8 γενιές - Ένα Volkswagen Golf!

Ας θυμηθούμε τη μεγάλη ιστορία του μοντέλου που άλλαξε το σύγχρονο αυτοκίνητο

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πίσω στο μακρινό 1974 οι Γερμανοί συνέλαβαν την ιδέα ενός μικρομεσαίου μοντέλου που θα έμελλε να φέρει τη δική του επανάσταση στην αυτοκίνηση. Συνδύαζε ποιότητα, άνεση και ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά, εισάγοντας νέα δεδομένα για την εποχή, σε ένα ελκυστικό για το κοινό πακέτο. Σήμερα, 8 γενιές μετά και με περισσότερες από 35 εκατομμύρια πωλήσεις, το Golf συνεχίζει να πρεσβεύει τις αρχικές αξίες του μοντέλου, περνώντας όμως στη νέα εποχή του, την ψηφιακή. Ας δούμε την ιστορία του και το στίγμα που άφησε κάθε του γενιά, ξεχωριστά.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ VOLKSWAGEN GOLF

Volkswagen Golf Mk1 - 1974 έως 1983

Το Μάρτιο του 1974 το πρώτο Golf πέρασε από τη γραμμή παραγωγής. Από το Μάιο κυκλοφορούσε στους δρόμους σηματοδοτώντας με την έλευσή του μια νέα εποχή για την Volkswagen. Μετά τον εμβληματικό Σκαραβαίο που άφησε εποχή με πωλήσεις που ξεπέρασαν τα 21,5 εκατομμύρια μονάδες, ανάλαβε να τρέξει ως ηγέτης τη γερμανική εταιρεία.

Σχεδιάστηκε από τον Giorgetto Giugiaro με στόχο να δώσει άμεσα το στίγμα του στην αγορά, αλλά και να παραμείνει επίκαιρο στο πέρασμα του χρόνου. Όπως αποδείχθηκε, η σύγχρονη και ασφαλής φιλοσοφία του νέου συστήματος κίνησης, η μεγάλη ευελιξία που προσφέρει η πίσω πόρτα και η αναδιπλούμενη πλάτη των πίσω καθισμάτων και φυσικά ο σχεδιασμός του, ήταν τόσο πειστικά ώστε μέχρι τον Οκτώβριο του 1976, είχαν ήδη παραχθεί ένα εκατομμύριο Golf! Συνολικά από την πρώτη γενιά κατασκευάστηκαν 6,99 εκατομμύρια Golf - συμπεριλαμβανομένων όλων των εκδόσεων και της (εκείνη την εποχή) δομικά όμοιας Jetta, με πωλήσεις σε όλες τις ηπείρους.

Volkswagen Golf Mk2 - 1983 έως 1991

Η δεύτερη γενιά του Golf αποτέλεσε την εξέλιξη της πρώτης. Ένα αυτοκίνητο που αγαπήθηκε από νέους οδηγούς που έκαναν τα πρώτα τους βήματα πίσω από το τιμόνι του. Η ασφάλεια που πρόσφερε το έκανε να ξεχωρίσει. Αυτό ήταν το Golf που πρόσφερε για πρώτη φορά τεχνολογία στο ευρύ κοινό. Μεταξύ άλλων είχε καταλυτικό μετατροπέα ελεγχόμενο από αισθητήρα λάμδα, σύστημα αντιμπλοκαρίσματος φρένων, αλλά και μια τετρακίνητη έκδοση -η πρώτη- του Golf.

Τον Ιούνιο του 1988, το Golf είχε ήδη ξεπεράσει τα 10 εκατομμύρια οχήματα - ένας εξαιρετικά υψηλός αριθμός. Μετά από 6,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα συνολικά, η δεύτερη γενιά Golf καταργήθηκε σταδιακά το καλοκαίρι του 1991.

