Ο μοναδικός Pilote Officiel της Bugatti: Ποιος είναι, πώς τα κατάφερε, τι κάνει καθημερινά

Ο πρώην πιλότος F1 Pierre-Henri Raphane κάνει την δουλειά των ονείρων σου: Οδηγεί όλα τα supercar της Bugatti και δείχνει στους πελάτες τι μπορούν να κάνουν...

  • -
  • -

Με μια αγωνιστική καριέρα που κορυφώθηκε με τη συμμετοχή του στη Formula 1 και τον 24ωρο αγώνα αντοχής του Le Mans, ο Pierre-Henri Raphanel ξέρει ακριβώς τι σημαίνει «ωμή» ισχύς, υψηλές επιδόσεις και… πίεση πίσω από το τιμόνι. Στην Bugatti, χρησιμοποιεί αυτή την πλούσια εμπειρία και βαθιά γνώση του από το 2005, όταν κι έγινε ο πρώτος – και μοναδικός – Pilote Officiel της μάρκας.

«Πάντα ήξερα ότι η ζωή μου θα είναι μέσα στην πίστα και πίσω από το τιμόνι», δηλώνει ο Pierre-Henri. «Έχοντας ξεκινήσει από τους αγώνες karting, ήξερα από πολύ μικρή ηλικία ότι ήθελα να ακολουθήσω μια καριέρα συνυφασμένη με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό» τονίζει χαρακτηριστικά.

Γεννημένος για τους αγώνες

Ο Pierre-Henri ζει και αναπνέει για τους αγώνες. Η πρώτη του επαφή με το «χώρο» ήταν στην ηλικία των 13 ετών, όπου συμμετείχε για πρώτη φορά σε αγώνα καρτ. Έχοντας υπομονή, επιμονή, ταλέντο και προσήλωση στο στόχο του, ο Pierre-Henri γρήγορα καθιερώθηκε στη σκηνή του καρτ απολαμβάνοντας μεγάλες επιτυχίες (κέρδισε το γαλλικό πρωτάθλημα και κατατάχθηκε στο Top 6 του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος).

Έχοντας κυριαρχήσει στους αγώνες καρτ μέχρι την ηλικία των 21 ετών, ο Pierre-Henri ήταν τότε έτοιμος για μια νέα πρόκληση. Η Formula Renault ήταν ο επόμενος σταθμός του, όπου έλαβε μέρος στη Formula 3000 και στη Formula 3. Στη Formula 3, κέρδισε το γαλλικό πρωτάθλημα, έχοντας μάλιστα στο παλμαρέ του και τη μεγάλη νίκη στο Grand Prix του Monaco. Η ταχύτητα του, οι οδηγικές του ικανότητες και οι πρότερες επιτυχίες του, τον οδήγησαν στο μαγικό κόσμο της Formula 1 το 1989.

Αφού κατάφερε να εκπληρώσει και τον απόλυτο στόχο του, αναζήτησε μια διαφορετική πρόκληση. Την οποία βρήκε στους αγώνες αντοχής. Κατά τη διάρκεια 14 αγώνων στο Le Mans– τον μεγαλύτερο αγώνα αντοχής στον κόσμο – εξασφάλισε τρία βάθρα με τους συνοδηγούς του και μία νίκη στην κατηγορία του.

Ο Pierre-Henri σταμάτησε επίσημα να φορά… την αγωνιστική του φόρμα το 2000, όντας έτοιμος να κάνει το επόμενο βήμα στην καριέρα του. «Όταν σταμάτησα να αγωνίζομαι δεν απογοητεύτηκα. Ήταν μια φυσική εξέλιξη. Ένα σημαντικό κεφάλαιο έκλεισε και άνοιξε ένα άλλο συναρπαστικό» είχε δηλώσει τότε…

Το κεφάλαιο της Bugatti

Το νέο κεφάλαιο στη ζωή του Pierre-Henri ξεκίνησε το 2005 και δεν ήταν άλλο από το κεφάλαιο της Bugatti. O Pierre-Henri έλαβε μια μέρα ένα τηλεφώνημα, που όπως ο ίδιος δήλωσε, άλλαξε την ζωή του για πάντα. Στην άλλη άκρη της γραμμής ήταν ο Thomas Bscher ο οποίος ήταν ο πρόεδρος της Bugatti εκείνη την εποχή, και τον ρώτησε εάν ήταν ανοιχτός στο ενδεχόμενο να αναλάβει την επίβλεψη ενός αυτοκινήτου που θα γινόταν ένα σύγχρονο αυτοκινητικό σύμβολο. Αναφερόταν φυσικά στην Veyron.

