5 Peugeot Νικητές στο Car Of The Year

Τα μοντέλα της γαλλικής φίρμας που έχουν διακριθεί στον ευρωπαϊκό θεσμό από το 1964 μέχρι σήμερα

  • -
  • -

H Peugeot έχει κατορθώσει 5 φορές να κατακτήσει τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς από το 1964 οπότε ξεκίνησε ο θεσμός, μέχρι και σήμερα. Με την ευκαιρία της φετινής νίκης του Peugeot 3008, ας θυμηθούμε τα μοντέλα της γαλλικής φίρμας που έχουν στεφθεί Car Of The Year.

 

1969: Peugeot 504

Το πρώτο Peugeot που γεύτηκε τον τίτλο του Car Of The Year, έμελλε να είναι και ένα από τα πιο πετυχημένα μοντέλα στην ιστορία της γαλλικής μάρκας. Το μεσαίο, πισωκίνητο οικογενειακό διακρίθηκε για τη σχεδίασή του, την ποιότητα κατασκευής, την οδική του συμπεριφορά και την άνεση που προσέφερε. Η επικράτησή του στην ψηφοφορία για το COTY 1969 ήταν αδιαμφισβήτητη. Πήρε 119 βαθμούς, έναντι 77 της δεύτερης BMW 2500/2800 και 76 της τρίτης Alfa Romeo 1750. Το 504 πρωτοπαρουσιάστηκε το 1968 ως τετράθυρο και στη συνέχεια ακολούθησαν εκδόσεις Estate, Coupe, Cabrio, ακόμη και pickup.

 

1988: Peugeot 405

Ο μακρινός απόγονος του 504 κατέχει το ρεκόρ των περισσότερων ψήφων που έχει συγκεντρώσει ποτέ νικητής στο θεσμό του COTY! Το Peugeot 405 κέρδισε το 1988 με βαθμολογία 464, ένα νούμερο που δεν έχει ξεπεραστεί μέχρι σήμερα, έναντι 252 του Citroen AX και 234 του Honda Prelude. Στην Ευρώπη παρήχθη σε εκδόσεις sedan και Estate, με κίνηση στους εμπρός τροχούς αλλά και σε τετρακίνητες εκδόσεις, από το 1987 μέχρι και το 1997. Άφησε εποχή και στους αγώνες ως 405 Turbo-16 και τον Ari Vatanen στο πηδάλιο, κερδίζοντας το ράλλυ Ντακάρ το 1989 και το 1990 και την Ανάβαση του Pikes Peak το 1988

 

2002: Peugeot 307

Το 2001 η Peugeot ανέτρεψε τις ισορροπίες στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών παρουσιάζοντας το 307, το οποίο κέρδισε τον τίτλο του Car Of The Year 2002 απέναντι σε πολύ δυνατούς αντίπαλους της εποχής. Το γαλλικό μοντέλο συγκέντρωσε 286 βαθμούς, ακολουθούμενο από τα Renault Laguna (244 βαθμοί) και Fiat Stilo (243 βαθμοί). Στην Ευρώπη το Peugeot 307 κυκλοφόρησε σε εκδόσεις 3θυρο και 5θυρο (hatchback), Estate (SW) και coupe-cabrio (CC). Μάλιστα, το 307 CC επιλέχθηκε για να εκπροσωπήσει τη μάρκα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Αντικαταστάθηκε το 2007 από το 308.

 

2014: Peugeot 308

Η δεύτερη γενιά του Peugeot 308 έκανε άλμα σε επίπεδο σχεδίασης και τεχνολογίας. Το hi-tech γαλλικό μικρομεσαίο κέρδισε τους ειδικούς του Car Of The Year, προσθέτοντας στο πλούσιο παλμαρέ του τον τίτλο του 2014 με 307 ψήφους, αφήνοντας δεύτερο το BMW i3 (223 ψήφοι) και τρίτο το Tesla Model S (216 ψήφοι). Κέρδισε όμως και το κοινό, με τους αποδοτικούς κινητήρες Puretech βενζίνης και BlueHDi diesel, την εξαιρετική οδική συμπεριφορά του, το πρωτοποριακό εσωτερικό i-Cockpit και την προηγμένη τεχνολογία που ενσωματώνει. Είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις 5d hatchback και Estate.

 

2017: Peugeot 3008

Για δεύτερη φορά τα τέσσερα τελευταία χρόνια, η Peugeot διακρίνεται στον ευρωπαϊκό θεσμό! Φέτος, η επιτροπή των 58 Ευρωπαίων δημοσιογράφων του COTY επιβράβευσε τον premium χαρακτήρα του SUV 3008, όπως αυτός αποτυπώνεται στο επιβλητικό design, την προηγμένη τεχνολογία, την πολυτελή καμπίνα με το PEUGEOT i-Cockpit και τη μοναδική εμπειρία οδήγησης που προσφέρουν οι αποδοτικοί κινητήρες βενζίνης Puretech και diesel BlueHDi σε συνδυασμό με το ευφυές σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Grip Control. Το Peugeot 3008 συγκέντρωσε συνολικά 319 βαθμούς, έναντι 269 της Alfa Romeo Giulia και 197 της Mercedes-Benz E-Class.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ PEUGEOT 3008 1.6 BLUEHDI