GP Μονακό: Πώς μια ολόκληρη πόλη γίνεται πίστα Formula 1 [video]

Πώς είναι δυνατό μία μικρή πόλη των 38.000 κατοίκων να καταφέρνει να διοργανώσει αγώνα Formula 1 στους τόσο στενούς δρόμους της; Αυτή είναι η διαδικασία με την οποία το Πριγκιπάτο κάθε χρόνο μετατρέπεται στην πιο glamorous πίστα του κόσμου.

  • -
  • -
GP Μονακό: Πώς μια ολόκληρη πόλη γίνεται πίστα Formula 1 [video]

Το Μονακό φιλοξενεί τρία μεγάλα αγωνιστικά events κάθε χρόνο, όμως αυτό δε σημαίνει ότι υπάρχει μία μόνιμη πίστα. Το Πριγκιπάτο είναι πρωτίστως μία πόλη και η δεύτερη μικρότερη χώρα του κόσμου (μετά το Βατικανό), οπότε αυτό θα αντικρίσει κάποιος που θα το επισκεφτεί το μεγαλύτερο διάστημα του χρόνου. Πώς μετατρέπεται, λοιπόν, σε μία από τις διασημότερες πίστες στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού;

Εκτός από το Grand Prix της Formula 1, στο Μονακό διοργανώνονται δύο ακόμα αγωνιστικά γεγονότα. Το ένα είναι το Monaco Historique, στο οποίο αγωνίζονται παλιά αγωνιστικά από την προπολεμική εποχή που συμμετείχαν στα Grand Prix της περιόδου, μέχρι και μονοθέσια της Formula 1 της δεκαετίας του ’80. Το άλλο είναι το ePrix του πρωταθλήματος ηλεκτρικών μονοθεσίων Formula E.

Μονακό

Προκειμένου οι εγκαταστάσεις για τον αγώνα να στήνονται μία φορά, τα τρία αγωνιστικά events διοργανώνονται σε κοντινές μεταξύ τους ημερομηνίες. Έτσι, φέτος το ePrix της Formula E έγινε στις 30 Απριλίου, το Monaco Historique το τριήμερο 13-15 Μαΐου και το Grand Prix της Formula 1 είναι προγραμματισμένο για το τριήμερο 27-29 Μαΐου.

Δείτε ακόμα: F1 GP Μονακό: Το πρόγραμμα, η μεγάλη αλλαγή και η... κατάρα του Leclerc

Η διαδικασία της μετατροπής σε πίστα είναι κάτι το εξωπραγματικό, καθώς απαιτούνται μόλις 6 εβδομάδες. Κάτι βασικό είναι ότι κάθε χρόνο το ένα τρίτο της αγωνιστικής διαδρομής «ξύνεται» και πέφτει καινούρια άσφαλτος. Καθώς οι δρόμοι χρησιμοποιούνται όλο τον χρόνο από κάθε είδους όχημα, υπάρχει φθορά του οδοστρώματος, οπότε με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται ότι πάντα υπάρχει επαρκής πρόσφυση. Φυσικά οι εργασίες ασφαλτόστρωσης και διαγράμμισης γίνονται σε βραδινές ώρες.

Μονακό

Σειρά έχουν οι εγκαταστάσεις, οι οποίες είναι όλες προκατασκευασμένες, οπότε φτάνουν στο σημείο και απλά συναρμολογούνται. Η μεταφορά τους γίνεται με 600 φορτηγά τα οποία μεταφέρουν κερκίδες, γκαράζ για τα pits, δομές φιλοξενίας για τις ομάδες και διάφορα άλλα βοηθητικά κτίρια. Μαζί με τα παραπάνω μεταφέρονται και τα προστατευτικά που μπαίνουν σε όλο το μήκος της αγωνιστικής διαδρομής, στα οποία περιλαμβάνονται 20.000 τ.μ. από συρματοπλέγματα και πάνω από 21 χλμ. μπαριέρες.

Ένα εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι η συναρμολόγηση των κτιρίων γίνεται μόλις σε 14 μέρες.

Ωστόσο, ακόμα πιο εντυπωσιακό από όλα τα παραπάνω είναι ότι αν κάποιος πάει στο Μονακό μερικές μέρες μετά τον αγώνα, δε θα δει τίποτα που να θυμίζει ότι εκεί γίνεται το πιο κοσμοπολίτικο Grand Prix, για το κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα του κόσμου.

Δείτε το video όπου φαίνεται όλη η διαδικασία βήμα προς βήμα και πείτε μας. Θα μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο και στην Ελλάδα; Αν ναι, πού;

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...