Volkswagen Golf Mk3 – 1991 έως το 1997

Η τρίτη γενιά του Golf που παρουσιάστηκε τον Αύγουστο του 1991 εστίασε στην ασφάλεια. Το Golf Mk3 ήταν το πρώτο μοντέλο που ήταν διαθέσιμο με εμπρός αερόσακους (1992), ενώ είχε ιδιαίτερη σχεδίαση στο πλαίσιο για καλύτερη συμπεριφορά στο δρόμο, αλλά και κατά τη σύγκρουση. Στους νεοτερισμούς που εισήγαγε το Golf τρίτης γενιάς είναι η υιοθέτηση στη γκάμα ενός μεγάλου 6κύλινδρου κινητήρα, γνωστού ως VR6.
Επιπλέον, παρουσιάστηκε ο πρώτος κινητήρας πετρελαίου άμεσου ψεκασμού και ο πρώτος οξειδωτικός καταλυτικός μετατροπέας για πετρελαιοκινητήρες. Επίσης, στον εξοπλισμό του μπήκε το cruise control και οι πλευρικοί αερόσακοι. Τον Μάιο του 1994, η Volkswagen γιόρτασε την παραγωγή 15 εκατομμυρίων Golf. Το 1997, η τρίτη γενιά καταργήθηκε σταδιακά μετά από την παραγωγή 4,83 εκατομμυρίων αυτοκινήτων.

Volkswagen Golf Mk4 - 1997 έως το 2003

Το Golf Mk4 εστίασε στη σχεδίαση, φέρνοντας στιλ στο γερμανικό μοντέλο. Επιπλέον, το τέταρτης γενιάς Golf εισήγαγε νέα πρότυπα στην ποιότητα όσον αφορά την κατηγορία του. Παράλληλα, το ντεμπούτο του ESP έδωσε έναν επιπλέον στοιχείο ασφάλειας σε μοντέλο μαζικής παραγωγής. Ένα χρόνο αργότερα, το ESP έγινε στοιχείο του βασικού εξοπλισμού, αρχικά στη Γερμανία.

Το Golf GTI, το οποίο ξεκίνησε το 2001 σηματοδότησε την 25η επέτειο του GTI. Το 2002 παρουσιάστηκε το πρώτο Golf με βενζινοκινητήρα με άμεσο ψεκασμό (FSI) και το ντεμπούτο των αερόσακων προστασίας κεφαλής, ως στάνταρ εξοπλισμός. Την ίδια χρονιά η Volkswagen εισήγαγε και το πιο σπορ Golf μέχρι τότε: το Golf R32 με μέγιστη ταχύτητα 250 km/h.

Το 2003, αυτό το Golf R32 ήταν διαθέσιμο για πρώτη φορά με ένα κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG). Μετά από την κατασκευή 4.99 εκατομμυρίων οχημάτων, το Mk4 Golf παρέδωσε τη σκυτάλη στο Mk5 Golf, το ίδιο έτος.

Volkswagen Golf Mk5 – 2003 έως το 2008

Η πέμπτη γενιά του Golf «ανέβηκε» κατηγορία. Μπορεί να παρέμεινε στα μικρομεσαία, αλλά ανέβασε επίπεδο σε όλους τους τομείς, ποιότητα, άνεση και δυναμική. Η ακαμψία του αμαξώματος βελτιώθηκε σημαντικά κάνοντας χρήση νέων τεχνολογιών. Σε επίπεδο εξοπλισμού για πρώτη φορά πρόσφερε προαιρετικά πλευρικούς αερόσακους πίσω, ενώ στο βασικό εξοπλισμό είχε 6 αερόσακους μετωπικούς, πλευρικούς εμπρός και αερόσακους κεφαλής.

Τα δυναμικά χαρακτηριστικά του Golf πέμπτης γενιάς αναβαθμίστηκαν με την υιοθέτηση ανάρτησης τεσσάρων συνδέσμων πίσω. Ένα νέο κιβώτιο διπλούς συμπλέκτη επτά σχέσεων ήταν διαθέσιμο, όπως και προβολείς bi-xenon, αισθητήρας βροχής, καθώς συρόμενη και ανακλινόμενη πανοραμική ηλιοροφή.

Επιπλέον, πρεμιέρα έκανε ο πρώτος τούρμπο κινητήρας άμεσου ψεκασμού στο Golf GTI καθώς και του πρώτου Twincharger στον κόσμο με υπερσυμπιεστή και κομπρέσσορα. Όταν το Golf Mk6 παρουσιάστηκε το 2008, είχαν ήδη συμπληρωθεί 3,4 εκατομμύρια μονάδες από όλες τις διαθέσιμες παραλλαγές Mk5.

