Porsche Carrera GT: No classic

Κάποια αυτοκίνητα είναι γεννημένα για κλασικά. Κάποια άλλα πάλι, παρά το γεγονός ότι πληρούν όλες τις προϋποθέσεις, ποτέ δεν θα μπορέσουν να ενταχθούν σε αυτή τη elit!

  • -
  • -

Τελικά τα κλασικά αυτοκίνητα γεννιούνται ή γίνονται; Σχεδιάζονται ή καταξιώνονται μέσα από την ίδια τη ζωή; Παίζει σημασία ο αριθμός της κατασκευής τους ή αυτό είναι μια λεπτομέρεια; Παίζει μεγαλύτερη σημασία ο ρόλος που έπαιξε στο γίγνεσθαι του αυτοκινήτου γενικά, ή απλά φτάνει μόνο και μία στιγμή για να καταξιωθεί στην ιστορία σαν κλασικό; Η εμπορική επιτυχία είναι το ζητούμενο ή απλά και μόνο μερικά κομμάτια είναι ικανά να το καταξιώσουν στα μάτια τη ιστορίας; Είναι απαραίτητο ένα και μόνο στοιχείο από αυτά, ή απαιτούνται όλα;

Πάρτε όμως πάλι και την αντίθετη περίπτωση, δηλαδή αυτοκίνητα τα οποία λογικά είχαν όλες τις προϋποθέσεις να περάσουν στη ιστορία της αυτοκίνησης σαν κλασικά, αλλά που όμως ποτέ δεν θα φορέσουν τη κορώνα του classic. Μπερδευτήκατε; Δείτε εμάς το πόσο μπερδεμένοι είμαστε, οι οποίοι υποτίθεται ότι ξέρουμε να ξεχωρίζουμε και να επιλέγουμε τα κλασικά από τα υπόλοιπα. Και αυτό γιατί όλα τα παραπάνω μπορεί να μετρούν ως προϋποθέσεις (άλλοι παράμετροι πιο πολύ και άλλοι πιο λίγο), αλλά δεν θα πρέπει ποτέ να ξεχνάμε μια άλλη παράμετρο που μπορεί να μην είναι μετρήσιμη, αλλά που όμως είναι σημαντική: Την ψυχολογική! Δηλαδή: ποιά ήταν η αποδοχή του προϊόντος από το κοινό; Γιατί πάντα θα πρέπει να έχουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας ότι όλες οι Ferrari ή οι Lamborghini θεωρούνται αυτόματα κλασικά κομμάτια επειδή απλά και μόνο έχουν σαν σήμα τους το αλογάκι ή το ταύρο; Όπως πάλι, ποιός φανταζόταν ότι τα 2CV της Citroen και το 4L της Renault θα συγκαταλέγονταν στα κλασικά;

Το ξέρουμε, το «κλασικό» είναι μια μπερδεμένη υπόθεση που σίγουρα δε θα τη λύσουμε αυτή τη στιγμή. Αυτό που όμως ξέρουμε είναι ότι η Carrera GT δεν θα περάσει ως classic στην ιστορία της αυτοκίνησης. Και αυτό παρά το γεγονός ότι διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις. Γιατί και το σωστό σήμα φοράει και σε λίγα αντίτυπα κατασκευάστηκε (1.270) και φορτωμένη τεχνολογία ήταν! Γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα γίνει ποτέ classic; Δεν ξέρουμε σήμερα να σας απαντήσουμε (ίσως σε μερικά χρόνια από σήμερα), όμως αυτό που ξέρουμε είναι ότι, δεν…

 

Στα γρήγορα

Παρουσιάστηκε το 2004 και έζησε για μόλις τρία χρόνια (μέχρι το 2007) με την παραγωγή της να φτάνει μόλις τα 1.270 κομμάτια, παρά το γεγονός ότι η ίδια η Porsche είχε ορίσει τον αριθμό των αυτοκινήτων που θα κατασκεύαζε σε 1.500. Βασικός λόγος ήταν η μέτρια αποδοχή από την αγορά.

Και όμως τεχνολογικά η Carrera GT ήταν ένα διαμάντι, αν και πρακτικά έφτασε στην παραγωγή ως συγκερασμός στοιχείων από άλλα project. Και ίσως ακριβώς εδώ κρύβεται ο λόγος της αποτυχίας της να κερδίσει τις καρδιές των οδηγών. Με λίγα λόγια η GT προέρχεται από τις 911 GT1 και LMP1-98 και ο V10 κινητήρας της ήταν το αποτέλεσμα της δουλειάς που έγινε για την Formula 1 και τη ομάδα της Footwork (1992). Έτσι, πάνω στο πλαίσιο από ανθρακονήματα, που φροντίζει ώστε τα κιλά να κρατιούνται χαμηλά στα 1.380, προσφέροντας παράλληλα και την ανάλογη ακαμψία, χτίστηκαν καθαρά αγωνιστικές αναρτήσεις αποτελούμενες από διπλά ψαλίδα και στα τέσσερα άκρα με τα αμορτισέρ εσωτερικά τοποθετημένα! Ό V10 κινητήρας ακολουθεί τη διάταξη που επιβάλλεται, δηλαδή ακριβώς πίσω από τον οδηγό και το κιβώτιο ταχυτήτων δεν θα μπορούσε να ήταν τίποτα άλλο από ένα σειριακό έξι σχέσεων με τη κίνηση να μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, μέσα από ένα κεραμικό συμπλέκτη. Μάλλον μικρών διαστάσεων με το συνολικό μήκος στα 4,613 μ. και το μεταξόνιο στα 2.730, χωρά τον V10 των 40 βαλβίδων και των 612 ίππων στις 8.000 σ.α.λ. με τη ροπή να κορυφώνεται στα 590 Nm και στις 5.800 σ.α.λ. Νούμερα απλά αξιομνημόνευτα αν αναλογιστούμε ότι ο κινητήρας ήταν ξεχειλωμένος στα 5,7 λίτρα.

Και όμως δεν θα την κατατάσσαμε στα κλασικά. Κακώς; Ίσως! Ο χρόνος, θα δείξει...