 μπαίνει στην πρίζα

Υβριδικό τετρακίνητο SUV παρουσιάσαν οι Βαυαροί στη Φρανκφούρτη

  • -
  • -

Το σύστημα τετρακίνησης xDrive με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης συνδυάζει για πρώτη φορά το Concept X5 eDrive παρουσίασε η BMW στη Διεθνή Έκθεση της Φρανκφούρτης 2013 στις 10 Σεπτεμβρίου. Το σύστημα BMW eDrive του πρωτοτύπου αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα BMW TwinPower Turbo αγνώστων λοιπών στοιχείων και έναν ηλεκτροκινητήρα 95 ίππων που αντλεί ισχύ από μπαταρία ιόντων λιθίου. Η τελευταία βρίσκεται κάτω από το χώρο φόρτωσης ώστε να μην επηρεάζεται η χρηστικότητά του και μπορεί να φορτίζεται σε οποιαδήποτε οικιακή πρίζα, παρέχοντας αυτονομία μέχρι 30 km για οδήγηση αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Το αποτέλεσμα είναι μέση κατανάλωση 3,8 lit/100 km και εκπομπές CO2 κάτω από 90 g/km, νούμερα αν μη τι άλλο εντυπωσιακά για ένα πολυτελές μεγάλο SUV, που μας κάνουν να πιστεύουμε πως ο BMW TwinPower Turbo είναι diesel και όχι βενζίνης. Ο οδηγός έχει δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης, ανάλογα με τις απαιτήσεις και τις συνθήκες:

  1. πρόγραμμα υβριδικής κίνησης για βέλτιστη ισορροπία μεταξύ σπορ στυλ και απόδοσης,
  2. αμιγώς ηλεκτρικό mode για οδήγηση μηδενικών ρύπων ή
  3. Save Battery mode για διατήρηση της τρέχουσας φόρτισης της μπαταρίας, όταν π.χ. ο οδηγός θέλει να καλύψει το τελευταίο τμήμα ενός ταξιδιού (όπως μέσα στην πόλη) μόνο με ηλεκτροκίνηση.

Μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, η BMW Concept X5 eDrive μπορεί να καλύψει αποστάσεις έως και 30 km και να αναπτύξει τελική ταχύτητα μέχρι 120 km/h. Σαν σύστημα αύξησης της διαθέσιμης ισχύος όμως, το ηλεκτρικό μοτέρ μπορεί να υποστηρίξει τον κινητήρα καύσης για ταχύτατες επιταχύνσεις, είτε από στάση ή εν κινήσει. Η BMW Concept X5 eDrive επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε λιγότερο από 7,0 sec. Ανεξάρτητα από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης, η ισχύς που παράγεται από τον ηλεκτροκινητήρα, τον κινητήρα καύσης ή και τους δύο μαζί διοχετεύεται άμεσα και με ακρίβεια στους τροχούς, με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη και πλήρως μεταβλητή κατανομή ισχύος μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών να εξασφαλίζει άριστη πρόσφυση.

Όπως όλες οι νέες BMW, η Concept X5 eDrive διαθέτει το σύστημα ECO PRO που ενθαρρύνει ένα πιο αποδοτικό οδηγικό στυλ. Ο οδηγός έχει επίσης στη διάθεσή του το ειδικά μελετημένο για υβριδική λειτουργία Proactive Driving Assistant, που συνεργάζεται με το σύστημα πλοήγησης για να συμπεριλάβει παράγοντες όπως προφίλ διαδρομής, περιορισμοί ταχύτητας και κυκλοφοριακή κατάσταση στο επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Όταν έχει ενεργοποιηθεί η πλοήγηση, προστίθεται η θέση των δημόσιων σταθμών φόρτισης στα σημεία ενδιαφέροντος (POI) που εμφανίζονται στο χάρτη της διαδρομής. Ο οδηγός μπορεί να επιλέγει τους σταθμούς που βρίσκονται στη διαδρομή ή στον προορισμό του και το σύστημα τον ενημερώνει αναφορικά με τον απαιτούμενο χρόνο πλήρης φόρτισης της μπαταρίας. Όλες οι πληροφορίες σε σχέση με τη φόρτιση της μπαταρίας και την ηλεκτρική αυτονομία μπορούν να εμφανίζονται και στο Smartphone του οδηγού. Μάλιστα, μέσω ενός Remote app του BMW ConnectedDrive ο οδηγός μπορεί να ελέγχει τη διαδικασία φόρτισης από το τηλέφωνό του, καθώς επίσης να ρυθμίσει λειτουργίες του οχήματος ενώ αυτό είναι συνδεδεμένο σε μία ηλεκτρική πηγή. Για παράδειγμα, το σύστημα θέρμανσης και ελέγχου κλιματισμού μπορεί να ενεργοποιηθεί από απόσταση, διασφαλίζοντας μία ευχάριστη θερμοκρασία μέσα στην καμπίνα πριν ξεκινήσει η οδήγηση.

Η BMW Concept X5 eDrive ξεχωρίζει εμφανισιακά από διακριτικές πινελιές όπως οι γρίλιες της μάσκας, οι μπάρες του αεραγωγού και το ένθετο στον πίσω προφυλακτήρα – όλα σε απόχρωση BMW i Blue αποκλειστική για τη BMW i – στοιχεία που κάνουν αντίθεση με τη μεταλλική εξωτερική απόχρωση Silverflake. Η BMW Concept X5 eDrive εφοδιάζεται επίσης με ειδικά σχεδιασμένες ράγες οροφής, μία φίσα για το καλώδιο φόρτισης που ανάβει κατά τη διάρκεια της φόρτισης και ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών με αποκλειστική, αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη σχεδίαση.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...