Φάκελος Ηλεκτρικά GTi: Η χαρά της οδήγησης έχει μέλλον!

Σπορ ηλεκτρικά! Μύθος ή πραγματικότητα; Κι όμως, οι κατασκευαστές δεν γυρνούν την πλάτη σε όσους λάτρεις της γρήγορης οδήγησης…

  • -
  • -

Σήμερα, τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης είναι γνωστά και πλέον είναι δεδομένο πως αποτελεί τη βασική κατεύθυνση των περισσοτέρων αυτοκινητοβιομηχανιών για το μέλλον. Τα μοντέλα που κάνουν χρήση αυτή της τεχνολογίας ικανοποιούν τις περισσότερες από τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού. Βέβαια, αυτό αφορά όσους δεν αντιμετωπίζουν τα αυτοκίνητα ως ευμεγέθη χρωματιστά κουτιά με πληθώρα ψηφιακών ανέσεων. Βλέπετε, ακόμα και σήμερα, υπάρχει ένα ποσοστό ανθρώπων που αναζητά το κάτι παραπάνω μέσα από τη χαρά και τη γοητεία της οδήγησης. Και όχι απλά να μεταφερθεί με ασφάλεια από το ένα σημείο στο άλλο. Και το ερώτημα είναι κατά πόσο η ηλεκτροκίνηση περιλαμβάνει αυτή την ιδιαίτερη κάστα ανθρώπων στα πλάνα της... 

Δεν είναι μόνο το 0-100…

Για όσους αναζητούν τις επιδόσεις, η ηλεκτροκίνηση έχει έναν κρυμμένο άσσο στο μανίκι της. Τις καταιγιστικές επιδόσεις. Όμως, όσοι λάτρεις της οδήγησης και των σπορ χαρακτηριστικών, γνωρίζουν ότι τα απόλυτα νούμερα είναι η μία πλευρά του νομίσματος. Η άλλη έχει να κάνει με την οδική συμπεριφορά και την αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός σε μία ορεινή διαδρομή, έχοντας να αντιμετωπίσει μία σειρά από διαδοχικές στροφές. Ευτυχώς, οι αυτοκινητοβιομηχανίες, δεν πρόκειται να γυρίσουν την πλάτη σε όσους εξακολουθούν να αναζητούν την οδηγική ευχαρίστηση.

Δείτε ακόμη: Μάθε περισσότερα για το Volkswagen GTi Concept

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, και μάλιστα η αφορμή για το συγκεκριμένο άρθρο, αποτέλεσε η αποκάλυψη του ID. GTI Concept της Volkswagen. Η γερμανική εταιρεία επιβεβαίωσε την παραγωγή ενός μοντέλου με ενισχυμένα σπορ χαρακτηριστικά, το οποίο θα συνεχίσει την παράδοση του θρυλικού αρτικόλεξου «GTI». Θα βασίζεται επάνω στο σούπερμινι ID.2all και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα έχει έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα, αλλά και μπλοκέ διαφορικό! Στοιχεία που φανερώνουν τη σπορ φιλοσοφία που θα το διακατέχει. Στο ίδιο πνεύμα θα είναι και η σχεδίαση του αμαξώματος, με τα λογότυπα GTi να δεσπόζουν και την εμφάνιση του να αποπνέει δυναμισμό. Μάλιστα, για να εμπνεύσει τον οδηγό στη γρήγορη οδήγηση, θα εφοδιάζεται με το σύστημα GTiExperienceControl, το οποίο θα μπορεί να παρομοιάσει τον ήχο που συνοδεύει την αλλαγή ταχύτητας σε ένα μοντέλο με θερμικό κινητήρα!

Το θετικό για όσους λάτρεις της οδήγησης είναι ότι και άλλες εταιρείες σχεδιάζουν να λανσάρουν αντίστοιχα μοντέλα! Όπως για παράδειγμα η Alpine, με το εντυπωσιακό a290, το οποίο μάλιστα βρίσκεται στο στάδιο των δοκιμών εξέλιξης σε δημόσιους δρόμους. Το γαλλικό χάτσμπακ θα αποτελέσει την «καυτή» εκδοχή του αμιγώς ηλεκτρικού Renault 5, που αναμένεται να λανσαριστεί στο αμέσως επόμενο διάστημα. Οι άνθρωποι της Alpine τονίζουν πως θα διατηρεί ζωντανό το DNA της γαλλικής μάρκας και θα έχει μοναδικό στόχο να προσφέρει απλόχερα οδηγική απόλαυση. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, απόδοσης 218 και 270 ίππων, με την κίνηση να μεταφέρεται στο δρόμο από τους μπροστά τροχούς.

