Πώς βγήκε ο Grosjean ζωντανός από το φλεγόμενο μονοθέσιο [Video]

5 χρόνια νωρίτερα και το περιστατικό πιθανότατα να είχε πολύ χειρότερη κατάληξη

  • -
  • -
Πώς βγήκε ο Grosjean ζωντανός από το φλεγόμενο μονοθέσιο [Video]

Σχεδόν ένα 24ώρο έχει περάσει από το τρομακτικό ατύχημα στο GP του Μπαχρέιν και ακόμα δυσκολευόμαστε να συνειδητοποιήσουμε πώς ο Γάλλος οδηγός Romain Grosjean, κατάφερε να βγει από την πύρινη λαίλαπα, μέσα στην οποία βρισκότα το κομμένο στα δύο μονοθέσιό του. Τουλάχιστον ανατριχιαστικό είναι το βίντεο στο οποίο βλέπουμε τον οδηγό της Haas, να ξεπηδά μέσα από τις φλόγες και πάνω από τις μπαριέρες, με την ζελατίνα σχεδόν λιωμένη και μόνο την πυρίμαχη κάλτσα στο αριστερό πόδι, να τον προστατεύει από τις φλόγες.

Τον Grosjean στον επόμενο αγώνα (και πάλι στο Μπαχρέιν την προσεχή Κυριακή 6/12) θα αντικαταστήσει ο Βραζιλιάνος Pietro Fittipaldi. Πρόκειται για τον εγγονό του δις πρωταθλητή της F1, Emerson Fittipaldi.

 

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, την στιγμή της πρόσκρουσης, το μονοθέσιο κινείτο με ταχύτητα 221 km/h, ασκώντας έτσι δυνάμεις στο σώμα του οδηγού, που έφτασαν τα 53 G. Λόγω του ότι το συγκεκριμένο σημείο της πίστας δεν θεωρείται υψηλής επικινδυνότητας, οι μπαριέρες ήταν συμβατικές και όχι τεχνολογίας TechPro, που απορροφούν μέρος της σύγκρουσης, όπως βρίσκουμε στις εξόδους των στροφών. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, το μονοθέσιο να χωρίσει στα δύο τα φύλλα της μπαριέρας και όλο το cockpit να περάσει από μέσα.

Εκεί όμως ξεκίνησε και ο πραγματικός εφιάλτης, καθώς μόλις η μπαριέρα βρήκε αντίσταση, έκοψε το μονοθέσιο κυριολεκτικά στα δύο και ακολούθησε ανάφλεξη του δοχείου συλλογής καυσίμου που βρίσκονταν ακριβώς πίσω από τον οδηγό, τυλίγοντας τα πάντα στις φλόγες. Τι είναι το δοχείο συλλογής. Η βασική αντλία τραβά καύσιμο από το βασικό ρεζερβουάρ των 110 κιλών και το συγκεντρώνει σε ένα μικρότερο δοχείο 2-3 λίτρων (δοχείο συλλογής), από το οποίο τελικά τροφοδοτείται ο κινητήρας.

Και ευτυχώς κάπου εκεί είναι που βλέπουμε μπροστά στα μάτια μας και εκτιμούμε, το ύψιστο επίπεδο των μέτρων ασφαλείας στο άθλημα της Formula 1. Πάρα το φρικιαστικό ατύχημα, όλα δούλεψαν «ρολόι» για να προφυλαχθεί ο οδηγός και τώρα να μην θρηνούμε ακόμα έναν άδικο χαμό, αλλά να βλέπουμε το μήνυμα που έστειλε ο ίδιος στον κόσμο, ώστε να δηλώσει πως είναι καλά. 5 χρόνια νωρίτερα αν είχαμε κάτι παρόμοιο τα πράγματα θα ήταν πολύ διαφορετικά.

 

Καταρχάς, κύριο και βασικότερο στοιχείο, το οποίο αποδείχθηκε σωτήριο ήταν το Halo. Το αμφιλεγόμενο αρχικά σύστημα ασφαλείας, που εισήχθη στο σπορ το 2018 απέδειξε για ακόμη μία φορά γιατί πρέπει να υπάρχει. Πρόκειται για μία κατασκευή από τιτάνιο, σχεδιασμένη να προστατεύει το κεφάλι του οδηγού. Καθώς το μπροστινό μέρος του μονοθεσίου χώθηκε ανάμεσα στις μπαριέρες, το halo, όπως φυσικά και η παροιμιώδης αντοχή του cockpit που έμεινε ανέπαφο, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στο να μη τραυματιστεί ο Grosjean και κυρίως, να διατηρήσει τις αισθήσεις του. Το τελευταίο ίσως ήταν και το πιο σημαντικό, καθώς ο Γάλλος είχε την δυνατότητα να εφαρμόσει όλα τα πρωτόκολλα για ταχύ απεγκλωβισμό, στα οποία εκπαιδεύονται οι οδηγοί, σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA.

Στην συνεχεία, το επόμενο μέρος του εξοπλισμού ασφαλείας το οποίο έπαιξε καθοριστικό ρόλο, ήταν η πυρίμαχη στολή του οδηγού, καθώς του χάρισε αυτά τα πολύτιμα δευτερόλεπτα που χρειαζόταν για να βγει από το φλεγόμενο μονοθέσιο. Κατασκευασμένη από ένα ειδικό υλικό, ονόματι Nomex, μπορεί να αντισταθεί σε θερμοκρασίες που φτάνουν τους 800 βαθμούς Κελσίου, για περισσότερα από 11 δευτερόλεπτα, πριν αναφλεγεί. Στην συνέχεια, ο οδηγός έχει περίπου άλλα 20 δευτερόλεπτα μέχρι η στολή να αποσυντεθεί ολοκληρωτικά. Μάλιστα, το συγκεκριμένο υλικό δεν αφορά μόνο την στολή, αλλά και τα εσώρουχα και τις κάλτσες των οδηγών. Ακόμα και αυτή η τελευταία λεπτομέρεια δοκιμάστηκε, βλέποντας τον Romain να βγαίνει από τα συντρίμμια χωρίς παπούτσι στο αριστερό πόδι.

Τέλος, η ταχύτητα αντίδρασης των σωμάτων ασφαλείας και των γιατρών που ακολουθούσαν ακριβώς από πίσω, ήταν και ο τελευταίος καθοριστικός παράγοντας που βοήθησε να αποφευχθούν τα χειρότερα. Ο οδηγός του Medical Car, Alan van der Merwe, δήλωσε: «Είναι ομαδικότητα. Μερικές φορές ο Ian (ο γιατρός του Medical car) πρέπει να βασιστεί σε μένα και το αντίστροφο. Όλοι έκαναν το κομμάτι τους – ακόμη και ο Romain. Σήμερα όλη η ομαδική εργασία, όλες οι προετοιμασίες, απέδειξαν την αξία τους.»

Δείτε εδώ δηλώσεις του οδηγού και του γιατρού του Medical Car

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...