Turbine Cars: Bluebird-Proteus CN7

  • -
  • -

Αν κάποιος κινητήρας είναι ο ιδανικός για να πετυχαίνει υψηλές ταχύτητες αυτός είναι ο στροβιλοκινητήρας. Ο Cambell είχε δει αυτή του τη δυνατότητα, όταν οι εμβολοφόροι κινητήρες είχαν φτάσει στα όρια της απόδοσής τους, αφού πλέον το υπερβολικό τους βάρος τους στη προσπάθεια για ακόμα περισσότερους κυλίνδρους, κυβικά και ίππους τους έκανε δύσχρηστους. Έτσι το 1956 ο Cambell άρχισε τη σχεδίαση ενός αυτοκινήτου (!;) που θα κατέρριπτε το ρεκόρ ταχύτητας που τότε ήταν στα 630 χλμ./ώρα. Οι αδελφοί Norris που είχαν σχεδιάσει και το Bluebird Κ7, άρχισαν αμέσως τη δουλειά με στόχο τα 800 χλμ./ώρα. Η πρότασή τους τώρα ήταν το Bluebird-Proteus CN7 και μπορεί να ζύγιζε τέσσερις τόνους, αλλά ήταν μεγάλης αντοχής κατασκευασμένο από κυψέλες αλουμινίου, με ανεξάρτητη ανάρτηση και κίνηση σε όλους τους τροχούς που ήταν διαστάσεων 52 ιντσών, ντυμένους με ελαστικά της Dunlop, ενώ για να επιβραδύνει απαιτούνταν αερόφρενα. Ήταν έτοιμο την άνοιξη του 1960 και οι 4.450 ίπποι που απαιτούνταν προέρχονταν από ένα στροβιλοκινητήρα της Bristol-Siddeley.

Φτάνουμε λοιπόν στην αποξηραμένη λίμνη της Bonneville, που ήταν και η τελευταία μεγάλη επιτυχία του πατέρα του το 1935, όπου όμως η  πρώτη προσπάθεια  ήταν αποτυχημένη με το αυτοκίνητο να διαλύεται και με τον Cambell να αποκτά ένα άνοιγμα στο κρανίο του χάνοντας και το ένα του αυτί. Ακολούθησαν πολλά ψυχολογικά προβλήματα, αλλά το 1961 είχε βρει και πάλι την αυτοπεποίθησή του.

Το CN7, με μεγάλη πτέρυγα τώρα μεταφέρθηκε στην Αυστραλία στην λίμνη Eyre όπου είχε να δει βροχή για τριάντα χρόνια. Όμως άμα είσαι άτυχος, είσαι! Έβρεξε τόσο πολύ που το «μπλε-πουλί» παρά λίγο να μετατραπεί σε υποβρύχιο. Η προσπάθεια του 1963 ήταν και πάλι μια τεράστια αποτυχία.

Επιστρέφει όμως την επόμενη χρονιά και την 17η Ιουλίου του 1964 καταφέρνει να ανεβάσει το ρεκόρ ταχύτητας στα 648,73 χλμ./ώρα. Ήταν και Ευχαριστημένος, αλλά και απογοητευμένος, γιατί αν η λίμνη εξολοκλήρου ήταν στεγνή  και διέθετε όλο της το μήκος (δηλαδή ήταν 20 χιλιόμετρα πιο μεγάλη σε μήκος) θα είχε καταφέρει να φτάσει τα 720 χλμ./ώρα. όπως και να έχει όμως το θέμα όλα σταμάτησαν εκεί, γιατί σκοτώθηκε τον Ιανουάριο του 1967 προσπαθώντας να σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας στο νερό με το υδροπλάνο Bluebird K7.