Το Transporter είναι το μακροβιότερο μοντέλο στην ιστορία!

Kλείνει φέτος 70 χρόνια στην παραγωγή!

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ήταν Μάρτιος του 1950 όταν το πρώτο Volkswagen Transporter έβγαινε από την γραμμή παραγωγής. Το αυτοκίνητο με τα διάφορα ονόματα, όπως T1, Bulli, Kombi, Bus ή microbus, γιορτάζει σήμερα τα 70 του χρόνια, όντας το μακροβιότερο μοντέλο στην παραγωγή στην ιστορία της αυτοκίνησης. Από τότε μέχρι και σήμερα, συμπεριλαμβανομένων έξι γενεών, το Transporter έχει πωληθεί σε περισσότερα από 13 εκατομμύρια αντίτυπα!
Μέχρι και πέρσι, η Volkswagen παρουσίασε τη νεότερη εκδοχή του, το T6.1, το οποίο εκτός από ανανεωμένη σχεδίαση προσφέρει και σύγχρονα συστήματα συνδεσιμότητας. Ας δούμε, όμως, τις γενιές του Transporter, από την πρώτη το 1950 μέχρι και σήμερα.

T1: 1950 - 1967
Το χειροποίητο πρωτότυπο παρουσιάστηκε το 1949 και το Τ1 παρουσιάστηκε λίγο αργότερα ως van με τον κινητήρα στο κέντρο, ικανό να μεταφέρει οκτώ επιβάτες, με τον κινητήρα και το κιβώτιο να προέρχονται από το Beetle. Το 1951 παρουσιάστηκε η έκδοση Samba, η οποία είχε παράθυρα γύρω από το αμάξωμα, ενώ άνοιγε και η οροφή! Το 1956 η γραμμή παραγωγής μεταφέρθηκε από το Wolfsburg στο Ανόβερο, ενώ Transporter ξεκίνησαν να κατασκευάζονται και στη Βραζιλία. Μέχρι το 1969 σχεδόν 2 εκατομμύρια άνθρωποι είχαν αγοράσει το T1.

T2: 1967 - 1979
Το Τ1 ταυτίστηκε σε μεγάλο βαθμό με την κουλτούρα μίας ολόκληρης εποχής, και συγκεκριμένα με αυτή των… παιδιών των λουλουδιών. Το Τ2 αποτελούσε την βελτιωμένη εκδοχή του, με νέα αισθητική και τη συρόμενη πόρτα να περιλαμβάνεται στη βασική έκδοση. Μάλιστα, το 1972 η Volkswagen διέθεσε το Τ2 και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση μηδενικών ρύπων! Συνολικά 2,14 εκατομμύρια αυτοκίνητα παρήχθησαν, αν και αρκετά Τ2 συνεχίστηκαν να παράγονται μέχρι και το 2013 στο Sao Paolo της Βραζιλίας.

T3: 1979 - 1992
Με το Τ3 η Volkswagen πέρασε στη νεότερη εποχή, με μεγαλύτερο αμάξωμα, περισσότερο χώρο στο εσωτερικό, αυξημένο χώρο αποσκευών και βελτιωμένη παθητική ασφάλεια. Πλέον, ήταν διαθέσιμο και με κινητήρα πετρελαίου, ενώ οι αλλαγές στο πλαίσιο είχαν βελτιώσει και την οδική του συμπεριφορά. Το 1985, η Volkswagen πρόσθεσε μία σειρά από εκδόσεις και τεχνολογίες, όπως καταλύτη, υπερτροφοδότηση και τετρακίνηση, με τα California και Caravelle να αγκαλιάζονται από τον κόσμο. Συνολικά 1,3 εκατομμύρια Τ3 κατασκευάστηκαν στο Ανόβερο.

T4: 1990 - 2003
Το Τ4 αποτέλεσε ένα μεγάλο άλμα για την Volkswagen, αφού ο κινητήρας και η κίνηση μεταφέρθηκαν μπροστά για πρώτη φορά. Νέα σχεδίαση, μεγαλύτερο μπροστινό μέρος, νέα ανάρτηση και μεγαλύτερη γκάμα κινητήρων προστέθηκαν στη συνταγή. Παράλληλα, για πρώτη φορά ήταν διαθέσιμο σε δύο διαφορετικά αμαξώματα. Μέχρι και το 2003 πωλήθηκαν 1.9 εκατομμύρια Τ4, σε κάθε είδους έκδοση.

T5: 2003 - 2015
Με το Τ5 στη Volkswagen περιορίστηκαν σε ένα σχεδιαστικό φρεσκάρισμα εξωτερικά, επικεντρώνοντας την προσοχή τους στο εσωτερικό. Ιδιαίτερη μέριμνα δόθηκε στη θέση οδήγησης, ενώ προστέθηκαν οι νεότεροι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου της γερμανικής εταιρείας. Συνολικά, 1.65 εκατομμύρια Τ5 παράχθηκαν σε δώδεκα χρόνια.

T6 / T6.1: 2015 - 2019 / 2019 -
Νέοι κινητήρες, συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, σύγχρονα συστήματα συνδεσιμότητας και πλήρως ανασχεδιασμένο εμπρός μέρος σύμφωνα με τις προσταγές της εποχής. Ουσιαστικά, το 2019 η Volkswagen έφερε το Transporter στη σύγχρονη, ψηφιακή εποχή. Ενώ παράλληλα, το εφοδίασε με μηχανολογικές λύσεις που συναντάμε στα σημερινά μοντέλα.