Audi prototype RS 002: Απλά δεν υπήρξε!

Μπορεί να φαντάζει σαν κακόγουστο αστείο, αλλά κανείς δεν αποδέχονταν την ύπαρξή του. Άλλωστε ήταν λίγοι που ήξεραν την ύπαρξή του

  • -
  • -

Το Audi 002 Group S prototype ήταν ένα από τα χειρότερα κρυμμένα μυστικά. Όλοι μιλούσαν για αυτό, όμως ελάχιστοι ήταν αυτοί που το είχαν δει και ακόμα πιο λίγοι ήταν αυτοί που αποδέχονταν την ύπαρξή του.

Η ιστορία μάς πάει πίσω στα 1984 όταν η Audi Sport άρχισε να γκρινιάζει στη γενική διεύθυνση για τη σχεδίαση ενός νέου τετρακίνητου, αυτή τη φορά με τον κινητήρα στο κέντρο, ώστε να τα βάλει με το Peugeot 205 Turbo 16, αλλά και τα αυτοκίνητα που όλοι ήξεραν ότι σχεδίαζαν οι Ford, Lancia και MG.

Και μπορεί ο τότε πρόεδρος, που δεν ήταν άλλος από τον Dr Ferdinand Piech να έγνεψε καταφατικά, αλλά αυτό απείχε αρκετά από τη επίσημη βούλα που χρειάζονταν ένα τέτοιο project. Και αυτό γιατί το διοικητικό συμβούλιο βάσιζε όλη την επιτυχία της Audi πάνω στο quattro και σε καμία περίπτωση δεν μπορούσε να αποδεχτεί ότι ο κινητήρας εμπρός ήταν μια λάθος επιλογή. Όλα λοιπόν έπρεπε να γίνουν με απόλυτη μυστικότητα.

Τον Νοέμβριο του 1985 η Audi Sport ήταν έτοιμη να δοκιμάσει μια παραλλαγή του Sport quattro με τον κινητήρα στο κέντρο. Το πρωτότυπο είχε τον κωδικό RS 001 και σχεδόν αμέσως αποδείχτηκε πιο γρήγορο από το αντίστοιχο με τον κινητήρα εμπρός σε μυστικές δοκιμές που έγιναν πίσω από το Σιδηρούν Παραπέτασμα στην τότε Τσεχοσλοβακία. Και συγκεκριμένα στις εγκαταστάσεις της Desna, όπου η μυστική αστυνομία είχε αναλάβει τη φύλαξη. Ο Walter Rohrl είχε αναλάβει την αξιολόγηση, αλλά το αυτοκίνητο δεν είχε διανύσει ούτε 100 χιλιόμετρα όταν στον Τύπο εμφανίστηκε φωτογραφία του αυτοκινήτου.

Ο Piech τα πήρε στο κρανίο και διέταξε τα δύο πρωτότυπα αυτοκίνητα να αποσυναρμολογηθούν εμπρός στα μάτια του και να μπουν στη πρέσα!

Και εδώ θα μπορούσε να είχαν τελειώσει όλα. Όμως στις αρχές του 1990 εμφανίστηκε ακόμα ένα πρωτότυπο. Αυτή τη φορά το RS 002 το οποίο είχε κατασκευαστεί στις εγκαταστάσεις του Neckarsulm και όχι στο Ingolstadt. Μάλιστα η μυθολογία θέλει το αυτοκίνητο να είχε κατασκευαστεί εν κρυπτώ από την Audi Sport χωρίς να ενημερωθεί ο Piech.

Μάλιστα το RS 002 βασίζονταν πάνω στους νέους κανονισμούς του Group S, που θα αντικαθιστούσαν αυτούς του Group B, αλλά αυτά πριν η FIA πατήσει το κουμπί τον Μάιο του 1986 και στείλει τα Group B στα Τάρταρα, μετά τον θάνατο του Henri Toivonen στον αγώνα της Κορσικής.

Το αυτοκίνητο μετά την αλλαγή των κανονισμών… χάθηκε και εμφανίστηκε σε μια ιδιωτική συλλογή αναγράφοντας ότι φορούσε εξακύλινδρο κινητήρα 300 ίππων, ενώ στη πραγματικότητα τη δύναμη πρόσφερε ο γνωστός πεντακύλινδρος υπερσυμπιεζόμενος των 2,1 λίτρων προερχόμενος από το αυτοκίνητο που συμμετείχε στο Pikes Peak με τους ίππους να φτάνουν σχεδόν τους 700, όταν η πίεση ανέβαινε στα 2,0 bar. Όσο για το πλαίσιο αυτό ήταν κοντά στο C2 που είχε λάβει μέρος στον αγώνα του Le Mans.

Το αυτοκίνητο πάντως σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί εξελιγμένο και δεν διαθέτει ενεργά διαφορικά, καθώς η διάταξη είναι αυτή του Quattro, αλλά με όλα τα μηχανικά μέρη γυρισμένα εμπρός-πίσω, με αποτέλεσμα ο κινητήρα να έχει μεταφερθεί τώρα στο κέντρο! Οι αναρτήσεις αποτελούνται από διπλά ψαλίδια σε όλους τους τροχούς, αλλά όπως είπαμε ήταν μια αρχική και βασική πρόταση για αξιολόγηση. Η καταστροφή του δεν ήταν απαραίτητη και σήμερα κανείς δεν αρνείται την ύπαρξή του!