Noble Automotive Ltd: Μεγάλες προσδοκίες

Θα μπορούσε να ήταν το αντίπαλο δέος της Lotus και είχε κάθε ευκαιρία, όμως οι εποχές δε ήταν όπως παλιά!

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Γνωστή εν συντομία ως Noble, παντελώς άγνωστη στη χώρα μας, αλλά και στις περισσότερες χώρες του κόσμου, ξεκίνησε το 1999 από τον Lee Noble στο Leeds του West Yorkshire με υψηλούς στόχους, έχοντας σαν στόχο την Lotus. Αυτό που ήθελε να κάνει ο Lee πάντως ήταν χιλιοπαιγμένο στην ιστορία του αυτοκινήτου και δεν ήταν τίποτα άλλο από το προπατορικό sports car, όσο πιο απλό και αποδοτικό μπορεί να είναι πάνω στα χνάρια της Lotus. Όμως οι εποχές ήταν δύσκολες, τα χρήματα που ζητούσε ο Noble πολλά και οι πωλήσεις ποτέ δεν απογειώθηκαν. Το 2006 μάλιστα απογοητευμένος πούλησε την εταιρεία στον Peter Dyson. Το 2008 αποχώρησε και το 2009 έστησε την Fenix, η οποία όμως το μόνο που έχει καταφέρει είναι να παρουσιάσει ένα και μόνο πρωτότυπο. Η Noble πάντως από τη πρώτη μέρα και μέχρι σήμερα κατασκευάζει τα πλαίσιά της στην Νότιο Αφρική, από την Hi-Tech Automotive και μετά ταξιδεύουν στο Meridian Business Park του Leicester (από το 2009), για να συναρμολογηθούν και να φορέσουν τους κινητήρες της Noble.
Το πρώτο της αυτοκίνητο, φυσικά διθέσιο, ήταν το Μ10 που παρουσιάστηκε το 1999 με ατμοσφαιρικό κινητήρα 2,5 λίτρων στα χνάρια της Lotus Elise, αλλά ελάχιστα κατασκευάστηκαν, αφού σχεδόν αμέσως αντικαταστάθηκε από το Μ12 που φορούσε τον V6 Duratec της Ford, αναβαθμισμένο με υπερσυμπιεστές. Ο κινητήρας (τοποθετημένος εγκάρσια) αρχικά απέδιδε 310 ίππους, αλλά σύντομα ανέβηκε στα τρία λίτρα και στους 352 ίππους ως GTO-3. Το πλαίσιο ήταν χωροδικτύωμα με κέλυφος από σύνθετα υλικά και ήταν πολύ ελαφρύ, ενώ όλοι εκθείασαν την οδική του συμπεριφορά, χάρη και στα διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω. Αναβαθμίστηκε σαν Μ400 με 425 ίππους σαν track-day-car, με νέα έμβολα και αναβαθμισμένους υπερσυμπιεστές Τ28. Δυστυχώς μόλις 75 αντίτυπα κατασκευάστηκαν.

Ακολούθησε το Μ14 που έκανε την εμφάνισή του το 2004 στο British Motor Show και είχε υψηλούς στόχους, όπως την Porsche 911 Turbo. Το πλαίσιο προέρχονταν από το Μ12 και είχε γίνει προσπάθεια ώστε τουλάχιστον να δείχνει πιο ποιοτικό και να ξεφύγει από το… χειροποίητο. Το βασικότερο όμως πρόβλημά του ήταν ότι αισθητικά δεν διέφερε πολύ από Μ12, για να δικαιολογεί την αύξηση τιμής και έτσι το αυτοκίνητο ποτέ δεν έφτασε στη παραγωγή.

Αντικαταστάθηκε αμέσως από το Μ15 που ήταν μια ολοκαίνουργια πρόταση. Αλλά και αυτό δεν είχε καλύτερη τύχη και η παραγωγή του ουσιαστικά αναβλήθηκε μάλλον… για πάντα! Το αυτοκίνητο πάντως επρόκειτο να έχει σημαντικές αλλαγές με τον κινητήρα κατά τον διαμήκη άξονα, ενώ το πλαίσιο θα ήταν σχεδόν αυτοφερόμενο από αλουμίνιο. Έμεινε όνειρο.

Στη θέση του παρουσιάστηκε το M600 με κινητήρα V8 της Volvo που χάρη σε διπλούς υπερσυμπιεστές απέδιδε 650 ίππους και ακολουθούσε εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων κατασκευασμένο από τη Yamaha, πάνω στο γνωστό πλαίσιο. Το πιθανότερο πάντως είναι ότι η Noble δεν θα τα καταφέρει!