Carrol Shelby (1923-2012)

  • -
  • -

Τελικά η καρό σημαία έπεσε για τον Mr. Cobra, τον νικητή του Le Mans και τον γηραιότερο με δανεική καρδιά. Αν μάλιστα κάποιος ήθελε να βάλει μια φωτογραφία στον άνθρωπο που ήταν μεγαλύτερος από την εικόνα του ο Carroll Shelby θα ήταν μια από τις καλύτερες επιλογές.

Γεννήθηκε στο Leesburg του Texas, μια αγροτική περιοχή με 120 κατοίκους που σίγουρα δεν θα βρείτε σε κανένα χάρτη. Την αγάπη του για το αυτοκίνητο του την φύτεψε ο πατέρας του που ήταν ο τοπικός ταχυδρόμος και από τους ελάχιστους που διέθετε αυτοκίνητο.

Κατά την διάρκεια του δεύτερου μεγάλου πολέμου εκπαιδεύτηκε σαν πιλότος, αλλά προτίμησαν να τον κρατήσουν σαν εκπαιδευτή. Αυτό δεν τον εμπόδισε όμως να πετά πάνω από τη φάρμα της αγαπημένης του και έτσι να της… παραδίδει  ερωτικά γράμματα. Κάτι που φαίνεται ότι το έκανε συχνά, γιατί παντρεύτηκε πέντε φορές!

Μετά τον πόλεμο επιχείρησε πολλές δουλειές όπως εργάτης στις πετρελαιοπηγές, οδηγός σε μεταφορική εταιρεία και μάλιστα προσπάθησε να οργανώσει τη δική του κατασκευαστική εταιρεία.

Αλλά όλα άλλαξαν το 1952 όταν πείρε στα χέρια του ένα MG TC και αμέσως κατάλαβε για τι ήταν φτιαγμένος. Ήταν απλά ένα φυσικό ταλέντο. Τέτοια ήταν ην επιτυχία του που πολύ γρήγορα ξέφυγε από το τοπικό επίπεδο και μόλις δύο χρόνια μετά οδηγούσε για την επίσημη ομάδα της Aston Martin. Πολλές φορές παράτολμος, αλλά και με μυαλό όταν οι καταστάσεις το απαιτούσαν… ένας σπάνιος συνδυασμός. Το 1959 μάλιστα θα κερδίσει τον αγώνα του Le Mans με DBR1 και συνοδηγό τον Roy Salvadori και θα ανακηρυχτεί για δύο χρονιές σαν ο «Οδηγός της Χρονιάς»! Όμως θα κληρονομήσει τα καρδιακά προβλήματα του πατέρα του και ντο 1960 θα αναγκαστεί να εγκαταλείψει τους αγώνες.

Θα μετακομίσει στην Καλιφόρνια και πολύ σύντομα θα γίνει αναπόσπαστο μέρος της τρέλας των Hot Rod, αλλά ο στόχος του ήταν άλλος, ήθελε να κατασκευάσει το δικό του αυτοκίνητο!

Κατάφερε τελικά και ένωσε τα πλαίσια της AC με τους V8 κινητήρες της Ford και το αποτέλεσμα ήταν τα θρυλικά Cobra. Το 1963 ήταν η πρώτη χρονιά παραγωγής των Cobra και κέρδισε το πρωτάθλημα SCCA και USRRC, πριν το 1964 χτυπήσει στα ίσια της Ferrari  και κερδίζοντας τους Ιταλούς την επόμενη χρονιά με την Cobra Daytona Coupe.

Οι επιτυχίες αυτές έφεραν τη Ford  στη πόρτα του και του παρέδωσαν τη νέα Mustang για την μετατρέψει από ένα αυτοκίνητο για… γραμματέα (όπως το περιέγραφαν), σε ένα πραγματικό σπορ αυτοκίνητο. Και αυτό ακριβώς έκανε κερδίζοντας το πρωτάθλημα SCCA με τη GT350. Ακολούθησε η εμπλοκή του με τη GT40 και εξέλιξε το αυτοκίνητο σε νικητή, ενώ συνέχιζε να κερδίσει με τα Mustang κατακτώντας τους δύο πρώτους τίτλους του Trans Am με τη GT500. Το 1967 τα είχε κερδίσει όλα! Σταδιακά εγκατέλειψε τους αγώνες και τα επόμενα 12 χρόνια θα τα περάσει στην Νότιο Αφρική.

Στη δεκαετία του ’80 όμως τον κάλεσε το νέο αφεντικό της Ford, ο Lee Iacocca και μαζί σχεδίασαν τη Viper V10 που στη πραγματικότητα ήταν μια μοντέρνα εκδοχή της Cobra.

Την επόμενη δεκαετία θα μεταφέρει την επιχείρησή του στο Las Vegas και θα ξανασχεδιάσει τη Cobra με αποτέλεσμα την Cobra Concept του 2004, ενώ και πάλι η Mustang απέκτησαν εκδόσεις Shelby!

Έζησε 89 γεμάτα χρόνια!