AYRTON SENNA - HIGHLIGHTS

Οι σημαντικότερες στιγμές στην καριέρα του

  • -
  • -

Η Πρωτομαγιά είναι μία μέρα που οι λάτρεις του αυτοκινήτου και της Formula 1, θυμόμαστε τον Ayrton Senna. Σαν σήμερα το 1994 στην Imola ο Βραζιλιάνιος έχασε τη ζωή του. Ως φόρο τιμής, ας θυμηθούμε τις σημαντικότερες στιγμές στην καριέρα του:

Γεννήθηκε στις 21 Μαρτίου 1960. Οδήγησε καρτ για πρώτη φορά όταν ήταν τεσσάρων ετών και ξεκίνησε να τρέχει σε αγώνες στα 13 του. Στον πρώτο του κιόλας αγώνα ξεκίνησε από την pole position! Μετά τα καρτ πέρασε από τη Formula Ford (βρετανικό και ευρωπαϊκό πρωτάθλημα) και την F3, για να βρεθεί το 1984 στην Formula 1 και στο κόκπιτ της Toleman Hart.

 

Στην πρώτη του χρονιά, στο GP Μονακό 1984 έβρεχε καταρρακτωδώς. Ο Senna ξεκίνησε 13ος και με τη μέτρια Toleman άρχισε να προσπερνά τον έναν μετά τον άλλο. Στον 19ο γύρο προσπέρασε τον Niki Lauda (τότε 2 φορές πρωταθλητή της F1) για τη δεύτερη θέση και ήταν πλέον θέμα χρόνου να περάσει και τον Alain Prost για την πρώτη! Ωστόσο, ο αγώνας διεκόπη λόγω καιρικών συνθηκών – ή όπως πολλοί υποστηρίζουν, για να μη διασυρθεί ο Prost.

 

Το 1985 κερδίζει την πρώτη του pole position στη Βραζιλία, από τις συνολικά 65 που πέτυχε στην καριέρα του στην F1, αλλά και την πρώτη του νίκη στο Πορτογαλικό GP. Έτρεχε πλέον με Lotus Renault. Ακολουθεί άλλη μια νίκη και η 4η θέση στο Πρωτάθλημα Οδηγών. Άλλες δύο νίκες και μία 4η θέση στο Πρωτάθλημα για το 1986.

 

Το 1987 ξεκινά η συνεργασία της Lotus με τη Honda. Ο Senna ξεκινάει με νίκες στο Μονακό και το Ντιτρόιτ, αλλά τελικά τερματίζει 3ος στο Πρωτάθλημα πίσω από τις πανίσχυρες Williams Honda. Έχει ήδη αρχίσει να χτίζεται η ιδιαίτερη σχέση του Βραζιλιάνου με τη Honda.

 

Το 1988 μετακομίζει μαζί με τη Honda στη McLaren και με 8 νίκες σε 16 αγώνες κερδίζει τον πρώτο του Παγκόσμιο Τίτλο F1, αφήνοντας τον team mate του, Alain Prost στη δεύτερη θέση. Η σχέση μεταξύ τους έχει πλέον εξελιχθεί σε κόντρα. Εκείνη τη χρονιά οι McLaren Honda κέρδισαν τα 15 από τα 16 GP!

 

Το 1989 σημαδεύτηκε από το ιαπωνικό GP στη Suzuka. Αν ο Senna κέρδιζε, θα έπαιρνε τον τίτλο. Ο Prost προηγούταν και ο Βραζιλιάνος τον κυνηγούσε, επιχειρώντας με μεγάλο ρίσκο μια δύσκολη προσπέραση στο chicane, το μόνο σημείο που μπορούσε να περάσει. Οι δύο McLaren Honda χτύπησαν μεταξύ τους. Ο Ayrton κατάφερε να επιστρέψει στα pits, άλλαξε το σπασμένο ρύγχος, ξαναβγήκε στον αγώνα και κέρδισε! Ωστόσο, ακυρώθηκε λόγω αντικανονικού περάσματος από το chicane!! Ο Prost πήρε τον τίτλο. Πολλοί πιστεύουν πως επίτηδες έπεσε πάνω στον Senna και πως επίτηδες ο Βραζιλιάνος τιμωρήθηκε, για να κερδίσει το πρωτάθλημα ο Prost.

 

Το 1990, πάλι στη Suzuka, οι ρόλοι αντιστρέφονται: ο Senna ξεκινά από την pole position, πέφτει πάνω στη Ferrari του Prost και κερδίζει τον 2ο τίτλο του. Αργότερα, ο Βραζιλιάνος παραδέχτηκε πως δεν έκοψε επίτηδες πριν το chicane. Ίσως επειδή οι διοργανωτές δεν άλλαξαν την πρώτη θέση εκκίνησης στα αριστερά, στο καθαρό κομμάτι της πίστας, όπως τον είχαν διαβεβαιώσει. Ίσως πάλι για να πάρει εκδίκηση για το 1989. Μάλλον και για τα δύο…

 

Το 1991 ακολουθεί άλλος ένας τίτλος, ο τρίτος με team mate του τον Gerhard Berger. Το 1992 όμως η McLaren Honda έχει μείνει πίσω από την full ηλεκτρονική Williams Renault και ο Senna τερματίζει 4ος, με μόλις 3 νίκες. Το 1993 πάλεψε για το πρωτάθλημα παίρνοντας 5 νίκες με την αργή σε ταχύτητα McLaren Ford, τερματίζοντας τελικά 2ος στην τελική κατάταξη.

 

1994. ο Senna στη Williams Renault. Άσχημη αρχή με εγκαταλείψεις στους 2 πρώτους αγώνες. Και μετά, η μαύρη Πρωτομαγιά του ’94 στο GP του San Marino…



ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...