Η ιστορία του λογοτύπου της Mazda

Ενενήντα χρόνια εξέλιξη

  • -
  • -

Η εξέλιξη του λογοτύπου μιας εταιρείας απεικονίζει τις αλλαγές μίας μάρκας στο πέρασμα του χρόνου. Η Mazda συμπληρώνει φέτος 90 χρόνια ζωής και έχει ενδιαφέρον να δούμε τα λογότυπα που κοσμούσαν κατά καιρούς τα οχήματα που παρήγαγε.


1936

Το πρώτο λογότυπο της Mazda χρονολογείται από το 1936. Ήταν το σήμα κατατεθέν όταν ξεκίνησε η παραγωγή των τρίτροχων φορτηγών. Το όνομα «Mazda» προέρχεται από τον Ahura Mazda, θεό της σοφίας, της ευφυΐας και της αρμονίας, από τους αρχαιότερους πολιτισμούς της Δυτικής Ασίας. Λέγεται επίσης πως προήλθε από την αγγλοποιημένη εκδοχή του ονόματος  Jujiro Matsuda, του ιδρυτή της αυτοκινητοβιομηχανίας της Mazda.

Η Mazda επίσης παρουσίασε και ένα δεύτερο σύμβολο το οποίο ήταν εμπνευσμένο από το έμβλημα της γενέτειράς της. Εκφράζει τον ισχυρό δεσμό της μάρκας με την πόλη της Χιροσίμα, η οποία παραμένει μέχρι και σήμερα η έδρα την κεντρικών της γραφείων παγκοσμίως. Οι κορυφές στο μέσον του λογοτύπου σχηματίζουν ένα τριπλό «Μ» που συμβολίζει τη «Mazda as a Motor Manufacturer».

 

1959

Το λογότυπο με το γράμμα «Μ» μέσα σε κύκλο συνέπεσε με την παρουσίαση των επιβατικών αυτοκινήτων Mazda το 1959 και το πρώτο όχημα με το νέο λογότυπο ήταν το Mazda R360 coupe.

 

1975

To 1975 αυτός το διαχρονικό logo παρουσιάστηκε ταυτόχρονα με τη νέα εταιρική ταυτότητα της εταιρίας. Σήμερα, 35 χρόνια αργότερα, το λογότυπο αυτό παραμένει ένα ουσιαστικό στοιχείο της ταυτότητας της Mazda.

 

1992

Αυτό το σύμβολο παρουσιάστηκε το 1992 και συνοδευόταν από τον εταιρικό λογότυπο της Mazda του 1975. Το συγκεκριμένο σχήμα εκφράζει τις διαστάσεις των φτερών, του ήλιου και έναν κύκλο φωτός και ήταν αυτό που έδωσε την αφορμή για τη δημιουργία του σημερινού λογοτύπου της Mazda.

 

1997

Το συγκεκριμένο λογότυπο παρουσιάστηκε τον Ιούνιο του 1997. Απεικονίζει το «Μ» της Mazda, του οποίου το ευδιάκριτο σχήμα “V” παραπέμπει στο άνοιγμα των φτερών της εταιρίας. Αντιπροσωπεύει την δημιουργικότητα, το αίσθημα της αποστολής και της ζωτικότητας, την επιδίωξη της Mazda για ανάπτυξη και βελτίωση. Το 2000, αυτή η φιλοσοφία ενισχύθηκε με την εισαγωγή του Zoom-Zoom για να εκφραστεί το “συναίσθημα της κίνησης” που ενσωματώθηκε στα αυτοκίνητα Mazda.

 

2008

To 2008 η Mazda άρχισε να φέρνει στο προσκήνιο τη νέα παγκόσμια «οπτική» ταυτότητά της. Η νέα ταυτότητα περιλαμβάνει ένα νέο γραφικό, τη «δυναμική πτέρυγα» και το Ζοοm Zoom πλέον τοποθετημένο σε γωνία ώστε να εκφράσει την κίνηση και τον τολμηρό και μοναδικό χαρακτήρα της Mazda Motor Corporation.