F1: Έχασε το τρένο για την επιτυχία η Ferrari;

  • -
  • -

Κάτι πάει στραβά και πάλι στο Maranello. Μπορεί την στιγμή που γραφόντουσαν οι γραμμές αυτές να μην έχει γίνει το Ιαπωνικό GP, αλλά ο Sebastian Vettel θα εκκινήσει από την 9η θέση με τον μεγάλο του αντίπαλο, Lewis Hamilton, να εκκινεί από την pole position.

 

Ταμείο θα γίνει σίγουρα στο τέλος της σαιζόν, αλλά τα σημάδια δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά και δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα τρόπος να γίνει το … comeback. Τι πάει στραβά ;

 

Σημείο κλειδί ήταν η τραγική και αναπάντεχη απώλεια του Sergio Marchionne. Ο εκλιπών παρόλο που είχε ένα διαφορετικό τρόπο διαχείρισης και οργάνωσης, φαίνεται ότι ήταν αποτελεσματικός. Η Ιταλική ομάδα ανέκαθεν είχε πολύ ικανούς μηχανικούς και με τον Marchionne και τον έμπιστό του Mattia Binotto βγήκε περισσότερο το δημιουργικό τους κομμάτι. Ρίσκαραν σε όλα τα επίπεδα και μπόρεσαν να κάνουν ένα μεγάλο βήμα στην απόδοσή τους, αλλά το γεγονός ότι στους τελευταίους αγώνες είχαμε βήματα πίσω, δείχνει περισσότερο έλλειψη ηγεσίας (πλέον).

 

Ο Marchionne έπαιζε σκληρό παιχνίδι στο παρασκήνιο και να είστε σίγουροι ότι αυτά που βγαίνουν μπροστά (όπως το θέμα με τις μπαταρίες της Ferrari και την ενέργεια που απελευθερώνεται) είναι το τελικό αποτέλεσμα. Και όλοι θυμόμαστε πως ξεκίνησε, με τον πρώην υπεύθυνο κινητήρων της Ferrari που η Ιταλική ομάδα απέλυσε πριν ένα χρόνο και τον Απρίλιο ξεκίνησε στην Mercedes.

 

Μάλιστα υπήρχε και η είδηση ότι η FIA έβαλε και δεύτερο αισθητήρα να παρακολουθεί την απελευθέρωση της ενέργειας, άγνωστο από ποιον αγώνα. Το φαινόμενο η Ferrari να επιταχύνει πιο γρήγορα σε σχέση με τον ανταγωνισμό από τις αργές στροφές, εξαλείφθηκε στους τελευταίους αγώνες. Αποτέλεσμα της εγκατάστασης το δεύτερου αισθητήρα; Ποιος ξέρει.

 

Αλλά δεν φταίει μόνο αυτό. Η Ferrari, σαν ομάδα, δείχνει ότι στο κρίσιμο σημείο και κάτω από την πιεση της Mercedes, κάνει λάθη.  Είτε αυτά γίνονται από τον Vettel, είτε από τις επιλογές στην στρατηγική της ομάδας. Γίνονται λάθη σε σημείο του πρωταθλήματος που δεν θα έπρεπε. Ισως θα έπρεπε να στηρίξουν όλη την δύναμή τους πίσω από τον Vettel δίνοντας team orders.

 

Απειρία; Έλλειψη καθαρού μυαλού; Έλλειψη αποφασιστικότητας; Όλα αυτά μαζί; Εάν ήταν στην ζωή ακόμα ο Marchionne δεν υπήρχε αμφιβολία ότι θα έπαιρνε την απόφαση για λογαριασμό της Ferrari και θα έπαιρνε το βάρος των αποφάσεων. Τώρα;

 

Και πηγαίνοντας στα τελευταία γεγονότα και πάνω σε σημείο που η Ferrari χρειαζόταν κάθε στήριξη ήρθε η ανακοίνωση από την Juventus (που μέσω Agnelli έχει σχέση με FIAT και Ferrari) ότι ο Arrivabene είναι υποψήφιος για νέος πρόεδρος της ποδοσφαιρικής ομάδας. Λάθος διαχείριση σε μια δύσκολη φάση για την Ferrari. Και ήρθε και το ζήτημα που έβγαλε το Γερμανικό Auto Motor und Sport με το γεγονός ότι η FIA έβαλε δεύτερο αισθητήρα στο περίπλοκο σύστημα με την συστοιχία των μπαταριών με υπόνοια για απελευθέρωση ενέργειας πέρα από το κανονικό. Ο Arrivabene δήλωσε ότι ανησυχεί για τις διαρροές που έρχονται από την FIA σε κάτι που αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία της ομάδας.

 

Εάν υπήρχε μια διαφορετική ηγεσία ή εάν ζούσε ο Marchionne πώς θα αντιμετώπιζαν την κρίση;

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...