«Με κάλεσε στο Molsheim για να μου κάνει μια παρουσίαση, μαζί με μια επιλεγμένη ομάδα μηχανικών, του πρότζεκτ της Veyron. Ήμουν περίεργος να μάθω περισσότερα, οπότε δέχτηκα με χαρά την πρόσκληση του Thomas και ταξίδεψα στην Αλσατία».

Αυτό που είδε ο Pierre-Henri εκείνη την ημέρα στο Molsheim έμελλε να μείνει για πάντα χαραγμένο στο στο μυαλό του, σηματοδοτώντας ουσιαστικά τη νέα του ενασχόληση και τη μεγάλη του αγάπη. Την Bugatti.

«Η Veyron ήταν απολύτως συγκλονιστική. Ήταν – και εξακολουθεί να είναι – σε αντίθεση με οτιδήποτε άλλο στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Με γοήτευσε απόλυτα το αυτοκίνητο και η μάρκα. Θυμάμαι ότι δεν ήθελα να βγω από το αυτοκίνητο – κυριολεκτικά έμεινα καθισμένος σε αυτό για περίπου επτά συνεχόμενες ώρες. Ένιωθα δέος. Απλώς ήξερα, από εκείνη τη στιγμή, ότι θα κάνω την πιο συναρπαστική δουλειά στον κόσμο» δήλωσε μετά από χρόνια, θυμούμενος την πρώτη του εμπειρία στη Bugatti.

Pilote Officiel

Από εκείνη τη στιγμή, η Bugatti επέλεξε τον Pierre-Henri ως τον μοναδικό «Pilote Officiel», της μάρκας, τον άνθρωπο δηλαδή που θα την εκπροσωπούσε και θα παρουσίαζε τα αυτοκίνητα της σε όλο τον κόσμο.

Ο Christophe Piochon, Πρόεδρος της Bugatti Automobiles, θυμάται χαρακτηριστικά γεγονότα από εκείνη την εποχή: «Με την κυκλοφορία της Veyron το 2005, η Bugatti μπήκε σε ένα νέο κόσμο επιδόσεων και ταχύτητας που κανένας άλλος κατασκευαστής αυτοκινήτων δεν είχε εξερευνήσει μέχρι τότε. Χρειαζόταν να διασφαλίσουμε ότι δεν θα είχαμε μόνο έναν εξαιρετικά ταλαντούχο οδηγό που θα μας βοηθούσε να δείξουμε όλες τις ικανότητες του αυτοκινήτου στους πελάτες μας, αλλά κάποιον που θα μπορούσε επίσης να εξηγήσει τα περίπλοκα συστήματα του και τις απίστευτες μηχανολογικές καινοτομίες του. Από την πρώτη του εμπειρία με τη Veyron, ο Pierre-Henri κατάλαβε αμέσως το όραμα των αυτοκινήτων μας και από τότε είναι ο τέλειος πρεσβευτής της Bugatti»

Δείτε ακόμα: Αυτός ο άνθρωπος δίνει το «Ok» για κάθε Bugatti παραγωγής

Είναι ένας ρόλος για τον οποίο ο Pierre-Henri συνεχίζει να είναι εξαιρετικά περήφανος μέχρι σήμερα, περίπου 18 χρόνια μετά την πρόσληψή του. Ο Pierre-Henri τον Ιούλιο του 2010, άφησε χαραγμένο για πάντα το όνομά του στο βιβλίο της ιστορίας της Bugatti καθώς οδήγησε την Veyron Super Sport με μέγιστη ταχύτητα 431,072 km/h στο Ehra-Lessien στην Κάτω Σαξονία της Γερμανίας υπογράφοντας ένα παγκόσμιο ρεκόρ!

Ο ίδιος έχει οδηγήσει όλα τα μοντέλα της Bugatti σε κάθε γωνιά της Γης, σε περισσότερες από 10.000 διαφορετικές διαδρομές, με νέους αλλά και… παραδοσιακούς πελάτες της φίρμας και κάθε φορά η εμπειρία και η αίσθηση είναι πρωτόγνωρη και μοναδική. Τουλάχιστον έτσι ισχυρίζεται ο Pierre-Henri, δηλώνοντας μάλιστα τυχερός ακόμα και σήμερα που συνεχίζει να ζει με το ίδιο πάθος το όνειρο του.