50 χρόνια Opel Manta: Το σαλάχι που έγινε θρύλος

Ένα μοντέλο σταθμός στην ιστορία της Opel, αφού ξεπέρασε σε πωλήσεις το ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τα 50 χρόνια συμπλήρωσε φέτος το θρυλικό πλέον Opel Manta. Ο επικεφαλής σχεδίασης της Opel, George Gallion, σε μία μυστική αποστολή, ανακάλυψε πρώτος το σαλάχι του Rüsselsheim. Ένα Σάββατο πρωί, το 1969, ο Gallion ταξίδεψε αεροπορικώς για το Παρίσι για να συναντηθεί με την ομάδα του Γάλλου ωκεανογράφου και ερευνητή Jacques Cousteau.

«Είχαμε επιλέξει το όνομα ‘Manta’» δήλωσε ο Gallion, 51 χρόνια μετά την αποστολή του στο Παρίσι. «Τότε η χρήση ονομάτων ζώων ταίριαζε με το πνεύμα της εποχής, η Ford Mustang και η Corvette Stingray ήταν πολύ επιτυχημένα μοντέλα στις ΗΠΑ. Το Manta μας ήταν επίσης ένα ‘pony car’. Είχαμε στη διάθεσή μας δέκα ημέρες για να σχεδιάσουμε ένα λογότυπο, αλλά δυσκολευόμασταν να βρούμε το κατάλληλο.»

Έτσι ο Gallion επιβιβάστηκε στο αεροπλάνο και μελέτησε επί ώρες τις φωτογραφίες του Cousteau στη Γαλλική πρωτεύουσα. Μέχρι που τελικά εντόπισε την τέλεια λήψη, ένα γιγάντιο σαλάχι τραβηγμένο από κάτω, με φόντο μία λαμπερή επιφάνεια. Bingo. Αυτό ήταν. Το Opel Manta είχε βρει την ταυτότητά του και από εκεί και μετά το θρυλικό χρωμιωμένο έμβλημα κοσμούσε τα εμπρός φτερά.

Το Manta έκανε το ντεμπούτο του στο Timmendorfer Strand τον Σεπτέμβριο του 1970. Ένα εντελώς νέο μοντέλο που άνοιξε μια νέα αγορά για την Opel. Κουπέ αμάξωμα, με ενδιαφέρουσες γραμμές και χώρους για τέσσερα άτομα. Άμεσα έγινε αποδεκτό από το αγοραστικό κοινό, με την πρώτη χρονιά το Manta να καταγράφει 56.200 πωλήσεις. Διαθέσιμη σε πολλές εκδόσεις κινητήριες και εξοπλιστικές, “κούμπωνε” στις ανάγκες ευρύτερου κοινού.

Πέντε μόλις χρόνια μετά, το 1975 κυκλοφόρησε η δεύτερη γενιά του μοντέλου. Ωστόσο ήταν η μακροβιότερη, αφού έμεινε στην αγορά μέχρι το 1988 και οι πωλήσεις του ξεπέρασαν τις 557.940 μονάδες. Κυκλοφόρησε σε πολλές εκδόσεις, με τη σπανιότερη και ισχυρότερη να είναι η “400” που παρουσιάστηκε το 1981. Κυκλοφόρησε σε 400 αντίτυπα για να πάρει έγκριση τύπου Group 4. Εφοδιάζονταν με ένα 4κύλινδρο κινητήρα 2,4 λίτρων με δύο εκκεντροφόρους, έχοντας απόδοση 144 ίππων.

Οι τελευταίες δύο εκδόσεις του Manta B ήταν το κορυφαίο μοντέλο GSi και το GSi Exclusiv που κατασκευάστηκαν σε μικρό αριθμό αντιτύπων από το βελτιωτικό οίκο Irmscher. Συνολικά, πάνω από ένα εκατομμύριο οχήματα Manta A και B πέρασαν από τη γραμμή συναρμολόγησης. Ένα μοντέλο σταθμός.