Volkswagen Golf Mk6 - 2008 έως το 2012

Έως τα τέλη Ιουλίου 2012, άλλα 2,85 εκατομμύρια Golf είχαν κατασκευαστεί σε μόλις τέσσερα χρόνια με βάση την έκτη γενιά που εισήχθη το 2008. Και η ασφάλεια για άλλη μια φορά έκανε ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός: το - ακόμα συγκολλούμενο με λέιζερ - αμάξωμα ήταν τόσο σταθερό που πέτυχε το μέγιστο των πέντε αστέρων στις δοκιμές του EuroNCAP με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Ένας επιπλέον αερόσακος συμπεριλαμβανόταν πλέον ως στάνταρ: ο αερόσακος γονάτων οδηγού. Από την άποψη της ποιότητας, το εσωτερικό του Mk6 Golf θεωρήθηκε ιδιαίτερα πρωτοποριακό.

Τα νέα συστήματα υποβοήθησης, όπως η υποβοήθηση σκάλας φωτισμού Light Assist, το Park Assist, το Hill Start Assist και νέες τεχνολογίες, όπως οι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις (Adaptive Chassis Control – DCC), έκαναν το 2009 το "Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς", όπως ανακηρύχθηκε, το πιο προοδευτικό Golf μέχρι τότε. Διατίθεντο επίσης λειτουργίες όπως το σύστημα start/stop και η λειτουργία ανάκτησης ενέργειας, το δυναμικό φως στροφής και τα πίσω φώτα τεχνολογίας LED.

Volkswagen Golf Mk7 - 2012 έως το 2020

Στις 4 Σεπτεμβρίου 2012, η Volkswagen γιόρτασε την παγκόσμια πρεμιέρα της έβδομης γενιάς Golf στο Βερολίνο, με τις παραγγελίες για το νέο μοντέλο να ξεκινούν την επομένη. Μέχρι τη μέρα εκείνη οι πρώτες έξι γενιές του Golf είχαν συγκεντρωτικά 29,3 εκατομμύρια πωλήσεις. Το βάρος του νέου Golf είχε μειωθεί κατά 100 κιλά, αντίθετα με την μέχρι τότε τάση. Ανάλογα με τον κινητήρα, ήταν δυνατό να μειωθεί η κατανάλωση έως και 23% σε σύγκριση με τους προκατόχους.

Η Volkswagen λάνσαρε το Golf Mk7 με ένα μεγάλο σύνολο νέων τεχνολογιών. Αυτά περιλάμβαναν το σύστημα αυτόματης πέδησης μετά την σύγκρουση, το προληπτικό σύστημα προστασίας επιβατών, καθώς και το σύστημα ελέγχου ταχύτητας και απόστασης από προπορευόμενο όχημα (Adaptive Cruise Control ACC), το Front Assist (σύστημα παρακολούθησης περιοχής εμπρός από το αυτοκίνητο) συμπεριλαμβανομένου του συστήματος πέδησης έκτακτης ανάγκης (City Emergency Braking System). Μέχρι σήμερα, περίπου 6 εκατομμύρια μονάδες του Golf Mk7 έχουν βγει από τη γραμμή παραγωγής.

Volkswagen Golf Mk8 - 2020

Η έλευση του νέου Golf Mk8 σηματοδότησε το πέρασμα του γερμανικού μικρομεσαίου μοντέλου στη νέα εποχή. Γεμάτο τεχνολογία, ασφάλειας και άνεσης που θέτει νέα στάνταρ στην κατηγορία και όχι μόνο Διαθέσιμο σε υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις, που δίνουν έμφαση στην απόδοση και την οικονομία, ενώ μειώνουν και τις εκπομπές ρύπων, αναβαθμίζοντας το οικολογικό προφίλ του μοντέλου και της εταιρείας.

Διαθέσιμη σε αυτή τη γενιά είναι και μια πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού και δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης. Βελτιωμένο σε ποιότητα, εικόνα, αλλά και δυναμικά χαρακτηριστικά, το νέο Volkswagen Golf δείχνει το μέλλον.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ VOLKSWAGEN GOLF ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