Όπως η Alpine, έτσι και η Cupra έχει συνδέσει το όνομα της με τις επιδόσεις και τα σπορτίφ χαρακτηριστικά, στοιχεία που θέλει να διατηρήσει στη νέα ηλεκτρική εποχή. Αυτό έγινε εμφανές με το Born, το οποίο αν και μοιράζεται αρκετά κοινά στοιχεία με το Volkswagen ID.3 καταφέρνει και διαφοροποιείται από το γερμανικό αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Όμως, η ισπανική φίρμα δεν θα σταματήσει εδώ. Στο μέλλον θα προσφέρει ακόμα πιο εκρηκτικές σε σχεδίαση και επιδόσεις κατασκευές, όπως το εντυπωσιακό Urban Rebel. Ένα hot hatch με απόδοση κοντά στους 400 ίππους και δυνατότητα να αγγίζει τα 100 km/h από στάση, σε μόλις 3,1 sec! 

Δείτε ακόμη: Αυτό είναι το νέο Hyundai Ioniq 5 N με drift mode!

Η επόμενη μέρα είναι εδώ!

Την ίδια ώρα, υπάρχουν μοντέλα που έχουν ήδη αποκαλυφθεί και περιμένουμε να βγουν στην αγορά, συγκεντρώνοντας μεγάλο ενδιαφέρον αναφορικά με το χαρακτήρα και τις επιδόσεις που προσφέρουν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το HyundaiIoniq 5 που έχει δεχθεί τις περιποιήσεις του φημισμένου πλέον NDivision! Ένα εκρηκτικό αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο 650 ίππων, ασύλληπτες επιδόσεις και τεχνολογία αιχμής κάτω από το επιθετικό αμάξωμα. Εφοδιασμένο με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό, drift mode, σύστημα κατανομής της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες και τους τροχούς, αλλά και Ν Pedal, το οποίο λειτουργεί όπως το anti-lag στα μοντέλα με θερμικό κινητήρα, είναι αναμφίβολα το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που όλοι περιμένουν με ανυπομονησία να οδηγήσουν.

Βέβαια, θα υπάρχει και το ανάλογο τίμημα σε επίπεδο κόστους κτήσης, αλλά ακόμα και έτσι υπάρχουν και πιο προσιτές προτάσεις, με σημαντικότερο παράδειγμα το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Abarth στην ιστορία, το 500e! Ένα μοντέλο που βασίζεται στο 500e, αλλά με ενισχυμένα σπορ στοιχεία. Με απόδοση 155 ίππων και 235 Nm ροπή, συνδυάζει επιδόσεις και αποδοτικότητα, αφού προσφέρει αυτονομία 300 ίππων. Μάλιστα, σε σχέση με το Abarth 695 των 180 ίππων επιταχύνει στις χαμηλές ταχύτητες (20-40 km/h) ένα δευτερόλεπτο ταχύτερα (50%), ενώ για τα 40-60 km/h απαιτεί μόλις 1,5 sec. -πολύ ταχύτερα από τη συμβατική έκδοση- που μένει πίσω κατά 15 μέτρα, φτάνοντας τα 60 km/h ένα δευτερόλεπτο αργότερα.

Μπορεί η αυτοκίνηση να αλλάζει, αλλά κάποια στοιχεία θα διατηρηθούν και στη νέα εποχή. Όχι, αναλλοίωτα όπως τα γνωρίζουμε σήμερα, αλλά διαφοροποιημένα και εναρμονισμένα με τις απαιτήσεις και τις συνθήκες που προτάσσει η ηλεκτροκίνηση. Δεν είναι δύσκολο ή απίθανο να προσφέρει οδηγική ευχαρίστηση μία κατασκευή του είδους. Βλέπετε, αυτό έχει επιτευχθεί και με πιο… απλά μοντέλα, όπως το Honda e και το Mini Cooper SE.Μοντέλα, που αν και έχουν τελείως διαφορετικό προσανατολισμό, αποδεικνύονται εξαιρετικά ευχάριστα στην πράξη. Πόσω μάλλον, όταν πλέον μιλάμε για κατασκευές επάνω στις οποίες οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επενδύσει υπέρογκα ποσά και έχουν σχεδιαστεί για να ικανοποιήσουν και τον πλέον απαιτητικό. Απλά, οι πιο ρομαντικοί πρέπει να το δούμε ως μία περίοδο προσαρμογής στη νέα εποχή και τάξη πραγμάτων…